برای پاسخگو کردن مدیران به مردم بخشنامه  تنظیم می کنیم/ عقب ماندگی در پاسخگویی به مردم به نفع ما نیست

به گزارش گیل خبر،  دکتر مصطفی سالاری در این نشست اظهار کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی برای تقویت همبستگی بین مردم و ایجاد فضای مطلوب در جامعه نقشی اثرگذار دارد و می تواند فرهنگ سازی کند.

استاندار گیلان با اشاره به معضل بیکاری جوانان و مسائل اقتصادی حاکم بر جامعه، خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه ناشی از بیکاری است؛ طبعاً بیکاری می تواند آسیب های اجتماعی مختلف نظیر اعتیاد و طلاق را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت های مختلف گیلان نظیر دریا، ساحل، جنگل و مرزی بودن در قالب یک برنامه ریزی مدون، می توان به گونه ای عمل کرد که خیر آن به مردم گیلان برسد؛ برای شکل گیری این هدف یقیناً صدا و سیما نقش اساسی خواهد داشت.

*هیچ استانی در کشور با این غنا یافت نمی شود*

استاندار گیلان حمل و نقل گردشگری، صنایع دستی و تولیدات محلی را از دیگر ظرفیت های مهم استان برشمرد و با بیان اینکه هیچ استانی در کشور با این غنا یافت نمی شود، خاطر نشان کرد: فرهنگ و غنای گیلان بر کسی پوشیده نیست و ما وظیفه داریم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که درآمد و خیر آن به خود مردم گیلان برسد؛ و این مهم انجام نخواهد پذیرفت مگر با کمک و همیاری مجموعه سازمان صدا و سیما که بازوی اصلی دولت در معرفی این غنا و فرهنگ به کشور و حتی دنیا و تقویت استان در مسیر توسعه است.

* پاسخگو بودن سیستم را برنامه محور می کند و اقدامات را منجر به نتیجه خواهد کرد*

وی پاسخگویی مسئولین را امری پسندیده قلمداد کرد و با بیان اینکه روند پاسخگویی مسئولین بررسی می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که مجبور به پاسخگویی باشیم؛ پاسخگو بودن سیستم را برنامه محور می کند و اقدامات را منجر به نتیجه خواهد کرد؛ اگر در موردی موفق نبودیم صادقانه بیان کنیم و برایش دلیل قابل قبول داشته باشیم؛ مطالبه گری یعنی پاسخگویی.

دکتر سالاری با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه با امر به معروف ونهی از منکر می توانند به عملکرد مدیران کمک کنند، گفت: در این خصوص بخشنامه ای تنظیم می کنیم تا مدیران ملزم به پاسخگویی باشند؛ چرا که این پاسخگویی و به رسمیت شناختن حق سئوال سبب پیشرفت می شود و خیر آن به نظام و دولت می رسد.

* عقب ماندگی در پاسخگویی به مردم به نفع ما نیست*

وی با بیان اینکه عقب ماندگی در پاسخگویی به مردم به نفع ما نیست؛ اظهار کرد: باید تمام توان و ظرفیت خود را برای رضایت مردم بگذاریم؛ چرا که رضایت خدا نیز در رضایت مردم است و ما به عنوان مقامات دولتی بایستی در جهت رضایتمندی مردم و برای خیر و مصلحت آنان کار کنیم و در این مسیر همواره پاسخگوی آنان باشیم. دکتر سالاری اضافه کرد: شما واسطه بین دولت و مردم و بهترین عامل انتقال مطالبات مردم و مسئولین هستید.

استاندار گیلان با بیان اینکه از رویکرد شما راضی هستم، گفت: همه ما با هدف خدمت به نظام اسلامی و دولت در تلاش هستیم و در نهایت بایستی خیر عملکردمان به مردم برسد.

* بایستی با استفاده از ظرفیت های استانی و ملی برای تقویت بنیه اقتصادی استان و توانمند کردن خانواده های گیلانی تلاش کنیم*

دکتر سالاری در بخش دیگری از سخنانش استان گیلان را سرشار از نعمات خدادادی و ظرفیت های بالقوه عنوان کرد و گفت: بایستی با استفاده از ظرفیت های استانی و ملی برای تقویت بنیه اقتصادی استان و توانمند کردن خانواده های گیلانی تلاش کنیم.

* به فردای گیلان بسیار خوشبین هستم*

وی بر لزوم حمایت از سرمایه گذار بومی تأکید کرد و با بیان اینکه بایستی استفاده بی رویه از زمین های بکر ساحلی استان برای ویلاسازی های شخصی مدیریت شده و برایش شرایط سخت گیرانه در نظر گرفته شود، تأکید کرد: ترجیح بر این است که ظرفیت اراضی در اختیار افراد بومی قرار گیرد تا ضمن توسعه فضای گردشگری و جذب گردشگر به استان، خیر و منفعت آن نیز به مردم منطقه برسد.

وی در پایان سخنانش با یادآوری اینکه درد امروز جامعه بیکاری است، اظهار کرد: همه با هم برای درمان این درد بزرگ تلاش کنیم؛ به فردای گیلان بسیار خوشبین هستم.