۱۳۹۶/۰۹/۲۱ ۱۲:۱۹ چاپ
به گزارش گیل خبر، با اینکه امکان ورود مجدد و همه جانبه برند هوندا به بازار ایران کم است اما وقتی از اتومبیل های جدید بازار ایران حرف می زنیم حیف است به آکورد اشاره نکنیم چرا که این خودرو بهترین ساخته تاریخ هوندا است و جز کمری محصول تویوتا، فعلا رقیبی در این رده برای آکورد متصور نیست. به رغم تولید مدل های کم نظیری مثل ان اس ایکس، ۲۰۰۰ و سیویک تایپ آر، آکورد هم به لحاظ فروش و هم به لحاظ دستاوردهای کیفی و فنی در بالاترین جایگاه ایستاد ه است. نسل جدید این خودروی ژاپنی چندی پیش در آمریکا رسما رونمایی شد و به رغم نکات مثبت بسیار ی که دارد همچنان از طراحی نه چندان جذابی سود می برد. نوک پیکان بخش عمده انتقادات به سمت جلوپنجره این خودرو گرفته شده که چندان جذاب نیست و هویت واقعی آکورد را هویدا نمی کند. با این حال این سدان متوسط شهری هم در طراحی اتاق و هم در بخش دستاوردهای فنی و ایمنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. ضعف طراحی در جلوپنجره خودرو البته چندان ملموس نیست و به نوعی سلیقه های متفاوت را هدف قرار داده گرچه طراحان می توانستند کمی محافظه کاری را کنار بگذارند و همچون کمری نسل جدید چارچوبی اسپورت تر را برای خودرو در نظر بگیرند. هوندا اما همچنان ظاهر تجملی و لوکس را برای آکورد انتخاب کرده و با قرار دادن قطعات کرومی و بدنه ای کشیده و پف آلود، سعی کرده جلوه گران قیمتی به سدان پرچمدار خود بدهد. بهترین قسمت طراحی بدنه نیز به چراغ های جلو و خم های پایین در ها مربوط است که در نهایت ظرافت شکل گرفته گرچه طرح کلی چراغ های عقب که با نگاه به خودروهای برند لینکلن و جنسیس شکل گرفته چنگی به دل نمی زنند. در مجموع نسل جدید هوندا آکورد بزرگ تر، سبک تر و تا حدی زیباتر شده و به تکنولوژی های ارتباطی روز و سیستم استریوی قوی مجهز شده است.یک موتور ۵/۱ لیتری توربو با قدرت ۱۹۲ اسب بخار در کنار یک نمونه ۱۸۵ اسبی ۴/۲ لیتری ساده هم برای آکورد جدید قابل سفارش است. برخلاف نسل قبل آکورد که داشبورد و کنسول مملو از دکمه و کلید بود، هوندا در این سری از کنسولی فاقد دکمه و بسیار زیبا سود برده که به مقدار انبوهی چوب در جای جای اتاق و داشبورد و نیز یک صفحه لمسی بزرگ در بالای داشبورد مجهز است. گفته می شود دیگر برای آکورد جدید مدل کوپه تولید نخواهد شد چرا که فروش و محبوبیت اندکی داشت. همچنین گیربکس دستی از مجموعه تریم های آکورد ۲۰۱۸ حذف شده است چرا که در نسل قبلی چندان از آن استقبال نمی شد. خبرهای غیررسمی از احتمال عرضه این مدل به صورت چهارچرخ محرک شنیده می شود اما گویا در بخش مهندسی هنوز هم مخالفت سرسختانه ای با این ایده وجود دارد. در عین حال هوندا اعلام کرده فعلا برنامه ای برای عرضه نمونه پلاگین الکتریکی آکورد ندارد اما قصد دارد نمونه هیبرید این سدان متوسط را با قدرت و توان بالاتری به بازار ارائه کند. قیمت خودرو نیز در نسل نوین افزایش چندانی نداشته و بر طبق اعلام شرکت هوندا احتمالا ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار به قیمت پایه خودرو اضافه خواهد شد. کارشناسان بازار جهانی خودرو پیش بینی کرده اند به رغم رشد فروش روزافزون کراس اوورها، سدان میان سایز آکورد ۲۰۱۸ می تواند به محبوبیت دوباره سدان ها در بازار بیفزاید. هفت صبح
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code