به گزارش گیل خبر، علی ربیعی شامگاه امروز در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و رونق تولید استان در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: از میانه دولت یازدهم به بعد، دروه گشوده شدن مشکلات انباشته شده در کشور بود.

وی بابیان اینکه از بهار آینده نگرانم، افزود: سال بسیار سختی را در پیش داریم و آب وخاک شرایط خوبی ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پدیده بین نسلی گفت: باوجود تلاش های زیاد و سیاست های غلط تنها شش میلیون نفر در کشور بیمه هستند.

ربیعی بابیان اینکه دهه شصتی ها سرِ کار نرفتند و اکنون بحران در کشور ایجادشده، تصریح کرد: هرچقدر تلاش می شود شغل های ایجادشده خود را نشان نمی دهد چون مفهوم شغل تنها به استخدام مربوط می شود.

وی بابیان اینکه بخش اعظم بودجه در صندوق ها وارد می شد، بیان کرد: سخت کشی ما به گونه ای باید باشد که همراه با خروجی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه نباید ریالی از بیت المال به هدر برود، گفت: ما حق نداریم که اعلام کنیم نمی توانیم موفق شویم چون نسلی که فقط سیاه نمایی و حرف های سیاه شنیده است ناامید می شود.

ربیعی بابیان اینکه باید بیش از گذشته با سخت کوشی، مدارا و عقلانیت تلاش کنیم، بیان کرد: از محل اشتغال روستایی باید 17 هزار شغل ایجاد شود و تنها راه آن سخت کوشی و پشتکار و هزینه درست منابع است.

وی با تأکید بر اینکه رویدادهای روانی رخ داده و ما باید به عطش بیکاری پاسخ دهیم، افزود: ما با شکاف طبقاتی و بحران درآمد در کشور مواجه هستیم که باید با تمام ظرفیت ها در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سردرگمی سرمایه گذاران، خاطرنشان کرد: نظریه ها و زیرساخت ها در حوزه جذب سرمایه گذار آماده است و استانداران باید کارآفرین باشند و کانون توسعه اشتغال در استان شکل دهیم.

ربیعی بابیان اینکه دولت تا سال 1400 دو برنامه دارد، گفت: یک بحث دولت فقرزدایی و مسئله دیگر اشتغال زایی و حمایت از سرمایه گذار است.

ربیعی با اشاره به ترک و تحصیل های بالا در گیلان افزود: حتماً باید فقر غذایی را در کشور از بین ببریم و حمایت اجتماعی را با شناسایی نیازمندان اجتماعی به حداکثر برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه در فقر و اشتغال دو هدف دنبال می شود، تصریح کرد: در برنامه فقرزدایی و اشتغال، ریشه و فشار اجتماعی کاهش پیدا می کند گرچه در مجلس انتقاداتی که در بودجه سال 97 ارائه شده وجود دارد اما در نتایج با نمایندگان هم نظر هستیم.

وی بابیان اینکه اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی را در کشور دنبال می کنیم، گفت: در سال آینده 117 میلیارد تفاهم نامه همکاری با نوبخت در مداخله با بازار کار امضاشده و امیدواریم توسعه اشتغال حمایتی را در کشور شاهد باشیم.

ربیعی از آغاز کار وام اشتغال روستایی در کشور خبر داد و بیان کرد: وام اشتغال روستایی در کشور نخستین بار در استان گیلان از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه 25 درصد از روستاها را روستاهای کانونی خواهیم کرد، گفت: اولویت اصلی در ظرفیت اشتغال در گیلان، گردشگری است.

ربیعی بابیان اینکه استان گیلان اکنون مسافر گردی است و گردشگری به معنای اینکه پول ته نشین در استان شود دیده نمی شود، تصریح کرد: گردشگری در گیلان مبتنی بر گردشگری بومی و محلی است که باید به گردشگری تبدیل به پول تبدیل شود.

وی بابیان اینکه منابع اشتغال خانگی در استان درست هزینه شده، افزود: 47 کارشناس بین المللی در کشور برای طراحی مشاغل و نرم افزارهای آن حاضرشده اند و به ما کمک می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار اشتغال در گیلان گفت: 15 هزار نفر در گیلان بیمه شده جدید در گیلان هستند.

ربیعی بابیان اینکه هر یک شغل رسمی یک شغل غیررسمی هم در کنار خود دارد تصریح کرد: شغل های غیررسمی هم در کشور ایجادشده و روند رو به رشدی را طی می کند.

وی بابیان اینکه تلاش های صورت گرفته کمیت و کیفیت شغل های ایجادشده رضایت بخش نیست، افزود: بخشی از شغل های ایجادشده در کشور باید به کیفیت و درآمد بالایی برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه منابع ایجاد اشتغال در کشور تأمین نشده، بیان کرد: از محل هدفمندی یارانه ها، شغل های ایجادشده در حوزه تأمین اجتماعی محقق نشده است.

فارس
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code