پیش بینی بودجه ۲ میلیون دلاری برای مدیریت پسماند/  هیچ مانع زیست محیطی برای توسعه از طرف دولت وجود ندارد/ طرح های تحقیقاتی برای احیاء تالاب ها در دانشگاه اصفهان در حال انجام است

به گزارش گیل خبر، عیسی کلانتری در آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه های دهه فجر شهرستان رشت با بیان اینکه با تغییراتی که در دانش مردم به وجود آمده باید همه دولت و حاکمیت شفافیت لازم را داشته باشند اظهار کرد: با توجه به تکنولوژی روز جامعه اگر کسی وظیفه خود را انجام ندهد سریع مشخص خواهد شد.  گزارش تصویری 

وی با اشاره به اینکه عده ای در حال تزریق ناامیدی در جامعه هستند گفت: دهه فجر فرصتی است تا دولت تلاش های خود را به مردم اطلاع دهد، متأسفانه عده ای می خواهند در جامعه جو ناامیدی ایجاد کنند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به تعداد زیاد جوانان بیکار در گیلان بیان کرد: منبع اقتصادی و معیشتی اکثر مردم گیلان و مازندران از محیط زیست و کشاورزی است، بنابراین فعالیت های اقتصادی نباید به محیط زیست آسیب وارد کند.

کلانتری با تأکید بر اینکه فعالیت های اقتصادی نباید نظم اجتماعی را به هم بزند تصریح کرد: فعالیت های ما نباید با توجیهات اقتصادی حق وحقوق نسل های بعد را پایمال کند.

وی با اشاره به اینکه برای رفاه مردم گیلان به سرمایه بیشتری نیاز است گفت: هیچ مانع زیست محیطی برای توسعه از طرف دولت وجود ندارد و دولت حامی محیط زیست است.

همچنین کلانتری  پس از بازدید از پناهگاه حیات وحش سلکه واقع در شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان در جمع خبرنگاران بیان داشت: آثار کمی از تالاب ها به دلایل مختلف مدیریتی باقی مانده، ولی دولت تمام تلاش خود را برای احیاء تالاب های کشور انجام می دهد. وی با بیان اینکه طرح های تحقیقاتی برای احیاء تالاب ها در مرکز تحقیقاتی دانشگاه اصفهان در حال انجام است، افزود: در این طرح، از طریق فنآوری نانو، تالاب ها سریعاً تخلیه و احیاء می شوند. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بعد از فروردین ماه پیش رو، نتیجه طرح تحقیقاتی مشخص و در صورت تائید، در تالاب های کشور انجام می شود در غیر این صورت، ادامه احیاء تالاب ها باید از شیوه های مکانیکی صورت گیرد.     رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر به گیلان، از رودخانه زرجوب رشت نیز بازدید کرد. معاون رئیس جمهور با اشاره به عزم دولت در رفع معضل پسماند گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۷، ۲ میلیون  دلار پیش بینی کرده تا از صندوق توسعه ملی برای ساماندهی و تبدیل پسماند به انرژی در نظر گرفته شود. وی با اشاره به عزم دولت در رفع معضل پسماند تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه 2 میلیارد دلار پیش بینی کرده تا از صندوق توسعه ملی برای ساماندهی و تبدیل پسماند به انرژی در نظر گرفته شود. افتتاح پروژه هایی در شهرک صنعتی سفیدرود و همچنین افتتاح همزمان ساختمان های تازه ساخت اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه و اداره پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر از برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری به گیلان است.