این همایش برای احیای سوپر مارکت های سنتی رشت است / سوپر مارکتهای سنتی با مشکل خطر تکنولوژی و رشد فروشگاه های زنجیره ای مواجه هستند
به گزارش گیل خبر، علی خاکزادی مدیرعامل و مجری پروژه استارتاپ سوپرمارکت های دلفینی در نشست خبری پیش از برگزاری  این استارت آپ بیان داشت: امروزه حمایت دولت از استارتاپ ها شدید است. با انتخاب وزیری که به وزیر استارتاپی ها مشهور است. دولت متوجه شده است که برای  بحران بیکاری به سیتمهای نوآوری نوینی روی بیاورد و از این استارتاپها حمایت می کند.  ما نیز  استارتاپی برگزار میکنیم که مشکل مدیریت سوپرمارکت ها را مرتفع کند. این نویسنده و مشاور در حوزه باشگاه مشتریان در ادامه درباره طرح کمک به سوپر مارکت های شهر گفت: سوپر مارکتهای سنتی دارای مشکلاتی  چون خطر تکنولوژی و رشد فروشگاه های زنجیره ای هستند.  این فروشگاه های کوچک د ر آینده نزدیک به سوی نابودی و حذف می روند و تکنولوژی در مسیری حرکت می کند که خریدهای آنلاین را پیش می برد. رشد فروشگاه های زنجیره ای محلی نیز سوپر مارکت ها را تهدید می کند. فروشگاه های زنجیره ای از توان رقابت بالایی برخوردارند با این که کوچک هستند و از استانداردهای لازم فاصله هم دارند.  ولی با سیاست دامپینگ  و کاهش قیمت ها در صدد از بین بردن سوپر مارکت ها هستند و این بحران اجتماعی و اقتصادی را می تواند دامن بزند و در این رابطه ما بارها  من خبر انحلال چندین  سوپر مارکت  را در یک ماه شنیده ایم  موجب بیکاری ده ها نفر  شد. خاکزادی در ادامه گفت: جهت توانمندسازی سوپر مارکت های شهر  ایده اتصال و ارتباط  سوپر مارکتها با یکدیگر را در رشت به عنوان هر پایلوت آغاز  کرده ایم را و از روز یک مهر استارت کار را در شهرهای دیگر آغاز خواهیم کرد  و امیدواریم تا روز نوروز به سراسر کشور متصل کنیم و  پیش بینی ما با توجه به استقبالی که تاکنون شده است  یک کار بزرگ و منحصر به فرد است. مدیرعامل و مجری پروژه استارتاپ سوپرمارکت های دلفینی در پاسخ به این سوال که چرا چرا نام دلفین را انتخاب کرده اند ابراز داشت:  دو ویژگی دلفین مد نظر ما است. دلفین نتوانسته در زیر دریا تمدن درست کند، چون ابزار لازم را نداشته است. با وجود این که هوشش سرشار است. سوپر مارکت های ما هم نتوانستند تمدن ایجاد کنند و این وجه مشترک را دارند. همچنین دلفین ها دشمن مشترک پیدا می کنند کار مشترک می کنند و به همدیگر کمک می کنند. این را در قبال اتحاد دلفین ها مقابل کوسه ها می توانیم ببینیم که اتحادشان باعث کشته شدن کوسه ها شود و این وجهی است که ما در مورد سوپر مارکت ها داریم. خاکزادی در مورد اهداف استارت آپ اول این باشگاه نیز گفت: تاسیس باشگاه سوپر مارکت های دلفینی، تجهیز و آموزش در پروسه زمانبندی مشخص، آموزش و اجرای فروشگاه آنلاین، ساماندهی قیمتهای حجمی سوپر مارکتها به قیمتهای رقابتی از جمله اهداف اولین استارت آپ ما است. وی در رابطه با کلیات کار این پروژه نیز گفت: ما سیصد نقطه را هدف گزاری کرده ایم که بتوانیم با نصب تابلو با لوگوی  دلفینی ها ، ارائه مشاوره و آموزش بتوانیم نسبت به ارائه محصولات به همه آن ها اقدام شود تا در فضای رقابتی با فروشگاه های زنجیره ای بتوانند حضور داشته باشند و در تقابل با قیمت های فروشگاه های زنجیره ای به مشکل نخورند. در این رابطه مطالعات بازاری انجام شده است و فروشندگان سوپر مارکتها با حق عضویت یک و نیم میلیون تومانی می توانند از خدمات پرشمار این باشگاه بهره مند شوند. گفتنی است اولین استارت آپ باشگاه دلفین مارکت با عنوان «سوپر مارکتی به وسعت 6000 متر مربع به گستردگی شهر رشت» روز جمعه ساعت 16 در سالن همایش های مخابرات استان گیلان واقع در چهار راه گلسار برگزار خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code