استاندار گیلان خبر داد:
۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ۱۰:۲۹ چاپ

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، مصطفی سالاری با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه ی زلزله و ابراز همدری با بازماندگان آنان، به رویکرد مثبت اوقاف گیلان اشاره کرد و افزود: هدف همه ی ما خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه خدمت صحیح و خالصانه به مردم بسیار ارزشمند است گفت: نهاد وقف با دارا بودن احکام شرعی بسیار مترقی وظایفی را برای خدمتگزاران این عرصه معین کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به وجود موقوفات عام و خاص در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: احکام وقف شرایط را برای بهره برداری صحیح از این موقوفات معین کرده که می توان در جهت رونق کسب و کار مردم از آن بهره گرفت.

وی اظهار داشت: تسهیل شرایط برای کسب منافع توسط مردم از موقوفات می تواند ما را در رسیدن به اهداف واقف کمک کند.

استاندار گیلان واگذاری حق انتفاع املاک موقوفه ی درآمدزا به مردم را اقدامی بسیار پسندیده دانست و افزود: با تحقق این اقدام که بخش اول از وظایف اوقاف است می توان به اهداف مهم دیگر تعیین شده برای این نهاد که انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی است دست پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: حضور مردم در بقاع متبرکه ای که رونق گرفته است قطعاً باعث ایجاد روحیه ی مضاعف و نگرش مثبت مردم نسبت به موقوفات می شود.

 سالاری با اشاره به اینکه همدلی و همراهی می تواند مسیر را برای استفاده ی مطلوب از نهاد وقف هموار کند گفت: باتوجه به وجود شرایط اقتصادی و طبیعی گیلان در استفاده ی ظرفیت عظیم موقوفات می توان از مشارکت بخش خصوصی نیز در توسعه ی این حوزه بهره مند شد.

وی با بیان اینکه درآمدزایی از موقوفات، عدم اتکاء به اعتبارات دولتی را منجر می شود افزود: در این میان باید آن موقوفاتی که نمی توانند درآمدزا باشند را حفظ و به صورت صحیح از آن بهره برداری کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار ارائه طرحی که شامل تمامی جزئیات حوزه ی وقف باشد شد و گفت: این طرح می تواند تمامی نیازها و امکانات موجود حوزه ی وقف گیلان را مشخص کند.

وی بر لزوم مشارکت مردم در همه ی موضوعات به صورت سازمان یافته و دقیق تأکید وتصریح کرد: مشارکت مردم در تصمیم گیری و نظرخواهی از آنان قطعاً راهگشا و بسیار ارزشمند است.

استاندار گیلان افزود: اگر مردم در گام اول به ارائه ی ایده های خود بپردازند قطعاً در گام های بعدی و اجرای برنامه ها نیز همکاری می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اتکاء کامل به فکر، ذهن و فعالیت های داخل سازمانی نمی تواند همه ی اهداف و کارهای موجود را محقق کند.

176 عنوان برنامه در هفته وقف در گیلان اجرا می شود

در این نشست مدیر کل اوقاف و امور خیریه ی استان گیلان با ارائه گزارشی از میزان موقوفات موجود در استان گفت: گیلان با دارای 941بقعه ی متبرکه در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

حجت الاسلام ستار علیزاده به وظایف و مأموریت های اوقاف اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 11 پروژه ی عمرانی در دستور کار اوقاف قرار دارد که با تمام آن علاوه بر ایجاد 300 شغل جدید باعث رونق کسب و کار نیز می شود.

وی به آغاز هفته ی وقف از 26 آبان اشاره و خاطر نشان کرد: ستاد هفته وقف در استان گیلان تشکیل شده و در این هفته 176 عنوان برنامه برگزار خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code