معجونی :  در  «هامون» مقابل وسوسه ها ایستاده ایم /امیدواری به حاکمیت هنر و تئاتر درتماشاخانه «هامون»/ نواخته شدن زنگ صدساله دائی نمایشی توسط پیشکسوتان تئاتر گیلان
اختصاصی گیل خبر / پریسا عموئی : شامگاه شنبه ۱۴ مرداد ،  تماشاخانه «هامون»  ؛ اولین سالن خصوصی  تئاتر گیلان  با حضور جمع کثیری از اهالی تئاتر  افتتاح  شد .   تماشاخانه «هامون» با ظرفیت ۲۶۰ نفر  و با مدیریت امین رضامند و مدیریت هنری محمد حسن معجونی  کارگردان و  سرپرست گروه تئاتر 《لیو》 در خیابان سعدی، کوچه شهید فرقان بین ، جنب ساختمان هلال احمر گیلان واقع شده است.   در ابتدای این مراسم امین رضامند مدیریت تماشاخانه «هامون» اظهار کرد :  خوشحال هستیم که فضایی در خور هنرمندان وهنردوستان گیلانی فراهم شده و همه  هنرمندان گیلانی امکان فعالیت  در این تماشاخانه را دارند . این گوینده با سابقه رادیو در ادامه از حامیان نخستین تماشاخانه خصوصی گیلان تشکر کرد.      
  • بازگشت تئاتر گیلان به شایستگی گذشته
دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر نیز که در این مراسم حاضر بود با اشاره به اهتمام قابل توجه محمدحسن معجونی در کار با جوانان تصریح کرد :  جوانان علاقه مند به تئاتر  پشت درها مانده اند و چون امکان کار کردن در استان خود را ندارند به تهران کوچ می کنند .   فرهاد مهندس پور افتتاح تئاتر های مستقل بدون دخالت دولت  را مبارک عنوان کرد و گفت  گشایش تئاتر خصوصی در زادگاه تئاتر ایران قابل توجه است و امیدوارم تعداد تئاترهای خصوصی  گیلان افزایش یابد .   وی در پایان افزود :  ما ایرانیان  آنقدر به گذشته می بالیم که   توجه به آنچه وجود دارد را فراموش می کنیم . امیدوارم تئاتر خصوصی هامون زمینه را برای بازگشت تئاتر گیلان به شایستگی سالهای دور فراهم کند .    
  • گذشته چراغ راه آیندگان است
محمد حسن پور رئیس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت ضمن یادآوری   تاریخ اجراهای تئاتر در اولین تماشاخانه گیلان (سینما آبشار )   به  تصمیم شهرداری منطقه دو درباره بازسازی آن اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد هویت شهر رشت به مکان دیگری تبدیل نشود .   وی  به  مهاجرت گروه های نمایشی از ارمنستان و باکو به گیلان اشاره نمود و افزود : ما به گذشته  خود می بالیم زیرا گذشته چراغ راه آیندگان است .   رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با حمایت از بخش خصوصی  ادامه داد :  آقای رضامند ،ریاست تماشاخانه مدیریت تماشاخانه «هامون»     عزم خود را برای  توسعه تئاتر گیلان جزم کرده اند و از این تریبون میگویم که شما  فقط رضامند نیستید بلکه رشتوند هم هستید .  
  •  امیدواری به حاکمیت هنر و تئاتر در «هامون»
محمدرضایی راد  نمایشنامه نویس نیز با اشاره به صحبت های  مهندس پور گفت : من با تردید به تئاتر خصوصی نگاه می کنم . آنچه که به عنوان تئاتر مستقل تهران  و خارج از ساز و کارهای دولتی قرار بر اتفاق آن بود تا کنون در تهران  شاهد نبودیم و  تبدیل به حاکمیت پول و سرمایه شده است .   این کارگردان اهل رشت افزود: امیدوارم  در تئاتر خصوصی هامون  هنر و تئاتر حاکم باشند و کسب درآمد و سایت های فروش بلیط آن را از هدف اصلی  منحرف  نکنند.    
  • ایستادگی در مقابل وسوسه های مالی
محمدحسن معجونی مدیریت هنری تماشاخانه خصوصی هامون نیز در ادامه صحبت های رضایی راد عنوان کرد : فکر نمی کردیم گفتمان تئاتر خصوصی تهران به کابوس و تجارتخانه ای تبدیل شود.   بازیگر و کارگردان مطرح تئاتر ایران تاکید کرد : امین رضامند به طور قاطع  مقابل وسوسه ها ایستاده و دیوانه وار به دغدغه های تئاتری پای بند است . امیدوارم  با همکاری اهالی تئاتر استان شرایطی را بوجود بیاوریم که آن سیستم آرمانی که در تهران به عملی شدن آن فکر می کردیم در گیلان اتفاق بیفتد .     سپس  با حضور فرامز طالبی و انوش نصر از پیشکسوتان تئاتر گیلان  ، زنگ صد ساله  دائی نمایشی که در گذشته برای افتتاحیه تئاترها بهره برده می شد ، نواخته شد در پایان  نمایش «خرس و خواستگاری» نوشته آنتوان چخوف و به کار گردانی حسن معجونی برای حاضرین در سالن اجرا شد. اجرای عموم «خرس و خواستگاری»  از  ۱۵  تا ۱۹ مرداد  ساعت ۲۰ در تماشاخانه ی هامون است . علاقه مندان جهت تهیه ی اینترنتی بلیت این نمایش از همین لحظه می توانند به سایت www.haftsaz.com مراجعه کنند.     عکس : هنگامه جعفری پرست [gallery ids="296008,295998,295989,295991,295992,295993,295994,295995,295996,295997,295999,296000,296001,296002,296003,296004,296005,296006,296007"]