شهردار رشت در دیدار با فعالان عرصه حمل و نقل خبر داد:
۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ۱۷:۱۰ چاپ

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، شهردار این کلانشهر در نخستین نشست با فعالان عرصه حمل و نقل که شامگاه سه شنبه در تالارگفتگوی شهرداری و با حضور  رضا رسولی  نائب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر ،مهرداد حسینی رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت ،  اسماعیل رحمتی  مدیر اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری رشت ، مجید پورجعفری رییس حراست شهرداری رشت و  محمود خوالی  نماینده تاکسیداران رشت برگزار شد ، با اشاره به ارزشمندی این شغل و نحوه خدمت رسانی شبانه روزی این قشر به شهروندان اظهار کرد: بدون شک تاکسیداران نقش ارزشمندی در محقق شدن اهداف بزرگ پیش روی این شهر دارند .

 

 

 

مسعود نصرتی ورود ۳۶ میلیونی سالانه گردشگران به رشت را نعمتی خدادادی دانست و گفت : هرچند در ورود مسافران دخیل نیستیم اما باید در جذب آنان دخیل بوده و این مهم به ما مربوط می شود .

وی نحوه برخورد با گردشگران ، میزان هزینه کرد آنان ، مدت ماندگاری مسافران در شهر ، تولید رفاه ، آسایش و آرامش گردشگران را به طور مستقیم مربوط به شهرداری ، شهروندان و تاکسیرانان درون شهری خواند و تصریح کرد : افزایش فضای گردشگری برای گردشگران موجب چرخه اقتصادی و بازخورد مثبت میان شهروندان می شود .

 

 

 

شهردار رشت با تاکید بر نقش بی بدیل ناوگان حمل و نقل و تاکسیرانی در این مهم گفت : اهداف بزرگی همچون نحوه برخورد با مسافر و آدرس دهی در آینده با تاکسیرانان دنبال می شود .

نصرتی پس از شنیدن مشکلات رانندگان تاکسی حاضر در جلسه ، شرایط موجود را برای ورود گردشگران مهیا ندانست .

وی با طرح این سوال که چرا رانندگان شهری که توانایی های فراوانی در جذب گردشکر دارد ، با مشکل روبرو هستند بیان کرد : خانواده تاکسیرانان نخستین گروهی هستندکه از صنعت گردشگری بهرمند می شوند ولی در رشت از این نعمت بهره برداری نمی شود .

 

 

 

شهردار رشت بر لزوم پرداختن به تعیین تکلیف ها درقالب برنامه های کوتاه و بلند مدت تاکید کرد و ادامه داد : باید برخی جهت بندی ها بصورت آنالیز شده توسط رانندگان تاکسی درون شهری در اختیار شهرداری قرار بگیرد .

نصرتی همچنین تاکید کرد : مشاورانی که طرح های جامع حمل و نقل تهیه می کنند می بایست به این رانندگان مراجعه و رانندگان نیز می باید میزان رضایتمندی از شبکه معابر، شهروندان و پیشنهادات توسعه ای را هم از دیدگاه شهروندان و هم از دیدگاه خود به مشاوران ارائه کنند .

وی گفت : باید از جانب تاکسیرانان برنامه ریزی هایی به ویژه برای پارک خودروها در معابرو بازنگری طرح خطوط بی آرتی صورت بگیرد.

شهردار کلانشهر رشت ، با بیان اینکه شورای عالی حمل و نقل و ترافیک نیز ورود اتوبوس های بی آرتی را با تاخیر ده ساله روبرو کرده است افزود : پیشنهادات تاکسیرانان با نظرسنجی از مردم ، کمک فراوانی به حل مشکلات به ویژه در این مسیر می کند .

 

 

 

نصرتی ادامه داد: به نظر می رسد که اگر در محورها تسهیلاتی به وجود آید و سرعت رفت و آمد تاکسیرانان افزایش یابد بسیاری از دغدغه ها برطرف می شود .

وی افزود: این مهم با مشارکت راهور محقق شده و مشکلات حداقلی با پلیس راهور ، دیگر باقی نخواهد ماند .

شهردار رشت با بیان اینکه خط ویژه تاکسی و ایستگاه های مناسب حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت خاطر نشان کرد : برای افزایش تعرفه کرایه های تاکسی نیز باید برنامه ریزی شده تا به ارقام واقعی نزدیک شوند .

نصرتی همچنین تصریح کرد : امکانات ورزشی و سایر کلاس های آموزشی دیگر همچون آموزش زبان با هدف برخورد مطلوبتر با گردشگر نیز برنامه ریزی می شود .

 

 

 

وی با بیان اینکه اشتغال و رونق رشت به صنعت گردشگری وابسته است تصریح کرد : توجه نکردن همه جانبه به این صنعت ممکن است معیشت شهر را دچار تزلزل کند .

شهردار رشت گفت : راهکار بینابینی وجود دارد تا یک عضو از تاکسیرانان به عنوان عضو مدعو در هیئت مدیره سازمان شهرداری ها حضور داشته باشد .

نصرتی انتظار اجرای  دو طرح را از تاکسیرانان خواستار شد و گفت : طرح اولیه پیرامون چگونگی حل مشکلات ناوگان شهری از جانب تاکسیرانان و دیگری گزارش از مسافران تاکسی پیرامون توقع از شهرداری برای توسعه ناوگان حمل و نقل و تاکسی دورن شهری است .

 

 

 

در این جلسه همچمین نایب رییس کمیسیون حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی رشت نیز با اشاره نشست قبلی با رانندگان تاکسی در ۴ سال گذشته و پابرجایی همواره ی مشکلات بیان داشت : وجود این مشکلات نشان از این دارد که در شهرداری رشت اعتقاد به عمل جهادی در حوزه حمل و نقل وجود نداشت و هیچ وقت حمل و نقل به عنوان اولویت دیده نشده است .

رضا رسولی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل با اولویت هزینه نشده است گفت : با کمک شهردار موفق و با تجربه رشت که کارنامه درخشانی در مهار مشکلات مربوط به حمل و نقل در شهرداری قزوین دارد ، مشکلات این صنف در رشت نیز برطرف شدنی است.

وی با توجه به برخی تاخیر ها در پرداخت دستمزد این زحمتکشان تاکید کرد: ارتقای کیفیت زندگی تاکسیرانان برای شهرداری و شورای شهر رشت در اولویت قرار دارد .

 

 

 

نائب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به بی نظمی موجود در خیابان امام که خط اول ویژه بی آر تی بود افزود : علت اصلی این بی نظمی کنترل نکردن همزمان مسافربران شخصی و تاکسی ها بود .

رسولی گفت : هیچ راهی به جز مرکز توسعه کنترل ترافیک در سطح شهر برای کنترل مسافربران شخصی وجود ندارد .

وی با بیان اینکه خط بی آرتی در حال حاضر تبدیل به پارکینگ کسبه شده است تاکید کرد : باید یکی از خطوط بی آرتی به محل عبور اختصاصی تاکسی ها اختصاص داده شود.

این مسئول نداشتن امکاناتی همچون سرویس بهداشتی در محل مکث رانندگان را معضلی بزرگ در سلامت آنان عنوان کرد و ادامه داد : وقت آن رسیده است که پایانه ای در برخی از مبدا ها ایجاد و مکان های مکث ویژه ای برای آنان تعبیه شود . نائب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به آمار غیر رسمی ۱۱ هزار مسافر بر شخصی در سطح شهر افزود : بدون شک با کنترل این افراد، وضعیت معیشت تاکسیرانان مطلوب تر می شود .

 

 

 

رسولی خاطر نشان کرد : تلاش شده است تا نرخ کرایه های تاکسی به سمت واقعی سوق پیدا کند اما این مساله نیز به نوبه خود نارضایتی برخی شهروندان را به دنبال داشت  .

وی گفت : با وجود گذشت ۸ ماه از سال اما هنوز افزایش نرخ تاکسی ها تصویب نشده است و فشار روحی ، روانی و معیشتی آن را تاکسیرانان متحمل می شوند.

این مسئول همچنین بر لزوم ایجاد جبهه هایی همچون خانه تاکسی تاکید و اظهار کرد : لازم است در آینده نه چندان دور توسط رانندگان فعلی ، تاکسی اینترنتی راه اندازی شود.

رضا رسولی گفت : باید از تاکسی های اینترنتی بهره برد و تقویت نشدن سازمان تاکسیرانی جفای بزرگی در حق این سازمان و شهر رشت محسوب می شود .

 

 

 

وی پرسنل و رانندگان سازمان تاکسیرانی را هدایت کنندان و تصمیم گیرندگان واقعی این سازمان خواند و خاطر نشان کرد : بر اساس فرمت مشخص سازمان همیاری ها و شهرداری ها لازم است که اعضای هیئت مدیره تاکسی رانان از ۳ به ۵ نفر افزایش یابد . 

نماینده تاکسیداران رشت نیز در این مراسم ضمن بیان قسمت های عمده ای از مشکلات این صنف ، حمایت از اعضای این صنف را در راستای برطرف کردن کمبودهای موجود خواستار شد.

 

 

 

محمود خوالی  گفت : انتظار این است که تاکسیرانان به عنوان یک صنف به رسمیت شناخته شوند .

وی همچنین خواستار برگشت امنیت از دست رفته تاکسیرانان شد و افزود : پلیس باید با سازمان حمل و نقل همراه باشد و مسافربران شخصی نیز با مدیریت صحیح به جابجایی مسافران بپردازند .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code