استاندار گیلان :
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ ۱۶:۲۴ چاپ

به گزارش گیل خبر، منطقه گیلان،دکتر مصطفی سالاری در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان،ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و درگذشتگان حادثه سقوط هواپیما، عنوان کرد:انتظار دارم علاوه بر کشفیات، در پیشگیری و درمان نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عوامل مختلف اجتماعی،سیاسی و امنیتی در کاهش یا افزایش قاچاق یا مصرف مواد مخدر تاثیرگذارند، گفت:هرچه دقیق تر تحلیل کنیم اثربخشی بیشتری خواهیم داشت و از هدررفت انرژی و زمان نیز جلوگیری می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان،با اشاره به اینکه متاسفانه 34 درصد از طلاق های صورت گرفته و 60 درصد از دادخواست های طلاق ناشی از مصرف مواد مخدر است،افزود:این موضوع نشان می دهد بایستی توجه و جهت دهی مناسبی داشته باشیم.

سالاری،توسعه ورزش همگانی در شهر و روستا را اثربخش دانست و تصریح کرد:می توان از ظرفیت شهرداری ها و دهیاری ها در این خصوص بهره برد.

وی با بیان اینکه می توان از فضای آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش و مهارت آموزی بانوان که موفق به ترک اعتیاد شده اند، بهره برد،خاطرنشان کرد:ارائه تسهیلات بدون سود بانکی به بانوان آموزش دیده فنی و حرفه ای که از بند اعتیاد رهایی پیدا کرده اند،از جمله اقداماتی است که می تواند علاوه بر اشتغالزایی، به بهبود زندگی اجتماعی آنها نیز کمک کند.

ایسنا