بی اعتمادی نسبت به مسؤولان در زلزله اخیر توطئه کنونی دشمنان است/ نباید برخی ها خود را حاشیه امن قانون بدانند

به گزارش گیل خبر، آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز در یادواره سرداران و 400 شهید شهرستان فومن با گرامیداشت یاد آیت الله بهجت و حجت الاسلام شجونی اظهار کرد: فومن شهری عالم پرور است و باتوجه به ریشه دار بودن، این شهر مذهبی شهیدان بسیار زیادی را در خود پرورانده است.

وی با بیان اینکه مجلس شهدا را نباید یک مجلس معمولی تصور کرد، افزود: باید هدف شهدا در مجالس یادواره شهدا که همان بیعت و تجدید پیمان است دنبال شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مجالس شهدا را حاوی پیام برشمرد و گفت: راه شهدا پر رهرو است و همه شرکت کنندگان و کسانی که توفیق شرکت در مراسم یادواره را نداشته اند اعلام می کنند که اجازه نخواهند داد تا پرچم اسلام از اهتزاز پایین کشیده شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا پرچم دین را در کشور به اهتزاز درآورده اند، خاطرنشان کرد: در آن زمان دو طیف در کشور حکومت می کردند که یکی از آنها لیبرال دموکراسی شرق بود که کشور را در سیطره خود داشت و با انقلاب متلاشی شد، دیگر تفکر حاکم در کشور، تز لیبرال دموکراسی غرب است که داعش، آل سعود و ریزش ها و فروپاشی ارزش های اسلامی را به دنبال دارد.

خاتمی با بیان اینکه اسلام محمدی در کشور حاکم است، گفت: حکومتی درست است که وقتی شکل می گیرد ارزش های اسلامی را در جامعه و بیرون از مرزها نشر و اشاعه دهد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی بیان کرد: همه ما با شهدا پیمان می بندیم که از اسلام و دین حاکم در این کشور حمایت کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همه شهدای اعم از انقلاب، دوران دفاع مقدس، ترور و مدافعین حرم ولایتمدار بودند، تصریح کرد: در وصیت نامه های شهدا هم دفاع مقدس و هم شهدای مدافع حرم اذعان داشتند که امام را تنها نگذارید و اطاعت محض از رهبری و ولایت فقیه داشته باشید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه امام حسن عسکری (ع) معرفی امام زمان (عج) است، گفت: روایت از معصوم است که هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد در مرگ جاهلیت مرده است.

خاتمی با بیان اینکه 38 سال است که فضل الهی در سایه حکومت ولی فقیه از همه گردنه ها گذشته ایم، تصریح کرد: ایران اسلامی هشت سال مقاومت در برابر متجاوزان، جنگ های قومیتی و در آخرین دسیسه دشمنان اسلام در فتنه سال 88 مقابل آنها ایستادگی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید ولایتمدار بود نه اینکه ولایتمداری را شعار پیشه کرد، گفت: همه مسئولین و غیرمسئول باید در خط ولایت باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به وحدت بین مردم با یکدیگر و مسؤولان با مردم تأکید و تصریح کرد: توطئه کنونی دشمنان در حادثه زلزله ایجاد بی اعتمادی نسبت به مسؤولان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا بین مردم و مسؤولان فاصله بیندازند، گفت: دشمن در تلاش است تا مسؤولان را ناکارآمد جلوه دهند، در حالی که ارتش، سپاه، مردم و دولت در پی کار هستند.

خاتمی با بیان اینکه دولت ما قانونی و مشروع است، گفت: تفرقه در جمهوری اسلامی معنا ندارد چون همه قوا از سوی مقام معظم رهبری مشروعیت دارند و خبرپراکنی ها در فضای مجازی، تهدید و تخریب مسؤولان جایز نیست.

وی با بیان اینکه نباید برخی ها خود را حاشیه امن قانون بدانند، گفت: هیچ کدام از دولتمردان نه در دولت فعلی و نه در دولت قبلی نباید در حاشیه امن قرار بگیرند چون فرار از قانون در جمهوری اسلامی معنا ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی با اپوزیسیون شدن افراد و اشخاص مخالف است، بیان کرد: شهیدان بر وحدت تأکید دارند و وحدت مدنظرشان با محوریت امام خامنه ای است و نباید هرکسی خود را در هرجایی که هست محور قرار دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی تاکنون به استقبال جنگ نرفته است، خاطرنشان کرد: ما آغازگر هیچ جنگی نیستیم اما اگر دشمن بخواهد بار دیگر شانس خود را امتحان کند، ایران دندان هایشان را در دهانش خرد خواهد کرد چون امروز ایران اسلامی در اوج قدرت نظامی قرار دارد.

خاتمی به دشمن شناسی شهدا اشاره و تصریح کرد: منش ما هم منش شهیدان است و باید با صبر و تقوا جلوی کید دشمنان را گرفت.

فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code