مجری شبکه افق منتشر کرد؛
۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ۱۳:۳۷ چاپ
 به گزارش گیل خبر، اگر یک راننده تاکسی مبلغی بیش از کرایه مصوب خود دریافت کند یا فروشنده سوپرمارکت محصولی را به بیش از نرخ درج شده پشت آن بفروشد یا میوه فروش قیمت بیشتری روی برچسب میوه هایش درج کند، بعید است روزش بی اعتراض شماری از مسافران و مراجعان به پایان برسد، اما هستند قشری که به ندرت به تعرفه های مصوب پابندند و از این بابت اعتراضی متوجه ایشان است.

درباره قشری سخن می گوییم که اغلبشان از گذشته های دور تا کنون از جمله افراد پردرآمد کشورمان هستند، اما این درآمد هنگفت هم موجب نشده و نمی شود که به حق و حقوقشان قانع باشند. پزشکانی که برخی بر این باورند که در سال های اخیر و در سایه اجرای طرح تحول نظام سلامت و برخی طرح های همسو، به شدت بر درآمدهایشان افزوده شده است.

قشری که آمار و ارقام هم حکایت از قرار گرفتن ایشان در زمره افراد پردرآمد کشورمان و دهک های بالای درآمدی دارد، به ویژه اگر فراتر از پزشک عمومی باشند. امثال متخصص ها و فوق تخصص ها که بر اساس قانون و مصوبات، برای یک ویزیت چند دقیقه ای چند ده هزار تومان دریافت می کنند، اما نه به اصول معاینه پابندند و نه مبلغی که دریافت می کنند را کافی و مکفی می دانند.

این را می شود از مقید نبودن ایشان به تعرفه های مصوب دریافت. تعرفه ای که برای تعیین آن افراد مسئول از چند وزارت خانه و نهاد گرد هم می آیند، اما به رغم افزایش های هرساله، از بیماران مبلغی بیش از آن دریافت می شود. چند نمونه از تعرفه های امسال را بخوانید و با مبالغی که در مراجعه به مطب پزشکان پرداخته اید قیاس کنید تا بهتر دستتان بیاید:
تخلف عجیب وزیر سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام!

نیم نگاهی به این تعرفه ها کافی ست تا دریابیم که کمترین اشکال در عملکرد بسیاری از پزشکان (شماری از پزشکان از این شمول استثنا هستند که لازم به تاکید است مخاطب این مطلب به شمار نمی آیند)، رند کردن این تعرفه ها به سمت بالاست. مثل دریافت وجه ۲۵ هزار تومانی توسط پزشک عمومی در بخش خصوصی که حدود دو هزار تومان بالاتر از تعرفه مصوب و ابلاغ شده است.

اتفاقی بسیار رایج که متاسفانه هیچ نهادی برای مقابله با آن تلاشی صورت نداده و نمی دهد و از این رو مردم مجاب شده اند به آن اعتراض نکنند. روندی که ظاهرا برخی پزشکان را مجاب کرده همه به ناچیز بودن تعرفه های تعیین شده برای خدماتشان اذعان دارند و از سر رضایت است که اعتراضی به زیاده خواهی هایشان نشان نمی دهند.

باوری که بر اساس آن برخی پزشکان تعرفه ویزیت شان را خیلی بیشتر از نرخ مصوب در نظر گرفته اند و بر مبنای این نرخ های خود ساخته عمل می کنند. نرخ هایی که گاه به دو برابر نرخ مصوب و حتی بیش از آن هم می رسد، اما این میزان از قانون شکنی و تخلف هم موجب نمی شود کسی برای مقابله با ایشان تدبیری اتخاذ کند.


اخیرا محمدرضا باقری، یکی از مجریان شبکه افق در صفحه خود در فضای مجازی سندی را منتشر کرده که روی سربرگ دکتر ولایتی و ممهور به مهر وی است. سندی که نشان می دهد دکتر ولایتی به جای تعرفه مصوب ۴۵ هزار تومانی، ۷۰ هزار تومان از مراجعان مطبش حق ویزیت دریافت می کند.تا کنون صحت این سند تایید نشده و بهتر است دفتر دکتر ولایتی در این باره روشنگری کند که آیا این سند صحت و اصالت دارد یا خیر. اگر صحت دارد دلیل این کار برای مردم توضیح داده شود. توضیحی که حتما لازم است تا مردم در جریان اصل اتفاق قرار بگیرند.ضروری است که مردم بدانند یکی از کارگزاران اصلی نظام،نه تنها تخلفی نمی کند که در عمل به قانون پیشقدم تر از هر فرد دیگری است.
تابناک
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code