در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت؛
۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۱۶:۳۸ چاپ
مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان+ گزارش تصویری
به گزارش گیل خبر، مراسم بزرگداشت 16 آذر (روز دانشجو) با حضور پرشور اساتید، مسوولین، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ حجت الاسلام والمسلمین چهری - مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی، در این مراسم  ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: این ایام، مزین به نام پیامبر رحمت و مهربانی است. پیامبر بزرگی که با نشر دین اسلام، پیام یکپارچگی، صلح و امنیت را در سرتاسر جهان انتشار داد و امروز با از بین رفتن گروه های تکفیری، نیاز به همبستگی و اتحاد مسلمین جهان، بیش از پیش ضروری می باشد.

مسوول دفتر نهاد رهبری، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 16 آذرسال 32 ، این روز بزرگ را یادآور رشادت های شهیدان دانشجو عنوان کرد و افزود: شهیدان مصطفی بزرگ نیا ،احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی، با فدا کردن جان خود، آغازگر جنبش دانشجویی در ایران شدند و نگاه عدالتخواهانه این سه شهید بزرگوار، در حال حاضر نیز در بین دانشجویان دیده می شود. چهری، دو عامل را در پیشبرد اهداف دانشجویی مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از این عوامل، پیشرفت علمی است. بنابراین، پرداختن به امور فرهنگی، هرچند که ارزشمند است ولی نباید فعالیت های علمی را تحت الشعاع قرار دهد. بنا بر فرموده امیرالمومنین علی (ع): علم سلطان است؛ بنابراین هرکس به علم و دانش دست یابد، به موفقیت خواهد رسید.

وی دومین عامل را، ارتقای سطح بینش معرفتی عنوان کرد و خاطرنشان شد: دانشجویان باید در کنار کسب علم، در کسب بینش معرفتی نیز کوشا باشند. در این زمینه به فرموده پیامبر اکرم (ص) سه چیز موجب از بین رفتن پرده غفلت می شود؛ صدای چرخش قلم دانشمندان مسلمان (علم)، صدای قدم های مجاهدان راه خدا (جهاد) و صدای چرخ ریسندگی زنان پاکدامن (اقتصاد).

در ادامه دکتر افشین شفقی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک هفته وحدت، تقارن این ایام را با روز دانشجو، به فال نیک گرفت و افزود: این هفته با درایت امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد، تا مسلمانان اهل سنت و شیعه با اتحاد و همبستگی به مقابله با دشمنان اسلام بپردازند.

وی ضمن گرامی داشت روز دانشجو یاد آور شد: این روز، صرفا به منظور برگزاری جشن دانشجویی نیست، بلکه روز استکبار ستیزی است. تا با آرمان های شهدای دانشجو، بویژه شهدای دانشجوی مدافع حرم تجدید میثاق کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 97 ؛ تصریح کرد: از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتظار می رود با حضور پرشور در این جشنواره، استعدادهای خود را در زمینه های مختلف قرآنی بویژه قرآن پژوهی به نمایش بگذارند. وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری وزارت بهداشت با عنوان سیمرغ، از دانشجویان خواست تا دراین جشنواره نیز حضور گسترده داشته باشند و با ارایه استعدادهای هنری خود، باعث سربلندی میهن اسلامی، بویژه استان گیلان شوند.

گفتنی است: تقدیر از دانشجویان برتر، قرائت بیانیه و سخنرانی نمایندگان کانون ها و انجمن های دانشجویی، پخش کلیپ، اجرای موسیقی زنده، اجرای تئاتر و اهدای لوح تقدیر به نمایندگان دانشجویی در دانشکده ها از دیگر برنامه های این مراسم بود.

عکس: پویا یوسفی

[gallery ids="326546,326547,326548,326549,326550,326551,326552,326553,326567,326554,326555,326556,326557,326558,326559,326560,326561,326564,326565"]