به گزارش گیل خبر، استاندار گیلان در نشست مشترک کمیته های تخصصی حمل و نقل جاده ای- ریلی - ترکیبی و شورای ترافیک استان که شامگاه چهارشنبه در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، هدف از این نشست مشترک را بررسی کلیات مباحث حمل و نقل استان عنوان کرد و افزود: انشاء ا... نشست های بعدی این کمیته ها به صورت مجزا و با مباحث تفصیلی تر در هر بخش دنبال خواهد شد.

استاندار گیلان از تدوین برنامه های راهبردی 5 ساله استان در کمیته های 48 گانه تخصصی خبر داد و افزود: پیگیری مباحث بخش های مختلف براساس تقسیم کار در کمیته ها صورت خواهد پذیرفت.

استاندار گیلان بخش حمل و نقل را تأثیرگذار در تمامی حوزه ها دانست و افزود: باید با دید راهبردی و با هم افزایی در جهت توسعه استان تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان  با بیان اینکه در تمامی پروژه های کلان، ارزیابی اجتماعی آن را در نظر گیرید افزود: پروژه هایی که اجرا می کنیم برای مردم است و باید تأثیرات آن پروژه در زندگی مردم ارزیابی شود .

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت در نظر گرفتن افق بلند مدت در اجرای پروژه ها تأکید کرد و با بیان اینکه ترسیم گیلان توسعه یافته در این نشست ها صورت می گیرد افزود : باید به صورت کلان ، جامع و فرابخشی به موضوعات توسعه ای استان بنگریم.

وی بر لزوم تدوین برنامه های راهبردی 5 ساله در بخش حمل و نقل تأکید کرد و افزود: با داشتن برنامه بهتر می توان مباحث توسعه ای استان را پیگیری و تحقق بخشید .

استاندار گیلان همچنین برضرورت تحلیل درست و جامع در کاهش تلفات جاده ای تأکید کرد و افزود: در برخی مواقع با درست فکر کردن ، فرهنگ سازی صحیح و اقدامات کم هزینه می توان از بروز تعداد زیادی از حوادث و تلفات جاده ای جلوگیری و کارهای مؤثری را در بحث ایمنی راهها انجام داد.

در این نشست، پروژه باقیمانده 8 کیلومتر آزادراه رشت- قزوین ، آخرین وضعیت راه آهن رشت- آستارا ، آستارا- آستارا، و خط ریلی رشت- انزلی و همچنین مراحل اجرای تعدادی از کنارگذرهای در دست اجرای استان، تشریح و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

ایلنا