دکتر لاریجانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان:
۱۳۹۶/۰۴/۱۵ ۱۱:۱۷ چاپ

به گزارش گیل خبر، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج شنبه،15 تیرماه) در سفر یک روزه به استان گیلان و شهر رشت، با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: یکی از توفیقات ما در سفر به استان گیلان، دیدار با آیت الله قربانی بود که خوشبختانه این توفیق حاصل شد البته ما از دیرباز نسبت به این عالم بزرگوار ارادت داشته ایم و پیش از پیروزی انقلاب نیز از آثار و کتب ایشان استفاده می کردیم.

ایران و جهان اسلام از آثار آیت الله قربانی بهره می برند

وی ادامه داد: یکی از توفیقات مردم گیلان این است که از وجود آیت الله قربانی به عنوان یک فرد شاخص در حوزه اسلامی استفاده می کنند و این مسئله یک نعمت بزرگی برای مردم استان و کل کشور محسوب می شود زیرا آیت الله قربانی در طول عمر پربرکت خود بیش از 70 جلد کتاب در حوزه معارف دینی نوشته اند و در شرایط کنونی کل ایران و جهان اسلام از آثار ایشان بهره می برند.

دکتر لاریجانی گفت: به خاطر دارم که در نوروز سال 56 شهید مطهری سفری به استان گیلان داشتند و در این سفر دیداری با آیت الله قربانی صورت گرفت. پس از سفر شهید مطهری از فضل و کمالات آیت الله قربانی و همچنین کتب ایشان در حوزه تمدن اسلامی تعریف بسیار کردند لذا این مسئله نشان می دهد که آیت الله قربانی از ظرفیت بسیار بالایی درحوزه دینی برخوردار هستند.

مهمترین مسئله کشور توجه به توسعه اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط کنونی مهمترین مسئله کشور توجه به توسعه اقتصادی است، گفت: به طور حتم مابقی امور و مسائل حاشیه ای بوده البته نمی گویم که امور دیگر ارزشی برای کار کردن و توجه ندارد اما مهمترین اصل و مسئله کشور توجه به تولید، اشتغال و مسئله کارآفرینی است و این موضوع بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته به طوری که ایشان در ابتدای سال ها محور اقتصادی را مورد تأکید  قرار داده اند.

کشمکش های سیاسی اذهان را از مسائل اصلی دور می کند

وی تصریح کرد: این موضوع یک حقیقت جدی است که تا زمانی که شرایط اقتصادی کشور دچار تحول بنیادین نشود نمی توانیم به اهداف دیگر دست یابیم از این رو به توجه به اولویت های کنونی، پرهیز از کشمکش های سیاسی ضروری است زیرا این مسائل اذهان را از مسائل اصلی دور می کند.

توجه مناسب برنامه ششم توسعه به اقتصاد مقاومتی

دکتر لاریجانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تحقق مسئله اقتصادی مقاومتی در کشور گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توجه خوبی به مسئله اقتصاد مقاومتی شد و در شرایط کنونی مجلس و دولت باید وقت خود را برای تحقق آن صرف کنند از طرف دیگر با توجه به نزدیک بودن آغاز به کار دولت دوازدهم، نیروهای عملیاتی برای انجام امور در دولت انتخاب شوند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در شرایط کنونی همگرایی خوبی میان مجلس و دولت برای انجام امور وجود دارد، ادامه داد: از طرف دیگر استان گیلان از نمایندگان خوبی برخوردار است که می توان از ظرفیت های آنها برای توسعه استان استفاده کرد.

فرهنگ کار و کارآفرینی با قانون گذاری و تصویب بخشنامه صورت نمی گیرد

وی افزود: در شرایط کنونی مهمترین مسئله برای کشور این است که فرهنگ کار و کارآفرینی در نهان مردم ایجاد شود و قطعاً این مسئله با قانون گذاری و تصویب بخشنامه صورت نمی گیرد از این رو زمانی که فرهنگ کار در بطن جامعه به وجود بیاید آن وقت قانون ها و مصوبات اثرگذار خواهند شد.

از دستگاه های دولتی تولید ایجاد نمی شود

دکتر لاریجانی با اشاره به رویکرد دیگر کشورها در حوزه کار و کارآفرینی گفت: به طور مثال در کشور ژاپن مردم افتخار می کنند که بیش از حد مجاز کار کرده و آنها بازنشستگی را برای خود یک غصه می دانند که قطعاً ما از این رویکرد بسیار فاصله داریم به طوری که جوانان ما تنها به دنبال استخدام و پست در دستگاه های دولتی هستند که این مسئله بسیار روشن است که از دستگاه های دولتی تولید ایجاد نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه توجه به فرهنگ تولید و کار برای کشور ثروت ایجاد می کند و با اشاره به جایگاه آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: قلم و نفوذ کلام شما روی مردم و روحانیت تأثیرگذار است و قطعاً شما می توانید که یک حرکت فرهنگی در این حوزه ایجاد کنید زیرا در شرایط کنونی حرکت فرهنگی در رسانه ملی صبغه سیاسی دارد.

توجه به حوزه کارآفرینی باعث توسعه و تحول کشور می شود

وی تصریح کرد: به طور حتم باید با پشتوانه دینی برای جوانان روشن کنیم که وظایف درست آنها برای استفاده مفید از عمر، توجه به حوزه کارآفرینی است در آن زمان است که کشور توسعه و تحول پیدا می کند.

تحول نظام تولید و صادرات، رمز توسعه اقتصادی کشورها

دکتر لاریجانی گفت: اکثر کشورهایی که در 20 سال اخیر به توسعه اقتصادی دست یافته اند در گام نخست نظام تولید و صادرات خود را متحول کرده اند به طور مثال کشور کره جنوبی مساحتی به اندازه دو استان گیلان و مازندران دارد، این کشور در 40 سال پیش دچار وضع فرسوده اقتصادی بود و 50 درصد از مردم آن در فقر مطلق بودند اما امروز این کشور سالانه حدود 550 میلیارد دلار محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند؛ بنابراین در شرایط کنونی کلید توسعه کشور ترویج فرهنگ کار است و مردم باید برای تولید و کارآفرینی ترغیب شوند.

خانه ملت