آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت سد دیورش/ حقوق قانونی خانوارهای پشت سد آیت ا... بهجت پرداخت می شود

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی پس از بازدید از عملیات اجرایی ساخت سد دیورش در نشست با برخی از مدیران استانی و شهرستانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت سد دیورش به علت وجود معارض و نبود ردیف بودجه ای با وقفه مواجه شده بود افزود : بحمدا... با رفع مشکل اعتباری وکد دار شدن پروژه و  معارض زمین ها طی 2 تا 3 روز آینده عملیات ساخت این سد با قوت و جدیت بیشتر آغاز می شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : تاکنون بخشی از زمین های مورد نیاز تملک اراضی شده و راه دسترسی و ورودی تونل انحرافی نیز ساخته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اکنون هیچگونه مانعی برای ادامه ی ساخت این سد وجود ندارد گفت : ساخت سد دیورش یکی از مهم ترین مطالبات مردم خوب شهرستان رودبار برای رفع نگرانی های آنان در زمینه تامین آب شرب است و آب منطقه ای موظف است در مدت 18 ماه ساخت این سد را بر اساس برنامه پیش بینی شده به اتمام برساند.

وی خاطر نشان کرد : سد دیورش تأمین کننده ی آب شرب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان و 28 روستای مستقر در مسیر این سد است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : این سد همچنین آب کشاورزی بیش از  600 هکتار از مزارع پایین دست را تأمین می کند.

دکتر نجفی گفت : طبق برنامه ریزی صورت گرفته با تأمین اعتبار مورد نیاز این سد که در 3 مرحله ی ساخت، بهره برداری و انتقال در حدود 100 تا 150 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بصورت منظم  ضمن بازدید از سد گزارش پیشرفت فیزیکی را به اینجانب ارائه می کند.

دکتر محمدعلی نجفی در نشست رسیدگی مشکلات خانوارهای پشت سد آیت ا... بهجت شهرستان رودبار گفت  : آب منطقه ای کلیه ی حقوق قانونی خانوار های مستقر در پشت سد و مطالبات بجامانده خانوارهای داخل مخزن را در نامه ای که از سوی فرماندار رودبار با تایید دادگستری شهرستان معرفی می شوند پرداخت کند.

وی همچنین برلزوم رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران تأکید و تصریح کرد : آب منطقه ای استان در روند رسیدگی به امور سرمایه گذاران و تسریع در اقدامات آنان اهتمام ویژه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی در مسیر آزاد راه قزوین- رشت تأکید کرد و گفت : به ساخت مرکز خدمات رفاهی مناسب در محدوده گیلان نیاز داریم .

وی با بیان اینکه سرمایه گذار نباید در دستگاه های اجرایی معطل بماند افزود : باید با احترامی که به سرمایه گذاران و بخش خصوصی گذاشته می شود در روند سرمایه گذاری کمال همکاری را با آنان داشته باشیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code