به گزارش گیل خبر، قرعه کشی رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان ایران در حالی با حضور نمایندگان دو تیم رشتی برگزار شد که حضور این دو تیم در رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

طبق روال سال های گذشته عادت داشتیم تیمی به رهبری معصومه جهانچی سرمربی موفق فوتسال گیلان را در رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان ببینیم. تیم های تحت رهبری جهانچی در دوازده سال گذشته مشتری پر و پا قرص رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان ایران با اسامی متفاوت نظیر نیوساد گیلان، داماش گیلان، سپیدرود رشت، احرار گیلان، هیأت فوتبال گیلان، می رشت سپیدرود بوده است.

اما  سال گذشته تیم فوتسال شهرداری رشت که پله پله از لیگ استانی آغاز کرده و موفق شد خود را به بالاترین سطح فوتسال ایران برساند. این تیم تحت رهبری معصومه  زارع با بودجه ای اندک و عمدتاً بازیکنان بومی توانست در سال اول حضورش در لیگ برتر فوتسال نیز خوش بدرخشد و موفق شود سهمیه رشت و گیلان را در لیگ برتر حفظ کند.

نکته حائز اهمیت در مورد این دو تیم این است که هر دو تیم زیرپوشش شهرداری رشت قرار دارند؛ می رشت سپیدرود زیر نظر موسسه بازآفرینی شهرداری رشت و تیم فوتسال شهرداری نیز تحت پوشش شهرداری رشت  است. هر دو تیم نیز مبلغ قابل توجهی از قراردادهایشان را از فصل گذشته طلبکارند. بااین حال این دو تیم توانستند سهمیه استان را در لیگ برتر فوتسال بانوان حفظ کرده ولی درعین حال با تصمیمی عجیب روبه رو شده اند. طبق آخرین خبرهای واصله از شهرداری  رشت، این ارگان علاقه ای به اسپانسری از این دو تیم ندارند و خواهان ادغام این دو تیم با یکدیگر شده و در صورت پیدا نشدن پشتیبان و تأمین هزینه های مالی تیم ها یکی از سهمیه های لیگ برتری گیلان کسر می شود.   

سرمربی فصل گذشته تیم فوتسال «شهرداری رشت» به خبرنگار فارس اظهار کرد: هنوز قراردادهای فصل گذشته تیممان تسویه نشده و حتی بخشی از هزینه های سفر را که بنده شخصاً متقبل شده ام را نیز شهرداری پرداخت نکرده است.

معصومه  زارع  با اشاره به اینکه دو تیم می رشت و شهرداری تنها تیم های لیگ برتری فوتسال گیلان چه در رده آقایان و چه رده بانوان است تصریح کرد: باوجوداینکه  تیم فوتسال شهرداری رشت توانست در مدت چهار سال به صورت پیاپی از لیگ استان و به لیگ برتر صعود کرده و در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر نیز در بین 14 تیم رتبه پنجم را کسب کند در کمال تعجب  به جای تشویق حرف از ادغام و انحلال زده می شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین نباید از این مسئله به سادگی گذر کنند بیان کرد: اگر مشکل، بازیکنان غیربومی است در ترکیب اصلی تیم ما تنها یک بازیکن غیربومی حضور داشت درحالی که در تیم سپیدرود تنها یک بازیکن بومی بازی می کرد، اگر بحث هزینه و بودجه هم باشد مسلماً شهرداری رشت تیم خودش را با نام خودش دارد و لزومی ندارد با تیم دیگری ادغام شود.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم مسئولین شهرداری نهایت عدالت و انصاف را در این قضیه رعایت کنند افزود: بحث ادغام کاملاً غیرعملی است زیر هرکدام از این تیم ها دارای کادری کامل و بازیکنانی باکیفیت هستند به ویژه تیم فوتسال شهرداری که بیش از 80 درصد بازیکنانش بومی می باشند.

اما در سویی دیگر  سرمربی «می رشت سپیدرود» با اشاره به مباحث مطرح شده درباره ادغام  دو تیم دو تیم می رشت و شهرداری در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حضور می رشت سپیدرود در مسابقات فصل آتی لیگ برتر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

معصومه  جهانچی بابیان اینکه تنها 30 درصد از قراردادهای فصل گذشته بازیکنان پرداخت شده است گفت: جالب است که طبق مصوبه شورای شهر قرار است دو تیم می رشت و شهرداری رشت ادغام شود که تنها یک ماه به ارسال مدارک باقی است و هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اذعان به اینکه کادر فنی تیم نیز هیچ مبلغی دریافت نکرده است بیان کرد: امیدوارم فوتسال ما به درجه ای برسد که مربیان بتوانند به بازیکنان آموزش دهند و از دسترنج خود استفاده کنند نه دیگران.

وی بابیان اینکه 12 سال پرچم دار فوتسال رشت و گیلان در لیگ برتر فوتسال بانوان بوده است گفت: آنچه مسلم است تا زمانی که قراردادهای فصل گذشته تسویه نشود، شرکت می رشت در مسابقات با وعده های دروغین ابتدای فصل تقریباً محال خواهد بود.

وی بابیان اینکه نکته تأسف آور این است که هر بودجه ای هم که می رسد هزینه تیم های آقایان می شود انگارنه انگار که تیم بانوانی هم در این استان وجود دارد تصریح کرد: همین الان بودجه دو میلیارد تومانی برای سپیدرود آمده اما تاکنون یک ریال هم برای تیم می رشت سپیدرود پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم مسئولین سپیدرود به قول خود  و  تعهدات سه فصل پیششان عمل کند تصریح کرد: ما هنوز از سه فصل پیش ازاین باشگاه طلبکاریم و قرارداد کل بازیکنان فوتسال بانوان به اندازه یک بازیکن تیم های آقایان نظیر داماش، سپیدرود و ملوان هم نمی شود و مطمئن باشید اگر حق بچه های ما را ندهند از حق قانونی خودمان استفاده کرده و از طریق قانون پیگیری می کنیم.

با تمام این اوصاف باید در انتظار روزهای آتی نشست تا سرنوشت دو تیم خوب فوتسال استان گیلان مشخص شود هرچند که با توجه به مدت محدود ارسال مدارک تیم ها به سازمان لیگ برتر زمان زیادی برای تصمیم گیری مسئولان امر باقی نماینده است.

فارس