با بدهی سیصد میلیاردی دانشگاه را تحویل گرفتم/ کدام عقل سلیمی می تواند قبول کند که در پایان مسئولیت من بدهکاری وجود داشته است/ نه حق ماموریت گرفتم نه راننده داشتم و نه مثل بعضی ها سفر خارجی رفتم
به گزارش گیل خبر، حدود 10 روز قبل بود که دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص بدهی های دانشگاه علوم پزشکی در ادوار گذشته اظهار داشتدر زمان ریاست دکتر حسن بهبودی حدود 30 میلیارد نومان تراز منفی و زمانی که دانشگاه را از دکتر برزیگر تحویل گرفتم با 120 میلیارد تومان کسری بودجه روبرو بودیم. اینجا بخوانید  در همین راستا دکتر برزیگر رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ارسال نامه ای به گیل خبر به مباحث مطرح شده توسط دکتر یوسف زاده در این نشست خبری واکنش نشان داد. در متن این نامه آمده است:

به نام خدا

1- با توجه به اعتراضات موجود در خصوص وضعیت مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1392 در اواخر سال 92 دانشگاه به اینجانب تحویل داده شد. در همین راستا به علت عدم امکانات مالی این اعتراضات همچنان ادامه داشت و منجر به این شد که نامه ای از طرف اینجانب به بازرسی استان نوشته شود سپس ریاست محترم بازرسی کل استان، نامه ای به رئیس کل بازرسی کشور ارسال نموده که منجر به این شد که رئیس کل بازرسی کشور با وزیر محترم در این ارتباط حضوراً نشستی داشته باشند و سرانجام منجر به این شد که 30 میلیارد تومان از طرف وزارتخانه بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان حواله گردد و به دنبال آن 60 میلیارد تومان نیز مجدداً به دانشگاه پرداخت گردید. با این مبالغ قسمتی از بدهی های پرسنلی و اعضای هیئت علمی و بدهی های مربوط به شرکت ها و پیمانکارها پرداخت گردید و در عرض 6 ماه با توجه به درآمدهای بیمارستانی، این پرداخت ها به صورت مستمر انجام گرفت. همچنین در حسابرسی اواخر سال 93 که مربوط به سال 92 بوده در گزارش تحویل داده شده به هیئت امناء 30 میلیارد تومان کسر بودجه اعلام شده درصورتی که این مبلغ بسیار بیشتر از مبلغ اعلام شده بود که معلوم گردید بسیاری از بدهکاری شرکت های دارویی و تجهیزات و ... در این حسابرسی لحاظ نشده بودند؛ یعنی بسیاری از شرکت های دارویی جهت طلب خود به ستاد دانشگاه و اینجانب مراجعه می کردند. بطوریکه جمع پرداختی بدهکاری های ادوار گذشته در زمان شروع تصدی اینجانب بالغ بر 300 میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین باید گفت مبالغ پرداختی در حسابرسی یک سال اول تصدی پست توسط اینجانب منظور نگردیده است.

2- در دوره قبل از ریاست اینجانب بیش از 4500 نفر از طریق تبصره 3 و 4 به صورت قراردادی جذب گردید که چون مجوز لازم برای پرداخت حقوق آنها از سازمان برنامه وبودجه اخذ نگردیده بود بالاجبار قرار شد هر ماه در حدود 8 میلیارد تومان به آنها از طریق درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت گردد که در عرض 26 ماه رقمی بالغ بر 200 میلیارد تومان از منابع مالی که مربوط به پرسنل استخدامی بوده صرف حقوق و مزایای این 4500 نفر شد. در جمع بندی با توجه به مبلغ 200 میلیارد تومان پرداختی و بدهکاری های قبلی پرداخت شده در دوره مسئولیت اینجانب جمعاً رقمی بالغ بر 500 میلیارد تومان پرداخت شده است. که شایان ذکر است کسری از این مبلغ مربوط به طلب دوره ریاست قبلی دانشگاه از بیمه ها بوده است.

3- در آخرین حسابرسی سال 94-93 در دوره مسئولیت اینجانب که در 95-94 حسابرسی گردید، گزارش در هیئت امنا مطرح و مطلوب به تصویب رسید و حدود 120 میلیارد بدهکاری دانشگاه بوده درحالی که در همان مقطع زمانی بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه بیش از این مبلغ بود؛ که در آخرین جلسه هیئت امنا با توجه به طلب دانشگاه اینجانب از هیئت امناء درخواست نمودم تا با وام 60 میلیارد تومانی از بانک ملت موافقت نمایند مورد موافقت قرار گرفت بطوریکه اقساط آن هرماهه توسط بانک از بیمه ها دریافت گردد. حال با توجه به پرداخت بدهی های کلان مربوط به دوره های گذشته که تماماً در دوره ریاست اینجانب پرداخت گردیده و طلب دانشگاه از بیمه ها و ارقام ارائه شده کدام عقل سلیمی می تواند قبول کند که در پایان مسئولیت اینجانب بدهکاری وجود داشته است.

4- در ارتباط با پایان مسئولیت اینجانب از ریاست دانشگاه می توان گفت زمینی به مساحت 200 هکتار توسط اینجانب در زمان تصدی معاونت آموزشی و پژوهشی از اداره کل کشاورزی گرفته شد که اخذ سند نیز در زمان مسئولیت بنده به عنوان ریاست دانشگاه انجام پذیرفت که میلیاردها تومان ارزش دارد، مقرر شد بخش تحقیقاتی و سرطانی پروفسور سمیعی در قسمتی از این زمین اجرا گردد. در این راستا مشاورینی جهت اجرا این پروژه و دریافت مبلغ 2 میلیارد توصیه شد که بدون مناقصه پروژه را به شرکت موردنظر تحویل نماییم که با مخالفت اینجانب روبرو شد که یکی از عوامل اصلی پایان کار تصدی اینجانب از ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گردید که عملی غیراخلاقی بود.

5- در ارتباط با عملکرد اینجانب در مدت 26 ماه تصدی مسئولیت دانشگاه، پروژه های نیمه تمام دانشگاه که بنابر اظهارات وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی این پروژه ها بین 10 تا 16 سال هیچ پیشرفتی نداشتند و در زمان تصدی دکتر برزیگر مورد افتتاح بهره برداری قرار گرفتند و هر جا در افتتاح پروژه های بیمارستان 17 شهریور، بیمارستان امام رضا (ع) شفت، بیمارستان قدیر سیاهکل، بیمارستان ولیعصر (عج) رودبار، بیمارستان نیکوکار املش شرکت می نمودم رضایت از چهره مردم و مسئولین آنجا مشهود بود.

6- اقدامات دیگر در طی دوران تصدی اینجانب انجام گرفت شامل: 1-افتتاح فاز اول و دوم مرکز رادیوتراپی که از اهمیت بسیاری جهت درمان بیماران برخوردار است 2- افتتاح بخش های سرطان و گوارش در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت3- خرید ساختمان جهت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مرکز آموزشی درمانی رازی4- راه اندازی بخش های آی سی یو و سی سی یو در بیمارستان های شهید بهشتی آستارا، شهید نورانی تالش، بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه و بیمارستان ولیعصر (عج) رودبار و ...5- ایجاد بخش اورژانس در مرکز آموزشی درمانی امیرالمؤمنین (ع) و شفا6- احداث بخش دیالیز در اکثر بیمارستان ها 7 – راه اندازی بخش مرکز تحقیقات کوهورت و پیوند کلیه از بیماران مرگ 8 – کمک به راه اندازی بخش پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و ...

7- در دوره مسئولیت اینجانب خوشبختانه نظارت بر خرید دارو و تجهیزات از نظر کیفیت و تاریخ اعمال گردید و هیچ گونه دارو و تجهیزات تاریخ گذشته خریداری نشد. با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت و استقبال بیشتر مردم از مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ها در سطح استان کمبود دارو و تجهیزات وجود نداشت.

8- خوشحال هستم که در زمان تصدی اینجانب به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، همواره سعی نمودم حضور مستمر و کافی در دفتر داشته باشم و همچنین بازدیدهای مستمر از مراکز بهداشتی و درمانی و آموزشی در سطح استان داشته باشم. در این مدت هیچ مبلغی تحت عنوان حق مأموریت دریافت ننموده ام و از راننده شخصی در سطح شهر استفاده نموده ام و بر عکس بعضی آقایان که در مدت مسئولیت خود چندین سفر خارجی داشته اند هیچ سفر خارجی نداشته ام.

9- در پایان آرزوی موفقیت روز افزون برای پرسنل دانشگاه، اعضای هیئت علمی و مردم گیلان را از خداوند منان می کنم و به عنوان مشاور عالی رئیس کل نظام پزشکی کشور و مشاور کمیسیون بهداشت درمان و عضو هیئت امنا دانشگاه علوم پزشکی گیلان و به عنوان نائب رئیس کمیسیون اخلاق پزشکی شورای عالی کشور و رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان از آقای دکتر یوسف زاده می خواهم که مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی را رها کند. از وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش کشور و استاندار محترم گیلان و سایر مسئولین استان می خواهم که به داد دانشگاه علوم پزشکی گیلان و پرسنل و مردم و اعضای هیئت علمی و... برسند که تاخیر یک روزه هم برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیر می باشد.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code