تیم های کوهستان از راه زمینی به ارتفاعات اعزام شدند/ مشاهده قطعاتی از هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات 3600 متری/ کار به روز سوم کشیده شد
به گزارش گیل خبر ، کوهنوردان و امدادگران از ساعت ۵ صبح به ارتفاعات کوه های دنا اعزام شدند. بخشی از تیم های کوهستان از راه زمینی به ارتفاعات اعزام شده و بخشی دیگر منتظر صدور مجوز پرواز بالگرد هستند تا جستجو را هوایی انجام دهند. معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ایلنا گفت: موقعیت کلی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا مشخص شده است اما محل دقیق آن هنوز مشخص نیست. عزیز فیلی گفت: 50 اکیپ از چهار استان کشور هم اکنون در محل حادثه حضور دارند. وی ادامه داد: با هدف تسریع در روند اجرایی عملیات جست وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج مثلثی را مشخص کرده ایم. وی با بیان اینکه این مثلث با پیش بینی سقوط هوایپما در یکی از ضلع ها برنامه ریزی شد،گفت: هنوز محل دقیق سقوط هواپیمای تهران به یاسوج مشخص نیست. فیلی گفت: امروز بیشترین تمرکز گروه های نجات بر روی منطقه ای بنام نغول پاندا (پادنا) است.آنجا دره های عمیقی دارد و ممکن است پس از برخورد هواپیما به کوه، به دره سقوط کرده باشد.   22222222 رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروهای امدادی با بسیج تمام امکانات، با 80 تکنسین جست و جو برای یافتن لاشه هوایپیمای سقوط کرده تهران -یاسوج را آغاز کرده اند.   ححححححححححح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان به یاسوج رفت.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل این وزارت و رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی عازم فرودگاه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

222222222خخخخ روابط عمومی اورژانس کشور گفت: پرواز بالگردهای این سازمان بر فراز رشته کوه های دنا با روشن شدن هوا آغاز شده، اما توده های سنگین و پرفشار در ارتفاعات باعث کاهش دید عمودی و افقی شده است.   حضور خانواده جانباختگان حادثه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج خانواده رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: دو اکیپ تیم های دی وی آی برای شناسایی اجساد قربانیان به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: تیم های کمکی تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا در آماده باش کامل به سر می برند. قرارگاه انتظامی و امدادی پلیس اصفهان نیز اعلام کرد: با توجه به وضع نامناسب هوا و آغاز عملیات امداد و نجات توسط بالگردها و پهپادها و تیم های عملیاتی همچنین حضور گسترده نیروهای امدادی و پلیس در منطقه محدودیت های ترافیکی اعمال شده است.  پرواز پهپادها بر فراز دنا «شرفی» مقام مسئول سازمان هواپیمایی گفت: از ساعت ۶ امروز با حرکت پهپادها، پرواز هلی کوپترها و همچنین جست وجوی ۲۰۰ نفر از کوهنوردان در سه نقطه مشخص شده در منطقه، عملیات جست وجوی لاشه هواپیمای سانحه دیده آغاز شد. سفر هیات هفت نفره فرانسوی به ایران یک هیات هفت نفره فرانسوی برای بررسی علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، راهی ایران می شوند. هواپیمای ATR ساخت فرانسه و ایتالیا است. جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در خصوص ورود هیات 7 نفره فرانسوی برای بررسی حادثه پرواز تهران - یاسوج گفت: این هفت نفر فرانسوی که 3 نفر آن ها از کمیسیون بررسی سوانح و 4 نفر از کارخانه سازنده هستند قرار است به ایران بیایند. وی خاطر نشان کرد: این سوال پرسیده می شود که مگر کارشناسان خودمان نمی توانند حادثه را بررسی کنند؟ بله می توانند اما طبق مقررات بین المللی هواپیما ساخت هر کشوری باشد کارشناسان آن می توانند به بررسی حادثه ورود کنند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: هیات 7 نفره فرانسوی با سرپرستی سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهر سازی حادثه پروزا تهران - یاسوج را بررسی خواهند کرد. وی در پاسخ به این سوال که جعبه سیاه این پرواز در کشور خودمان بازخوانی می شود یا خیر، اظهار داشت: بله بررسی در کشور خودمان صورت می گیرد اما اگر کارخانه سازنده هواپیما درخواست کند آن جا خوانده می شود. جعفرزاده درباره آخرین وضعیت محل شناسایی سقوط هواپیما گفت: محدود سقوط هواپیما مشخص شده اما هنوز لاشه دیده نشده است. بالگرد اورژانس در چهار نقطه احتمالی سقوط چیزی نیافت رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگرد اورژانس استان چهار نقطه احتمالی را جستجو کرد که در این نقاط چیزی مشاهده نشد. درخواست از چین و کشورهای اروپایی برای یافتن محل دقیق سقوط معاون سازمان فضایی کشور گفت: این امکان وجود دارد که محل دقیق سقوط_هواپیما از طریق تصاویر هوایی مشخص شود، به شرطی که ماهواره ای از آن منطقه عبور کند. وی گفت: برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از کشورهای اروپایی و چین درخواست کرده ایم که اگر ماهواره هایشان تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند. جستجوی لاشه هواپیمای آسمان با پهپادهای نظامی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی با بخش های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهپادهای نظامی نیز هماهنگی های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن ها استفاده خواهیم کرد.

تکذیب پیدا کردن لاشه هواپیما 

مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد ساعت 13:30 در گفت و گو با فارس اظهار کرد: دقایقی پیش لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج پیدا شد. وی بیان کرد: لاشه این هواپیما در محدوده نوقل و دنگزلو پیدا شده است. با این حال مومنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت:ا خبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما صرفا مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.  قطعاتی از هواپیمای تهران - یاسوج در ارتفاعات 3600 متری مشاهده شده است فرماندار سمیرم ساعت 18 روز یکشنبه  گفت: طبق اخبار موثقی که از سوی همکاران هواپیمایی آسمان دریافت شده قطعاتی از هواپیما در ارتفاعات 3600 متری مشاهده شده است اما از آنجا که امکان هلی برد در شرایط جوی بد کنونی وجود ندارد از فردا صبح به صورت دقیق در منطقه مورد جست وجو ادامه پیدا می کند. به گزارش خبرنگار ایسنا، نصرتی  در میان مردم تجمع کننده در مقابل بخشداری دناکوه اظهار کرد: قبول داریم که صبح امروز تا زمان سوخت گیری هلی کوپترها و حرکت آنها وقفه ای اتفاق افتاد و در این مدت زمان کوتاه و مناسب برای جست وجوی هواپیمای سانحه دیده از دست رفت اما بنده به عنوان مسئول باید پاسخگوی شما مردم و نمایندگان باشم و وظیفه من پاسخگویی به شماست.  ورود سازمان هوا و فضا برای رصد ماهواره ای محل سقوط هواپیما/از ارتش اطلاعاتی دریافت نکردیم رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ورود سازمان هوا و فضا به منظور رصد ماهواره ای منطقه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و شناسایی محل دقیق آن خبر داد. اسماعیل نجار در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جستجو در منطقه سقوط هواپیمای مسیر تهران یاسوج اظهار کرد: با تسلیت دوباره برای این حادثه و آرزوی صبر برای بازماندگان این سانحه دردناک باید اعلام کنم که عملیات جستجو برای پیدا کردن لاشه هواپیما همچنان در این مناطق ادامه دارد. وی با بیان اینکه طبق گزارش ها تا کنون بیش از 60 سورتی پرواز در استان های اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد برای جستجو در مناطق کوهستانی انجام شده است، گفت: در دومین روز نیز با توجه به پیدا نشدن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز تاریکی هوا و بارش شدید برف و مه آلود بودن برخی مناطق، عملیات جستجوی هوایی متوقف شد و از صبح فردا این عملیات از سر گرفته می شود. 17:41** فردا کوه دنا از سمت کهگیلویه و بویراحمد برای یافتن هواپیما جست وجو می شود معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: از فردا جست و جوی کوه دنا از سمت استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود و با تمام توان سمت دیگر کوه که در استان کهگیلویه قرار دارد را نیز جست و جو می کنیم و امیدواریم به نتیجه برسیم. داریوش کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همه نقاطی که سازمان هواپیمایی در اختیار ما قرار داده، بر اساس مسائل علمی جست و جو شده است. هم چنان مکان هایی که امکان پالس موبایلی بود را نیز کامل جست و جو کردیم اما تا این لحظه هیچ چیزی پیدا نشده است. 17:17**  به گزارش ایسنا، تعدادی از خانواده های قربانیان سانحه هوایی و مردم محلی با تجمع در مقابل بخشداری دنا کوه از حادثه رخ داده ابراز گلایه کرده و خواستار رسیدگی سریعتر برای روشن این واقعه شده اند.