به گزارش گیل خبر به نقل از رشت پرس در ادامه گفتگوی های خبری با مدیران و مسئولین استان و علی الخصوص شهرستان رشت ، میزبان مهندس سید امیر حسین علوی عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت بود که سوالات مطروحه از سوی هیات تحریریه و پاسخ های عنوان شده در گفتگو را در ذیل می خوانید :

بسم الله الرحمن الرحیم .آرزوی قبولی طاعات و سوگواری های شما عزیزان و مردم شریف رشت در ایام محرم را در نزد خدای متعال دارم . از اینکه از اینجانب دعوت کردید تا در خدمت هیات تحریریه پایگاه خبری رشت پرس باشم تشکر می کنم . انشاء الله از طریق تریبون  این پایگاه خبری که بدون اغراق این جمله را می گویم یکی از وزین ترین  پایگاه خبری این شهر است و در رویکرد پایگاه خبری رشت پرس مشاهده کرده ام ، آرامش و امید را برای مردم رقم بزنیم . در خدمت شما هستم برای بیان مطالب ضروری و پاسخ هایی که عنوان می شود و وظیفه ایجاب می کند  که در راستای پاسخگویی به مردم شهر رشت گام برداریم .

با توجه به اینکه جنابعالی یکی از کارآفرینان و سرمایه گذاران در حوزه تولید فعالیت دارید ، جذب سرمایه گذاران  را در کارنامه یکساله شورای اسلامی کلانشهر رشت چگونه ارزیابی می کنید ؟

بنده در اوج روزهای برنامه ریزی برای حضور در عرصه انتخابات و در حقیقت عرصه خدمتگزاری به مردم در شورای شهر ، تمامی دغدغه ام مطرح شدن مساله جذب سرمایه های خصوصی به عنوان راه برون رفت استان گیلان و شهر رشت از مشکلاتی نظیر بیکاری و فراهم شدن رفاه اقتصادی مردم است . در سالهای گذشته میزان جذب سرمایه های دولتی چندان موفق نبوده و استان ما نتوانسته است در این خصوص هم تراز با سایر استانهای همجوار حرکت کند .

*نسبت به گذشته روند بستر سازی برای جذب سرمایه گذار در شهر رشت حالت فعالتری بخود گرفته است

پس باید از ظرفیت ها و مواهبی که استان گیلان دارا است برای جذب سرمایه خصوصی بهره برد . توسعه شهر رشت نیز در گرو همین سرمایه گذاری ها خواهد بود . در یکسال گذشته با توجه به تلاشهایی که شورای اسلامی دوره چهارم و شهرداری در این زمینه انجام داده اند نسبت به گذشته روند بستر سازی برای جذب سرمایه گذار در شهر رشت حالت فعالتری بخود گرفته است . در بحث پل های عابر پیاده مکانیزه به عنوان مثال فراخوانی داده شد و جذب سرمایه گذار را نیز داشته ایم . احداث پارک آبی تا روزهای آینده فراخوان آن منتشر خواهد شد ، امیدواریم که بتوانیم قدم های موثری در خصوص جذب سرمایه گذار در شهر رشت برداریم با توجه به اینکه مثالهایی که بیان کردم نهایت اهداف و آمال ما در زمینه سرمایه گذاری و توسعه در رشت نیست .

*موزه میراث روستایی سراوان یکی از فرصت های گردشگری شهر رشت قلمداد می شود

مثال دیگری را خدمت شما عرض می کنم ، موزه میراث روستایی سراوان یکی از فرصت های گردشگری شهر رشت قلمداد می شود با توجه به اینکه از حوزه خدمات شهر رشت خارج است اما یکی از فرصت های توریسم این شهر است . برای بحث گردشگری اسکان گردشگر در یک حوزه مکانی مد نظر است که به دنبال آن با سرمایه گذاری ، ایجاد اشتغال و هزینه ای که گردشگران پرداخت می کنند به سمت توسعه  بتوان گام برداشت . حاشیه شهر رشت دارای مواهب بسیار طبیعی است که می توان با سیاست گذاری های خاص در جهت احداث مکانهای تفریحی ، اقامتی و گردشگری از آنها استفاده کرد .

نتایج حسابرسی شهرداری و سازمانهای تابع در سال های 89-90-91 چگونه بوده است؟

از تصویب این موضوع تقریبا شش ماهه می گذرد و بنده بارها در شورای شهر عرض کردم که این حسابرسی به نوعی پایلوت فعالیت های ما در شورای شهر و شهرداری است .

*یکی از نقاط ضعف شورا این است که هنوز این حسابرسی آغاز نشده است

اگر بخواهیم به نوعی از گذشته درس بگیریم باید اینگونه حسابرسی ها انجام شود و یکی از نقاط ضعف شورا این است که هنوز این حسابرسی آغاز نشده است .برای انجام این کار فراخوان مناقصه داده شد و 5 نفر برگزیده این فراخوان در کمیسیون برنامه و بودجه با توجه به قیمت هایی که برای کار حسابرسی عنوان کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و یکی از این اشخاص که فردی زبده در زمینه حسابرسی در کشور است با مبلغ پیشنهادی 148 میلیون تومان که البته با تلاش کمیسیون به 90 میلیون تومان تقلیل یافت برای حسابرسی در شورا و شهرداری به مدت سه سال انتخاب شد .

*مبلغ 90 میلیون تومانی برای حسابرسی شهرداری و سازمانهای تابعه

یکی از مزیت های حسابرسی این است که نقاط ضعف مالی ، اداری و حقوقی در خصوص املاک و فرآیندهای داخل مجموعه شهرداری مشخص می شود و می توان با آن اطلاعات معضلات را مرتفع نمود . متاسفانه تا کنون این حسابرسی انجام نشده است که اینجانب گزارش عملکردی را ارایه دهم .

*متاسفانه تا کنون حسابرسی انجام نشده است که اینجانب گزارش عملکردی را ارایه دهم

علت مخالفت جنابعالی با قرارداد 400 میلیون تومانی شورا اسلامی  و صدا وسیما گیلان چه بوده است؟

شورای اسلامی دوره چهارم اساس برنامه های خود را در زمینه تعامل و همکاری با سایر نهادها و سازمانهای اجرایی قرار داد . در حوزه های مختلف شورا به این نهاد ها مساعدت هایی نیز از نظر مالی انجام داد نظیر اداره ورزش و جوانان ، شرکت آب و فاضلاب شهری و غیره .

*فلسفه پرداخت هزینه برای ساخت برنامه های تلویزیونی در خصوص فعالیت های شورا به نظربنده غلط است

اعتقاد بنده این است که باید این تعامل بین صداو سیما و شورای شهر نیز وجود می داشت چون رسالت صدا و سیما انعکاس فعالیت های مدیران مجموعه شورا و شهرداری است ، اگر شورای دوره چهارم خوب عمل کند صدا و سیما بر اساس وظیفه و رسالت خود باید این عملکرد را منعکس کند و اگر شورا ضعیف عمل نماید باز هم صدا و سیما باید این نقاط ضعف را به تصویر بکشد .

*شورای شهر برای یک تیم ورزشی 100 میلیون تومان اختصاص دادند و هیچ کس اعتراضی نکرد

فلسفه پرداخت هزینه برای ساخت برنامه های تلویزیونی در خصوص فعالیت های شورا به آن نحوی که مد نظر شورا و شهرداری می باشد به نظربنده غلط است چه برسد به اینکه از بیت المال نیز برای این موضوع هزینه گردد کماکان اینکه شورای شهر برای یک تیم ورزشی 100 میلیون تومان اختصاص دادند و هیچ کس اعتراضی نکرد چون این تیم ورزشی آبروی شهرمان بود و به جهت توسعه این مساعدت انجام گرفت . اینجانب به دلیل مخالفتم با قرارداد شورا با صداو سیما در هیچ برنامه تلویزیونی شرکت نکردم و دوستان صدا و سیما نیز در حوزه های دیگر نظیر ریاست هیات کاراته نیز از بنده دعوت نکردند که در برنامه ای از سوی آن سازمان شرکت کنم ، در حالیکه تقریبا فکر می کنم بسیاری از روسای هیات های ورزشی به برنامه های تلویزیونی برای انعکاس عملکرد خود دعوت شدند . بهر حال بنده سعی می کنم تا از رسانه های مکتوب و مجازی برای بیان نظرات و دیدگاههای خود استفاده کنم .

سرانجام دریافت گواهی کیفیت عملکرد شهرداری و شورا به کجا رسیده است؟

گواهی ایزو9001 یا گواهی مدیریت کیفیت IMS که چند گواهی کیفیت دیگر را نیز در بر دارد برای هر سازمانی به نظر من لازم و ضروری است تا بتواند برنامه های خود را به صورت فرآیند محور به انجام برساند و پیش رود . شهرداری رشت در این زمینه در سنوات گذشته فعالیت هایی را انجام داده است . یکی از اولین مصوباتی که در جلسه نخست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در سال 92 تصویب گردید اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت برای شهرداری بود که پیگیری هایی هم در این زمینه انجام شد . این پیگیری ها شامل اجرای پروژه ی اتوماسیون اداری شهرداری است که به نتایج خوبی تا کنون رسیده و یا نمونه ی دیگر کاهش مبادی فساد آور که باید با انجام حسابرسی به این قضیه دست یابیم .

*دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت در مرحله مستند سازی در شهرداری مسکوت ماند

 پایه دریافت گواهی نامه مدیریت کیفیت داشتن یکسری نرم افزارها نظیر همان اتوماسیون اداری است تا بتوانیم بسیاری از فعالیت های مجموعه را بروز کنیم . دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت یکی از مصوبات شورا است که در دوره های گذشته تا حدودی اجرا شد و در مرحله مستند سازی در شهرداری مسکوت ماند چون در این مرحله باید تمامی داد و ستدها ، ورودی و خروجی های فرآیندهای مختلف سازمان مربوطه به صورت مستند ارایه شود که متاسفانه تا کنون پیاده سازی نشده است .

عملکرد سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت را چگونه ارزیابی می کنید ؟

برای ارزیابی هر عملکردی شما باید به بودجه آن رجوع کنید . بودجه به مانند برنامه ای است که شورا برای شهرداری تعیین می کند و شهرداری موظف است بر اساس آن پیش رود . سازمان فرهنگی و ورزشی هم در حوزه کاری خود باید بر اساس رئوس کاری که تنظیم می کند و برنامه هایی که مد نظر دارد حرکت کند .

*ارزیابی سازمان فرهنگی ورزشی بدون نگاه به برنامه ها در حال حاضر غیر ممکن است

به عقیده بنده ارزیابی این سازمان بدون نگاه به برنامه ها و آن چشم اندازهایی که مورد نظر سازمان است چه در زمان مدیریت اسبق و چه در حال حاضر غیر ممکن است . اینکه این سازمان چقدر توانسته است در زمینه فرهنگی فعالیت کند و تعاملاتی با نهادهای مربوطه برقرار نماید ، حایز اهمیت است . در بحث انجام فعالیت های فرهنگی در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ، نظر بر این است که این سازمان نتوانسته است آنگونه که باید در شهر رشت حوزه های فرهنگی را توسعه دهد و انتقادی که به مدیریت اسبق نیز وارد بود در این زمینه بود .

*سازمان فرهنگی  و ورزشی با توجه به فضای فعالیت خود نگرش کلان به زوایای مختلف فرهنگی و ورزشی نداشته است

این سازمان با توجه به فضای فعالیت خود نگرش کلان به زوایای مختلف فرهنگی و ورزشی نداشته است . سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمانهای تابعه آن با ابتکار عمل و پویایی قابل ملاحظه ای داشته باشد که امیدواریم این امر در برنامه های بلند مدت این سازمان مورد عنایت قرار گیرد . در زمینه فعالیت های روزمره در شهر به عقیده بنده این سازمان فعالیت قابل قبولی دارد و خوشبختانه مدیر عامل جدید این سازمان نیز به دنبال  تببین برنامه های ریشه ای و اساسی است .

 

تفسیر جنابعالی در خصوص فراکسیون مدیریت شهری در شورای اسلامی کلانشهر رشت چگونه است؟

فراکسیون ها در پارلمان ها و مجالس مختلف تعاریف خاص دارند یعنی یک گرایش مشخصی را دنبال می کنند و بنده تا کنون همچنین گرایش و رسالت خاص را در شورای شهر رشت ندیده ام .

*فراکسیونی تحت عنوان مدیریت شهری در نهادی که خود باید وظیفه مدیریت شهری را دنبال کند بی معنی است

به نظر اینجانب وظیفه شورا ،مدیریت شهری است اینکه بخواهیم فراکسیونی تحت عنوان مدیریت شهری در نهادی که خود باید وظیفه مدیریت شهری را دنبال کند بی معنی است نظیر این موضوع که در مجلس که وظیفه اش قانونگذاری است فراکسیونی تحت نام قانون گذاری را تشکیل دهیم . درون شورای شهر رشت چنین ادعایی وجود ندارد .

در گزارش عملکرد جنابعالی از کمیسیون برنامه و بودجه ، بحث پرداخت کمک های بلاعوض به دانش آموزان و پرسنل شهرداری مطرح شد ، آیا این کمک ها پرداخت گردید ؟ میزان پرداختی آن چقدر بوده است ؟

در بودجه شهرداری رشت همه ساله این کمک های بلاعوض لحاظ شده است . یکسری تصویب های تشویقی از طرف شورای اسلامی دوره چهارم برای فرزندان خانواده شهدا ، بسیجیان و غیره صورت گرفت .

*قطع کمک های بلاعوض به کارکنان شهرداری با حمایت برخی دوستان شورا منتفی شد

 برای فرزندان دانش آموز کارکنان شهرداری همه ساله این اتفاق انجام می شد و حتی امسال صحبت هایی عنوان شد در خصوص اینکه این کمک ها قطع شود، اما با حمایت هایی که برخی از دوستان در شورا داشتند از این امر جلوگیری شد چون یکی از موارد ایجاد رضایت مندی در مجموعه شهرداری همین موارد تشویقی است و این مورد مصوب شد تا رضایت کارمندان شهرداری و خانواده های آنان را درپی داشته باشیم و افزایش جزیی را نسبت به سال گذشته داشته ایم .

تحقق بودجه شهرداری کلانشهر رشت در 6 ماهه نخست سال 93 را چگونه ارزیابی می کنید؟

در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت سعی شد تا سال جاری به نوعی سال انضباط مالی باشد و حتی هدف این بوده است که ما به یک حسابرسی همزمان در مجموعه شورا و شهرداری برسیم . همانطور که خدمت شما عنوان کردم بسیاری از نقاط ضعف مالی در حسابرسی مشخص می شود و به همین دلیل طرح حسابرسی جامع و واحدی را برای سیستم در نظر گرفته ایم که این موارد و مسایل در آن واحد برطرف خواهد شد .

*بخش عمده ای از بودجه به وام و فروش اموال اختصاص دارد

 در بحث تحقق بودجه ، بخش عمده ای از بودجه به وام و فروش اموال اختصاص دارد . 28 میلیارد تومان از این بودجه به وام تعلق دارد و رقم قابل توجهی نیز  مربوط به فروش اموال است . اگر شما در میزان انحرافات از بودجه مصوب شورا دقت کنید حدود 30 درصد از این فاصله مربوط به محقق نشدن بودجه از فروش اموال و دریافت وام است .

*حدود 30 درصد از عدم تحقق بودجه سال 93 مربوط به محقق نشدن بودجه از فروش اموال و دریافت وام است .

این ارقام به نظر بنده رقم های قابل استنادی نیست . در بحث درآمدزایی برای شهرداری باید به سراغ اموال و درآمدهایی برویم که قابل پیش بینی در بودجه باشد . کمیسیونی تلفیقی که در سال گذشته در شورا تشکیل شد سیاستش بر اساس مسامحه و همکاری با شهرداری بوده است .

*در زمینه تدوین بودجه خیلی ریز به مباحث پرداخته نشد

در زمینه تدوین بودجه خیلی ریز به مباحث پرداخته نشد اما همین میزانی که بر روی تدوین بودجه و تعرفه ها کار شد بسیار زمانبر بود . خیلی از موارد اصلاح شد و به دلیل اینکه بررسی تعرفه ها به طول انجامید کل تعرفه بودجه در استانداری تصویب نشد و در حال حاضر بر اساس کتابچه بودجه سال 92، تعرفه ها اعمال می شود .

مواردی نظیر حالت ارفاقی برای عوارض مشاغل در سال 92 که با افزایش چشمگیری مواجه شده بود در این تدوین بودجه اصلاح گردید چون این مورد باعث رکود در پرداخت عوارض اصناف و مشاغل گردیده بود و سعی کردیم تا این عوارض را 40 تا 60 درصد کاهش دهیم .

در زمینه بحش درآمدی ، واحدهای درآمدی شهرداری منطقه به منطقه متفاوت است . برخی از واحد ها در دریافت کدهای درآمدی بسیار خوب عمل می کنند و برخی از این واحد ها بسیار ضعیف . آنچه که در حال حاضر در شهر رشت به وضوح به چشم می آید در خصوص درآمد های شهرداری ، مجوزهای لازم در بخش صدور پروانه ،  احداث و معضلات ساخت و ساز است و سرمایه گذاران نیز با  مشکلات زیادی در این زمینه مواجه هستند .

*شورای دوره چهارم تاکنون نتوانسته در خصوص درآمدهای شهرداری کاری از پیش ببرد

شورای دوره چهارم تاکنون نتوانسته است در این زمینه کاری از پیش ببرد . سیاست گذاری که شهرداری دربحث دریافت مبالغ برای خلاف ساختمانی در نظر گرفته است بین سالهای 91 و 92 افزایش چشم گیری داشته است و بر همین اساس بسیاری از ساختمان سازها ضرر و زیانهای زیادی را تجربه کردند . موارد دیگری نیز در زمینه صدور برخی از مجوزها برای احداث پارکینگ و مجامع عمومی وجود دارد که فی النفسه معقول است اما با توجه به شرایط مطلوب اقلیم استان گیلان باعث فرار سرمایه گذاران می شود .

ما بنا داریم که با اجرای طرح تفضیلی شهر رشت به اهداف خوبی در این زمینه دست یابیم . طرح تفضیلی شهر رشت مربوط به 20 سال گذشته است و 12 سال نیز از دوره انقضای آن می گذرد پس باید لزوما طرح جدیدی از شهر رشت ارایه دهیم . بخش های درآمدی ساخت و ساز ما مشکلات عدیده ای دارد . عوارضی که از مالیات های ارزش افزوده از اداره دارایی دریافت می کنیم مشخص نیست . گزارش دقیقی از مبالغ ورودی و سهم شهرداری وجود ندارد .

*در سازمان مالیاتی و بخش ارزش افزوده هیچگونه گزارش مالی به شهرداری داده نمی شود

متاسفانه در حال حاضر در سازمان مالیاتی و بخش ارزش افزوده این گزارش مالی به شهرداری داده نمی شود تا شهرداری بر اساس آن بتواند برنامه ریزی های لازم را انجام دهد . در پرداخت ها و بحث دیون عمرانی به شهرداری نیز مشکلات زیادی داریم . در ماههای منتهی به پایان سال باید درآمد های شهرداری باید یوپا باشد تا در زمینه پرداخت حقوق و عیدی مجموعه شهرداری دارای مشکل نشود . بدیهی است که اگر در دریافت ها مشکل داشته باشیم به همان نحو در پرداخت هم دچار معضل خواهیم بود .

*حسابهای شهرداری به کرات مسدود شده و شهرداری ناگزیر به پرداخت این مبالغ گردیده است

از طرفی بسیاری از مطالبات به شهرداری رشت در ماههای اخیر تحمیل شده است و حسابهای شهرداری به کرات مسدود شد و شهرداری ناگزیر به پرداخت این مبالغ گردید . این امور باعث ضرر مجموعه شهرداری در سال 93 شده است .

منشاء اختلاف شورای اسلامی دوره چهارم و شهردار اسبق رشت از کجا ایجاد شد ؟

زمانی که آقای خلیلی به عنوان شهردار رشت شروع بکار کردند بعد از گذشت یک ماه این اختلافات بروز کرد و ما هر روز درارتباط بین شورا و شهرداری این چالش ها را داشتیم .

*بعد از گذشت یکماه از انتخاب خلیلی به عنوان شهردار اختلافات بروز کرد

من اختلاف ریشه ای با ایشان نداشتم و به همین دلیلی نمی خواهم زیاد وارد بحث منشاء این اختلافات شوم . چون زمان نیز گذشته است و این شهر نیز نمی تواند بدون شهردار باقی بماند . هرکسی که در کسوت شهرداری رشت قرار می گیرد به عقیده بنده نباید این عارضه دوباره تکرار شود چون منافع مردم و شهر در خطر می افتد . بنده در آن مقطع همواره به همکارانم در شورای شهر عرض کردم که مدافع 100 درصدی شخص شهردار نیستم اما صلاح و مصلحت شهر را در این می بینم که ایشان تا انتخاب فرد دیگر که به نظر اصلح تر باشد باقی بماند .

*شهر رشت نیازمند فردی پر انرژی ، باسابقه و مطرح است و باید گزینه ای در این زمینه انتخاب شود

بسیاری از فرآیندها و پروژه های شهری که در شهر رشت در حال انجام بوده است با برکناری شهردار تحت تاثیر قرار می گیرد بهرحال باید این تهدید به یک فرصت تبدیل شود و شهرداری که از همه نظر مطلوب باشد جایگزین شود . شهر رشت نیازمند فردی پر انرژی ، باسابقه و مطرح است و باید گزینه ای در این زمینه انتخاب شود .

به نظر  جنابعالی گزینه پیشنهادی شهردار رشت از درون شورا ( آقایان کاظمی و رجبی) خواهند بود یا از بیرون ؟

در حال حاضر همین دو گزینه برای سمت شهرداری خود را کاندید کرده اند و آقای جمشیدی چناری نیز که زمانی اظهار تمایل برای شهردار شدن می کردند تمایلی به کاندیدا شدن ندارند . این عزیزان احساس می کنند که توانایی برای خدمتگزاری را دارند و گزینه های خارج از مجموعه شورا هم عموما از شهرداران اسبق برای این سمت نام برده می شود .

*استدلال بنده این است که گزینه ای از خارج مجموعه شورا به سمت شهردارانتخاب می شود

استدلال بنده در خصوص انتخاب شهردار این است که گزینه ای از خارج مجموعه شورا به این سمت انتخاب می شود و اگر بتوانیم به گزینه ی مطلوبی در این زمینه برسیم به نفع شهر رشت خواهد بود . در مورد انتخاب شهردارمهلت زمانی سه ماه است اما آرزوی بنده این است که همین فردا ، شخص مطلوبی برای شهرداری رشت انتخاب شود .

علت اتمام کار جنابعالی در هیات کاراته گیلان چه بوده و ارزیابی جنابعالی چیست؟  

اینجانب یک گزارش عملکردی را در خصوص فعالیت های هیات کاراته در زمان تصدی خود ارایه کردم تا مردم بدانند که فعالیت های این هیات در قبل و بعد از ریاست بنده چه بوده است . به شخصه علاقه و دلبستگی ویژه ای به این ورزش دارم  و تمام سعی من در این مدت این بوده تا ورزش کاراته و قهرمانان آن را به آن جایگاه شایسته شان برسانم . اینجانب به اصرار دوستان ریاست هیات کاراته را پذیرفتم و حتی زمانی که از هیات خارج شدم باز هم از من تقاضا شد که ریاست هیات های ورزشی دیگری را تقبل کنم .

*از من خواسته شد که از هیات کاراته استعفا دهم اما بنده اعتقادی به استعفا ندارم

از من خواسته شد که از هیات کاراته استعفا دهم اما بنده اعتقادی به استعفا ندارم و مشکلی نیز در بدنه هیات کاراته با همکاران خود نداشتم . برای حفظ و حمایت از این ورزش وقت گذاشتم و ساختاری را در هیات پایه ریزی کردم که بر اساس آن تمامی فرآیندهای مالی و اداری برنامه ریزی و منضبط شود . در هیات کاراته از گروهها و طیف های مختلفی  وجود داشتند و افتخار می کنم که توانستم با این گروهها تعامل داشته باشم و انحصار در ورزش را هیچ وقت نمی پذیرم . در طول سال گذشته به جرات می توانم بگویم که شورای اسلامی شهر رشت حمایت ویژه ای را در حوزه ورزش داشته است .

*از افتخارات شورای اسلامی پرداخت هزینه 25 میلیون تومانی همایش بسیج اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت بوده است

 اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت همایش بسیج را برنامه ریزی و اجرا کرد که هزینه آن همایش به مبلغ 25 میلیون تومان را شورا و شهرداری پرداخت کردند . کمک 100 میلیون تومانی به تیم داماش ، مساعدت 30 میلیون تومانی به تیم سپیدرود ، کمک 30 میلیون تومانی به تیم فوتبال بانوان و هیات تکواندو نمونه ای از این حمایت هاست . این موارد از افتخارات شورای دوره چهارم است و همچنین این امر از ظرفیت های حوزه ورزش است که افراد توانمند در عرصه اجرایی و اجتماعی برای جذب حمایت های بیشتر از ورزش به سمت خود بکشاند .

برای هیات کاراته نیز برنامه ریزی های خوبی صورت گرفت در روزهای آینده برنامه استعداد یابی این ورزش طبق زمان پیش بینی شده انجام می شود و بنده به جرات عرض می کنم که با بدنه هیات و کمیته های مربوطه هیچگونه مشکلی نداشتم .

*هیچ یک از فعالیت های من در هیات بخاطر منافع شخصی نبوده است

هیچ یک از فعالیت های من در هیات بخاطر منافع شخصی نبوده است و امیدواریم که این هیات افتخارات خوب و روزهای پرباری را در آینده تجربه کند .

ارزیابی جنابعالی در خصوص عدم کسب رای اعتماد اعضاء شورا به جهت ریاست شورا و کمیسون برنامه و بودجه چه بوده است؟

واقعیت قضیه این است که بنده برنامه ریزی و تلاشی در این خصوص درطول سال نداشتم و در حدود یک ماه مانده به زمان رای گیری برای ریاست شورا با صحبت هایی که از سوی برخی از دوستان با اینجانب شد ، تصمیم به شرکت در انتخابات هیات رییسه کردم . الحمدالله شخصی که در حال حاضر به سمت ریاست شورای شهر انتخاب گردید یکی از ظرفیت های خوب شورای شهر است و بنده ارادات ویژه ای را به جناب مهندس صابر دارم . در هر حال تمامی هدف مجموعه شورا این است که هر کس در هر سمتی که قرار دارد بتواند بهتر به مردم خدمت کند . از کسانی نیز که به بنده رای دادند صمیمانه تشکر می کنم . در زمینه ریاست کمیسیون برنامه و بودجه ، تمایلی به ورود دوباره به این سمت بعد از انتخابات هیات رییسه شورا نداشتم .

و اما سخن پایانی شما ....

فعالیت رسانه ها و پایگاههای خبری مجازی در شهر رشت بسیار خوب و رو به رشد است . این فرصت باید به نوعی مدیریت شود و رسانه ها باید بیشترین تاثیر گذاری را در جهت مثبت و در راستای خدمت به مردم داشته باشند . از همکاران عزیزم درشورای شهر نیز به خاطر تلاشهایی که برای خدمت به مردم انجام میدهند و بنده شاهد ان هستم تشکر می کنم . همچنین از مردم فهیم رشت که با سعه صدر خود همواره ما را در انجام فعالیت هایمان یاری رسانده اند کمال قدردانی و سپاس را دارم . از استاندار محترم استان گیلان نیز به جهت تعامل و پیگیری های موثرشان در جهت توسعه شهر رشت تشکر می نمایم .