امام جمعه موقت رشت:
۱۳۹۶/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۳ چاپ

به گزارش گیل خبر، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: باید موجبات وحدت مسلمان ها را در جهان اسلام فراهم کرده و از رفتاری که باعث تفرقه بین مسلمانان می شود دوری جست.

وی با اشاره به شرایط وضعیت جسمی شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: حکومت ننگین آل خلیفه مراجعه او را به پزشک ممنوع کرده و گوش به فرمان صهیونیسم و آل سعود مانده و آنگاه ادعای مسلمانی هم می کند و بااین همه جنایات چگونه است که ادعای مسلمانی می کنید؟

امام جمعه موقت رشت با اشاره به مجاهدت های امام خمینی(ره) در تاریخ انقلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به تمام دنیا و بشریت فهماند که اسلام دین پیروز است.

وی با اشاره به 11 آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی گفت: تاریخ هرگز میرزا و مجاهدت های ارزشمند او را فراموش نخواهد کرد.

صدیق عربانی افزود: میرزا کوچک جنگلی به عنوان یک طلبه معتقد به این بود که وقتی در کشوری زیست می کند که حضانت سرزمینش در اختیار آن کشور نیست و بیگانگان در آن سیطره دارند نباید به لباس طلبگی بسنده  کند، لذا لباس رزم پوشید و قیام کرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه رخنه نفاق در تشکیلات میرزا کوچک جنگلی موجبات تنهایی او  را فراهم کرد افزود: مسیر یادمان میرزا کوچک خان جنگلی هموار نیست و امیدوارم که با آسفالت کردن آن مسیر از مشکلات رفت وآمد کاسته شده تا کلیه گردشگران با سفر به آن مکان یاد او را زنده نگه دارند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به کمک ستودنی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه بیان کرد: بعدازآن اتفاق دردناک، تحمل این سرما قطعاً مشکل است و با توجه به تلاش های قابل تقدیر دست اندرکاران جهت تهیه کانکس برای استقرار موقت آنان، فکر تحمل شرایط سخت آنان اشک را از چشمانم جاری کرد.

صدیق عربانی با تبریک روز 16 آذر روز دانشجو تصریح کرد: من سال ها در دانشگاه تدریس کرده و از نزدیک، با خواستِ دانشجویان آشنایی دارم؛ صرف شرکت در کلاس های دانشگاه، کفایت درستیِ تصمیمات را برای شما فراهم نمی کند، لذا می طلبد همیشه گوش به فرمان باشید و از علم و تجربه بزرگ ترها بهره مند شوید.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه آینده کشور ازآن شما جوانان و دانشجویان است گفت: تفاوت زمان تحصیل شما با دانشجویان زمان طاغوت این است که شما در حکومتی تحصیل می کنید که همه مسئولان آن منتخب رأی شما می باشند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: در کلاس ها مطالبی را بازگو نکنید که موجبات وهن اسلام و انقلاب اسلامی باشد زیرا انقلاب اسلامی ایران خون دل ها خورده و هنوز جوانانی برای حفظ تمامیت ارضی آن جان خود را تقدیم می کنند.

وی به تلاش های ارزشمند سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: سلیمانی چشم وچراغ رهبری معظم نظام است و باید قدردان تلاش ها و مجاهدت های این مرد الهی باشیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به آثار اصرار بر گناه اظهار کرد: هیچ گناهی نباید کوچک شمرده شود  زیرا همه گناهان کوچک انسان را به گناهان بزرگ سوق داده و او را نابود می کند.

وی با بیان اینکه دل حرم خداست و چیزی که خدا را از ما دور می کند موجبات بیچارگی انسان را فراهم می کند به چهار مورد که از خود گناه خطرناک تر است اشاره کرد و افزود: کوچک شمردن گناه، افتخار به انجام آن، شادمانی از ارتکاب به گناه و اصرار بر آن اثرات زیانباری را برای انسان به ارمغان می آورد.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه  انجام گناه روی گناه دیگر، دل را می میراند افزود: در روایتی از امام حسن علیه السلام آمده است «آنکه به دنبال ریاست برود، هلاک می شود مگر آنکه برای خدا آن را برگزیند و اگر برای خدا باشد، خداوند دستش را می گیرد و پیروز می شود».

صدیق عربانی با بیان اینکه غفلت موجبات نابودی انسان را فراهم می کند گفت: ما در طول عمر انقلاب اسلامی انسان هایی را دیده ایم که در مسئولیت خود غره شده و سلام کسی را پاسخگو نیستند.

فارس