فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:
۱۳۹۶/۰۸/۲۰ ۱۸:۰۴ چاپ

به گزارش گیل خبر، سردار محمدرضا اسحاقی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وقوع 69 درصد جرایم سایبری استان گیلان در 7 ماهه سال جاری در شبکه اجتماعی موبایلی تحقق یافته است، گفت: پرونده های ورودی حوزه فتا در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 41 درصد افزایش داشته است. وی در تشریح جرایم رخ داده در فضای مجازی، افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب 36درصد، مزاحمت اینترنتی 25درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی 16درصد و سایر جرایم نظیر قمار بازی ، تهدید و اخاذی و ... 23درصد ، مهمترین جرایم سایبری استان در سال جاری به شمار می روند.

 فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه 97درصد پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان باتلاش کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا در هفت ماهه سال 96 ، کشف شده است، گفت: 55 درصد بزه دیدگان سایبری استان را مردان و 45 درصد آنان را زنان ، تشکیل می دهند.

اسحاقی با بیان اینکه انگیزه متهمان اینترنتی در گیلان 49درصد ضد اخلاقی، 20 درصد انتقام جویی ، تسویه حساب ها و رقابت های شغلی،19 درصد کسب منافع مالی و 12 درصد متفرقه (شامل سرگرمی، کنجکاوی، اثبات توانایی ها)بوده است، از شهروندان خواست:در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند و در ارتباط، انتشار و اشتراک مطالب، تقوای رسانه ای را رعایت کنند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان و وسواس به خرج دادن کاربران در دوستی های فضای مجازی، تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانیGfata@police.ir گزارش کنند.