به گزارش گیل خبر، محمدجواد علی اکبری، روحانی 53 ساله دماوندی، قرار است جایگزین سیدرضا تقوی 71 ساله در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شود تا ریاست این شورا به فردی برسد که روزگاری معاون محمود احمدی نژاد در امور جوانان بود.
به گزارش نامه نیوز، علی اکبری که یکی از اعضای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه است از سال 79 تاکنون با حکم رهبر انقلاب به عنوان نماینده ایشان در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان حضور دارد. عضویت در هیئت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد از دیگر مسئولیت های این روحانی دماوندی است.
علی اکبری در دولت نهم محمود احمدی نژاد به ریاست سازمان ملی جوانان منصوب شد. او در یکی از همایش های حامیان محمود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با تمجید از رئیس دولت نهم، روی کار آمدن این دولت را «عنایت امام زمان» دانسته گفته بود: «سوم تیر ماه سال 84 روزی عظیم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود که در پی آن خورشید انقلاب اسلامی از پی ابرها دوباره طلوع کرد.»
با روی کار آمدن دولت دهم علی اکبری در سمت معاون رئیس جمهور احمدی نژاد در امور جوانان قرار گرفت و تا پایان دولت دهم در این پست باقی ماند.
این روحانی 53 ساله که دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی و در حوزه علمیه از شاگردان آیت الله خامنه ای، آیت الله محمدتقی بهجت و آیت الله جوادی آملی بوده است قرار است رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شود. سیدرضا تقوی به تازگی در گفتگو با تسنیم انتصاب قریب الوقوع محمدجواد علی اکبری در راس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را تایید و از کناره گیری خودش بعد از 17 سال از این نهاد خبر داد.
اعتمادآنلاین