به گزارش گیل خبر،  روز گذشته جلسه غیرعلنی شورای شهر رشت در شرایطی برگزار شد که هیچ خروجی خبری از این جلسه حداقل تا زمان نگراش این گفتگو منتشرنشده است، بااین حال شنیده ها حکایت از این دارد که حامد عبدالهی عضو هیات رئیسه شورای شهر رشت طرح تحقیق و تفحص از سازمان حمل ونقل شهرداری رشت را به صحن علنی شورا ارائه نموده است.

در همین راستا حامد عبدالهی عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت  گفت: بر اساس قانون شوراها، یک سوم اعضای شورا در هر یک از امور مربوط به شهرداری می توانند به ریاست شورا تقاضای کتبی جهت تحقیق و تفحص ارائه نماید. پس ازاین موضوع ریاست شورا می بایست در مدت زمان ۴۸ ساعت درخواست را به کمیسیون مربوطه ارائه دهد و کارها پیگیری شود.

وی در خصوص اینکه آیا شورای پنجم در مسیر اتاق شیشه ای شهرداری و شورا قرار دارد و می توان امیدوار بود روند نظارتی و تحقیق و تفحص در سازمان ها و مجموعه شهرداری ادامه یابد، گفت: متأسفانه در بحث های شورایی یکسری مشکلات را داریم. وقتی در شورایی یازده نفره، پنج نفر خواستار اتاق شیشه ای باشند عملاً به هیچ جایی نخواهیم رسید. در شورای چهارم نیز دوستانی خواستار بحث شفافیت بودند اما اکثریت به دست نیامد.

عبدالهی اضافه کرد: بنده انتظار داشتم که این طرح یازده امضا به دست بیاورد اما دوستان خواندند و دادند به نفر بعدی! وقتی منِ حامد عبدالهی منافعی در آن سازمان نداشته باشم که با تحقیق و تفحص آن منافع به خطر بیفتد، دیگر چه مشکلی وجود دارد؟ پس قطعاً آن را امضاء خواهم کرد. این طرح خواستار آن است که اگر تخلفی در جایی وجود دارد با آن برخورد شود.

فقط 5 عضو شورای شهر رشت خواستار شفافیت در شهرداری هستند

خزر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code