به گزارش گیل خبر، خبر قتل خاوری در حالی منتشر می شود که هیچ منبع رسمی چه در داخل کشور و چه در خارج کشور آن را تایید نکرده است. در این خبر که هم اکنون در شبکه های مجازی در حال دست به دست شدن است، عنوان گردیده که وی توسط افراد ناشناس در کانادا به قتل رسیده است. خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی و متهم فراری پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی، چند سالی است که در کشور کانادا زندگی می کند. شایان ذکر است که تلاش های دولت ایران برای استرداد وی از طریق پلیس بین الملل تاکنون نتیجه ای به همراه نداشته ولی در عین حال قوه قضائیه نسبت به محاکمه غیابی وی اقدام کرده است.
محمودرضا خاوری متولد ۱۳۳۱صادره از خرم آباد و دارای تابعیت دوگانه ایران و کانادا است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تهران تا مقطع لیسانس در رشته حقوق و تا مقطع فوق لیسانس حقوق در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساند. خاوری در سال های گذشته مشاغل مختلف مدیریت در بانک های صنعت و معدن و سپه داشته و آخرین مقام او مدیریت عامل بانک ملی ایران بوده است. خاوری در دانشگاه های مختلف، از جمله دانشکده حسابداری شرکت نفت، دانشکده امور اقتصادی و دارایی، موسسه عالی بانکداری ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی تدریس کرده است. او در هفته اول مهرماه ۱۳۹۰ از مقام مدیریت عامل بانک ملی ایران به خاطر مشکلات عصبی حادث شده و بیماری مزمن و همچنین دست داشتن در فساد بزرگ استعفا داد و به کانادا فرار کرد.
در فضای مجازی ادعا شده است که پلیس کانادا اعلام کرد جسد وی را شامگاه دیروز (پنجشنبه) حوالی منزل شخصی وی در سان کرست از منطقه بردیل پت شناسایی کرده است. این درحالی است که پلیس ایالتی کانادا ضمن شدیدترین تدابیر امنیتی از ورود خبرنگاران برای تهیه گزارش ممانعت به عمل آورده و هرگونه توضیحات دیگری درمورد چگونگی حادثه قتل را اعلام ننموده است.» این خبر تاکنون از جانب منابع مستقل تایید نشده است.
خبر مرگ خاوری تاکنون صحت نداشته و توسط هیچ منبع معتبری تایید نشده است.
باشگاه خبر نگاران
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code