به گزارش گیل خبر، آثار نویسنده ی گیلانی برای سومین سال متوالی به مرحله ی نیمه نهایی جشنواره ی داستان خلاقانه ی سال ایران راه یافت. بعد از حضور وحید شعبانی در مرحله ی نیمه نهایی اولین دوره ی جشنواره ی داستان خلاقانه ی سال ایران با داستان ساطور مریل استریپ، این نویسنده سال گذشته با داستان بوسه بر خرگوش در جمع ده نویسنده ی برتر این جشنواره در بخش برگزیدگان قرار گرفت. وحید شعبانی امسال با دو داستان به این جشنواره رفت که هر دو داستان برای حضور در مرحله ی نیمه نهایی برگزیده شدند، اما از آن جا که مبنای جشنواره بر این بود که از هر نویسنده تنها یک داستان امکان راهیابی به مرحله ی نیمه نهایی را داشته باشد، در صورتی که دو داستان از یک نویسنده امتیاز لازم برای راهیابی به این مرحله را داشتند، تنها آن داستانی که امتیاز بالاتری کسب کرده بود در لیست نهایی وارد گردد، یکی از دو اثر نویسنده ی گیلانی از این جشنواره کنار رفت. فراخوان دوره ی جدید جشنواره ی حیرت، روز اول اسفند سال ۹۵ اعلام شد و با دریافت ۷۶۹ داستان از بیش از پانصد نویسنده از سراسر کشور، مهلت شرکت در آن در انتهای اردیبهشت گذشته به پایان رسید.آثار منتخب، از شهرهای تهران، شیراز، سردشت، اصفهان، مشهد، ماهشهر، کلات نادر، کاشان، زنجان، رشت، خرم آباد، تبریز، بیجار، بوشهر، بندر انزلی، اردبیل، اراک و فولادشهر، ارسال شده بودند. تهران با شرکت دادن ۱۲۴ نویسنده و شیراز، میزبان جشنواره، با شرکت دادن ۲۸ نویسنده بیشترین سهم را در میان شرکت کنندگان در جشنواره ی داستان کوتاه خلاقانه ی سال ایران در اختیار داشتند. بنا بر درج سایت این جشنواره، ۹ نویسنده ی گیلانی آثار خود را به دبیرخانه ی جشنواره ی حیرت ارسال کرده بودند. آثار راه یافته به مرحله ی نیمه نهایی روز چهارم تیرماه معرفی شدند و در پایان شهریور با معرفی آثار برتر، پرونده ی دومین دوره ی جشنواره ی داستان خلاقانه ی سال ایران موسوم به جایزه ی ملی حیرت، در شیراز بسته خواهد شد. وحید شعبانی نویسنده ی ۳۵ ساله ی اهل لشت نشاست. جشنواره ی داستان کوتاه خلاقانه ی ایران با عنوان حیرت هر سال در شیراز برگزار میشود و بر اساس آیین نامه ی آن، جشنواره ی حیرت از هرگونه اصالت دادن به نگاه خلّاقانه در هنر و ساختارشکنی و فراتر رفتن یا برون رفت از سنت های تثبیت شده ی داستان نویسی استقبال می کند. این جشنواره، غیر دولتی است و در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها و اجرا، کاملاً مستقل می باشد.