پروژه ی راه آهن آستارا - آستارا بر اقتصاد منطقه تاثیرگذار است

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر مصطفی سالاری در حاشیه ی بازدید از مراحل احداث پروژه ی راه آهن آستارا- آستارا در گفتگو با خبرنگاران تاثیرات این پروژه را برای ۲ کشور و اقتصاد منطقه بسیار مهم دانست و افزود: این پروژه می تواند زمینه ساز تقویت روابط اقتصاد 2 کشور شود.

وی کاهش هزینه ی حمل کالا را از دیگر مزایای احداث این خط ریلی عنوان و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه احداث این خط ریلی ارتباط خلیج فارس را با کشورهای آسیای میانه را تسهیل می کند ادامه ی مسیر ریلی تا رشت بسیار مؤثر خواهد بود.

 نماینده عالی دولت در گیلان به مراحل پایانی ساخت راه آهن قزوین- رشت  اشاره کرد و گفت: ساخت راه آهن رشت به آستارا باید تسریع گردد تا نتایج اقتصادی و اجتماعی آن را شاهد باشیم و در این خصوص توافقاتی بین 2 کشور ایران و آذربایجان انجام شده است.

وی بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی این پروژه تاکید و تصریح کرد: موانع اجرایی  موجود در نشست مشترک عصر امروز بررسی می شود.

استاندار گیلان گفت: امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

با راه اندازی این خط ریلی، مسیر 5 هزار و 200 کیلومتری هندوستان تا بندر هلسیتکی در اروپای شرقی بهم متصل می گردد که با این اتصال زمان حمل بار در کریدور شمال- جنوب به نستراک از 45 روز به 20 روز کاهش یافته و مسیر تردد نیز سه هزار کیلومتر کوتاه تر می شود.

همچنین با راه اندازی راه آهن آستارا- آستارا در مرحله اول امکان جابجائی 2.5 تا 5 میلیون تن کالا در سال فراهم و حمل سالانه یک میلیون تن گندم با 75 هزار واگن به کشورهای منطقه قفقاز از جمله توافقات حمل و نقل ریلی بعد از بهره برداری می باشد.