به گزارش گروه دریافت گیل خبر، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه این المپیاد با هدف گرایش شهروندان به ورزش برگزار می شود افزود: برای فرهنگ سازی باید از ساده ترین روشها بهره گرفت و به دل محلات و کنار خانواده ها رفت .

علیرضا حسنی با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت ورزشی از طریق حضور در فعالیتهای تفریحی وورزشی با حضور خانواده شرکت کنندگان انگیزه نوجوانان برای ادامه ورزش و حتی حضور در میدانهای بزرگتر و ورزش قهرمانی را تقویت می کند تصریح کرد: المپیاد ورزشی محلات در هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار می شود و از مهم ترین مزایای برگزاری ورزش محلات این است که همه اقشار جامعه از هر سن و جنس بدون در نظر گرفتن محدویتهای خاص می توانند در این رقابتها شرکت کنند که این خود در ترویج نشاط و امید به زندگی در جامعه بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه تیم کاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با هدف پرهیز از هر گونه موازی کاری فعالیتهاو برنامه های اجرایی این سازمان را تدوین و دنبال می کند اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که فعالیتها به صورت جزیره ای انجام نشود و رویکرد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت اجرای کیفی برنامه ها در تعامل با سازمانهای مربوطه است.

وی تصریح کرد: اگر برنامه ها از قبل برنامه ریزی شده و با تعامل و همکاری با دیگر سازمانها اجرا شود خروجی و بازخورد بهتری خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می شود تا نخستین المپیاد ورزشی محلات پررنگ و مهیج برگزار شود افزود: فعالیتی که برای اولین بار برگزار می شود اگر در بهترین شکل ممکن اجرا شود کارنامه ای قابل دفاع برای سالهای بعد خواهد شد.

حسنی با اشاره به ۵۵ محله شهر رشت افزود: در ابتدا قصد داشتیم در تمامی محلات نخستین المپیاد ورزشی را برگزار و در محلات یک موج ایجاد کنیم اما با توجه به زمان باقی مانده و بودجه محدودٰ، در محلاتی که شرایط مهیا و امکانات ورزشی فراهم است با همکاری هیاتهای ورزشی، نخستین المپیاد ورزشی محلات را برگزار می کنیم .

وی با اشاره به دیگر برنامه های اجرایی این سازمان در حوزه ورزش تاکید کرد: در حوزه ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت درفصل تابستان برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های متنوعی مانند جام رمضان در بخش های فوتبال و فوتسال را برگزار کرد .

علیرضا حسنی با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در پیاده راه فرهنگی رشت افزود: توجه به سلامت شهروندان از مهم ترین نکاتی که در تدوین برنامه های این سازمان مورد توجه قرار می گیرد چرا که پویایی و نشاط جامعه هدفی غایی برنامه های تدوینی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت تاکید کرد: همان طور که از نام سازمان مشخص است مباحث فرهنگی و برگزاری جشنواره ٰ مسابقات ورزشی به مناسبت های مختلف مدنظر این سازمان است و برای ایام از عید قربان تا عید غدیر نیز برنامه های متنوعی در نظر گرفته است.

حمید آزمون معاون  فرهنگی و توسعه امور ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم اختتامیه نخستین المپیاد ورزشی محلات و اهدای جوایز و تقدیر از هیاتهای ورزشی با حضور چهره های شاخص استانی انجام شده است.

 شاه محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت نیز در این جلسه با تاکید بر تعامل سازمانها اظهار داشت: برگزاری نخستین المپیاد ورزشی محلات با همکاری سازمانهای مسئول در حوزه ورزش می توان منجر به ایجاد یک نظام استعداد یابی و نیز بهره گیری از توان هیاتها و مربیان متخصص و نیز جلب حمایتهای بخش خصوصی می شود.

مریم بخشی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش وجوانان گیلان در این جلسه پیش قدم بودن سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در اجرای برنامه های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدوارم با تعامل با این سازمان بتوان فعالیتهای بهتر و اثرگذار تری را در شهر در حوزه ورزش برگزار کرد.

بخشی افزود: مشکلی که در اجرای فعالیتهای ورزشی وجود دارد عدم اطلاع رسانی این فعالیتها است استفاده از ظرفیتهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در امر اطلاع رسانی باید مورد توجه باشد.

 در این جلسه روسای هیاتهای حاضر به بررسی ظرفیتها رشته ورزشی خود و بهره گیری از این توان در محلات جهت برگزاری هر چه باشکوه تر نخستین المپیاد ورزشی محلات پرداختند.

 

شایان ذکر است نخستین المپیاد ورزشی محلات رشت به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در نیمه اول شهریورماه ۹۶ در ۱۵رشته ورزشی برای آقایان و ۹ رشته ورزشی برای بانوان برگزار می شود.

مجموعه ورزشی منظریهٰ؛ پارک قدسٰ؛ پیاده راه فرهنگی رشتٰ؛ بوستان ملت؛ پارک توحید ٰ؛ سالن چند منظوره شهرداری رشت میزبان مسابقات ورزشی آقایان و سالن حجاب شهرداری رشت و پارک بانوان میزبان مسابقات ورزشی بانوان است.