به گزارش گیل خبر، حامد عبداللهی عضو شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: متاسفانه تخلفات متعددی در قالب نامه نگاریهای عجیب و غریب، ورود بستگان نزدیک سرپرست سابق به شهرداری رشت و.... اتفاق افتاد و در این راستا تعدادی از همکاران شورایی واکنش نشان دادند و مابقی سکوت اختیار نمودند. وی در خصوص فعالیت مشاوران شورای رشت بیان کرد: برخی از همکاران شورایی درباره فعالیت مشاوران شورای رشت مدام سر و صدا و جنجال به راه می اندازند اما در مواجه با ورود افراد منتصب به سرپرست و....به بدنه شهرداری رشت سکوت کرده اند. عضو شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه مشاوران شورای رشت فرزندان همین شهر هستند تصریح کرد: بنده معتقدم اگر بتوانیم شرایط اشتغال برای جوانان رشتی را فراهم کنیم باید به خود ببالیم. وی افزود: قرار داد همکاری مشاوران فعلی شورا مربوط به شورای چهارم می باشد و بعد از اتمام سال جاری در خصوص ادامه فعالیت آنان با نظر تمامی اعضای شورا باید تصمیم گیری شود. عضو شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه با بیان اینکه باید از توانمندی مشاوران شورا استفاده شود گفت: افرادی که در جایگاه مشاور شورا عملکرد موثر و مثبتی ندارند باید تعیین تکلیف شوند.

همچنین حامد عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: متأسفانه طی سال های اخیر کم کاری های فراوانی در مورد سراوان انجام شد و همه این ها موجب وخیم شدن شرایط سراوان شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت سهم خود را برای خرید دستگاه زباله سوز پرداخت نکرده است بیان کرد: با توجه به شرایط نامطلوب سراوان باید این مهم در اولویت شهرداری رشت قرار می گرفت که متأسفانه نسبت به آن بی توجهی شده است.

عبداللهی افزود: شهرداری رشت در حال حاضر ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد و این در حالی است که به پروژه مهمی همچون سراوان توجهی نشده است.

رئیس شوراهای اسلامی گیلان با ابراز تأسف از شرایط حاکم بر سراوان گفت: متأسفانه طی دو سال اخیر پروژه های شهرداری رشت به طور سلیقه ای اجرایی شد و این اقدامات موجب شد تا در پرداخت سهم شهرداری رشت برای خرید دستگاه زباله سوز بی توجهی شود.

عبداللهی بابیان اینکه تیم کارشناسی جهت رفع مشکل سراوان تشکیل شده است تصریح کرد: شورای اسلامی گیلان با تشکیل تیم کارشناسی عزم خود را جهت بررسی و رفع مشکل سراوان جزم کرده است و هر دستگاه و نهادی که در این زمینه همکاری نکند یقیناً به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی در خصوص پرداخت کمک هزینه پنج میلیون تومانی شوراهای اسلامی گیلان به مردم کرمانشاه گفت: این تصمیم با توجه به بضاعت مالی شورای گیلان و بر اساس نظر ۱۶ نفر عضو شورا گرفته شد.

رئیس شوراهای اسلامی گیلان بیان کرد: زلزله اخیر در کرمانشاه بسیار تأسف بار بود و امیدوارم کمک انجام شده از سوی شورای اسلامی گیلان سهم اندکی در رفع مشکلات هم وطنانمان در کرمانشاه داشته باشد