به گزارش گیل خبر، آیت الله زین العابدین قربانی در حاشیه دیدار با معاون رئیس جمهور ، با گرامیداشت دهه فجر و تقارن آن با ایام فاطمیه اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه (س) از دیرباز در کشور ریشه داشته است و با آداب اسلامی مردم عجین کرده است.

وی با بیان اینکه آیت الله بروجردی در ایام فاطمیه دوم مراسم عزای بی بی دوعالم را در منزل خود برپا می کردند گفت: شب ها صحن بزرگ حضرت معصومه (س) شاهد جمعیت عزاداری بود که عاشقانه عزای دخت نبی اکرم (ص) را اقامه می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به این که شرکت در عزاداری ایام فاطمیه (س) بسیار حائز اهمیت است بیان کرد: در شرایطی که بعضی از افراد کارهای خلاف اخلاق در پیش گرفته و علیه اسلام عزیز قد علم می کنند، عزاداری بی بی دوعالم حضرت صدیقه طاهره (س) عامل ترویج دین مبین اسلام خواهد بود.

قربانی به حفظ حجاب حضرت فاطمه (س) در مقابل فرد نابینا اشاره کرد و افزود: کسانی که روسری خود را روی چوب می گذارند و علم کفر بلند می کنند فریب خوردگان غرب زده ای هستند که این رفتارشان باروح اسلامیت، ولایت و حب نسبت به اهل بیت (ع) ناسازگار است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارادت امام خمینی (ره) به مادر سادات گفت: اگر می خواهیم کشور را از غرب زدگی و آلودگی ها نجات دهیم باید همچون رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران گام های بلندی برداریم، حضرت امام خمینی (ره) در عزای حضرت زهرا (س) به گونه ای می گریستند که شانه هایشان متحرک بود.

وی با تأکید بر زنده نگه داشتن ایام فاطمیه (س) با تشکیل جلسه های آموزنده و منطقی تصریح کرد: مردم مسلمان درراه اعتلای کلمه توحید، اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) همه گونه فداکاری را انجام می دهند لذا باید گفت، «وزوز» مگس ها نمی تواند مردم ما را از باورهای اسلامی 1400 ساله برگرداند.

فارس