پیوند تالاب عینک با رودخانه های زرجوب و گوهررود می تواند منشاء درآمد پایدار برای رشت و گیلان باشد/ نباید صرفاً به دنبال منابع مالی و اعتباری دولت باشیم

به گزارش گیل خبر، دکتر مصطفی سالاری در این نشست که عصر امروز در دفتر کار وی برگزار شد، اظهار داشت: نظرات مطرح شده در این نشست برای توسعه شهر رشت که پیشران در توسعه استان محسوب می شود، بسیار اثرگذار است.

*مردم ولی نعمت ما بوده و ما حقوق بگیرشان هستیم*

*تنها چیزی که مؤیّد موفقیت ما خواهد بود رضایت مردم است*

وی قبول مسئولیت را باری سنگین بر دوش مسئولان نظام در همه مراتب خدمتی قلمداد کرد و با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما بوده و ما حقوق بگیرشان هستیم، گفت: تنها چیزی که مؤیّد موفقیت ما خواهد بود رضایت مردم است.

*وظیفه داریم به کسانی که به هر طریق به امنیت سرمایه گذاری لطمه می زنند تذکر جدی دهیم*

استاندار گیلان توسعه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار را امری ضروری دانست و با بیان اینکه گیلان با ایجاد فضای امن سرمایه گذاری می تواند به مراتب حال و روزی بهتر از امروز داشته باشد، گفت: وظیفه داریم به کسانی که به هر طریق به امنیت سرمایه گذاری لطمه می زنند تذکر جدی دهیم.

دکتر سالاری به فرهنگ کم نظیر مردم گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: فضای امروز گیلان به گونه ای است که مردم ریشه دار و متمدن این دیار گله مند هستند و باید در این خصوص اقدامات مؤثری صورت گیرد.

*نباید صرفاً به دنبال منابع مالی و اعتباری دولت باشیم*

*می توان با یک برنامه ریزی صحیح علاوه بر رفع مشکلات، درآمدزایی و اشتغال ایجاد کرد*

وی تصریح کرد: نباید صرفاً به دنبال منابع مالی و اعتباری دولت باشیم بلکه می توان با یک برنامه ریزی صحیح علاوه بر رفع مشکلات، درآمدزایی و اشتغال ایجاد کرد.

*با رونق گردشگری استان، مردم نیز غنی تر شده و رضایتمندی حاصل می شود*

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: در بسیاری از شهرهای دنیا رودخانه ای که از وسط شهر عبور می کند عامل اصلی رونق گردشگری و توسعه اقتصادی منطقه است و باید از این موضوع الگویی متناسب با اقلیم و فضای موجود در استان گرفته و بهره ی آن را به مردم برسانیم؛ با رونق گردشگری استان، مردم نیز غنی تر شده و رضایتمندی حاصل می شود.

*پیوند درست تالاب عینک با رودخانه های زرجوب و گوهررود می تواند منشاء درآمد پایدار برای رشت و استان باشد*

دکتر مصطفی سالاری افزود: پیوند تالاب عینک با رودخانه های زرجوب و گوهررود می تواند منشاء درآمد پایدار برای رشت و استان باشد که این مهم وظیفه ما در قبال حل مشکلات 2 رودخانه ی بزرگ و قدیمی رشت را سنگین تر می کند. وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت در لایحه بودجه سال آتی ظرفیت بهتری را متصور است، گفت: باید فضا را برای دریافت اعتبارات احتمالی آماده کنیم و در کار وقفه ایجاد نشود.

*شهرداری به عنوان یک سازمان خدمات رسان همواره باید فعال باشد*

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش شهرداری را یک نهاد مستقل و غیردولت عنوان کرد و اظهار داشت: شهرداری به عنوان یک سازمان خدمات رسان همواره باید فعال باشد، خدمات عمومی خدمات مستمر است و این اصل بدیهی مبین آن است که همه باید کمک کنیم هیچ گاه خدمات آن دچار وقفه نشود.

*انتظار دارم مجموعه شهرداری رشت خلاقانه عمل کنند*

دکتر سالاری خاطر نشان کرد: انتظار دارم مجموعه شهرداری رشت خلاقانه عمل کنند؛ رشت الگوی توسعه استان است و هرچه رشت رشد کند، مبنای حرکت و رشد سایر شهرهای استان خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به کمیته های تخصصی 48 گانه اظهار داشت: بخش عمده کمیته های مذکور به رشت مرتبط است و حضور شما در کمیته ها می تواند راه گشا باشد.

*هر چه از توان مردم در امور استفاده کنیم موفق تر خواهیم بود*

دکتر سالاری مردم را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت: هر چه از توان مردم در امور استفاده کنیم موفق تر خواهیم بود. وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری 2 طرفه بتوانیم بسیاری از مشکلات را مرتفع کرده و در مسیر توسعه رشت گام های خوبی برداریم.

[gallery ids="336644,336651,336646,336645,336647,336648,336649,336650"]

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code