به گزارش گیل خبر، محسن جعفری بعدازظهر امروز در نشست کمیسیون آموزش، پژوهش و سازماندهی سازمان بسیج رسانه استان گیلان، اظهار کرد: دوره های آموزشی و تخصصی خبرنگاری در شهرستان های رشت و لاهیجان آذر و دی ماه امسال برگزار می شود.

وی با تسلیت به خانواده های داغدار زلزله غرب استان کرمانشاه، افزود: مسئولان پایگاه خبری و تحلیلی گیل خبر در اقدامی خودجوش و داوطلبانه با کاروان کمک های مردمی راهی کرمانشاه شدند و محموله دوم و سوم کمک های اصحاب رسانه نیز در حال اعزام است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تقدیر از خبرنگاران اعزامی خبرگزاری های فارس، ایسنا و موج گیلان و پایگاه های خبری و تحلیلی خزر برخط، گیل خبر و گیل نگاه به مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: شاهد نشر سریع اخبار زلزله کرمانشاه در رسانه های مجازی و مکتوب گلان هستیم.

جعفری بابیان اینکه خبرنگاران گیلانی پنج محموله کمک های موردنیاز زلزله زدگان را تهیه و به کرمانشاه اعزام کردند، تصریح کرد: به دستور سردار فرماندهی سپاه قدس استان گیلان خبرنگاران اعزامی تجلیل می شوند.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران گیلانی از نخستین ساعات پس از زلزله در غرب استان کرمانشاه، تصریح کرد: علی یوسفی عکاس خبرنگار گیلانی( عکاس گیل خبر) که به تازگی از ماموریت برون مرزی اربعین بازگشته بود نیز در نخستین ساعات بازگشت به کشور راهی کرمانشاه شد که این مسئله نشان دهنده روحیه بالای ایثار، فداکاری و جوانمردی در خبرنگاران گیلانی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان بابیان اینکه بیش از 100 خبرنگار و عکاس خبری گیلان برای اعزام به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: هم اکنون 10 خبرنگار و عکاس گیلانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور فعال دارند.

جعفری با اشاره به انتشار بیش از 3 هزار و 780 خبر در رسانه های مجازی و مکتوب و شبکه های اجتماعی گیلان با موضوع زلزله کرمانشاه افزود: خبرنگاران گیلانی در حوزه مدیریت بحران پیشگام هستند.

فارس