به گزارش گیل خبر، محمد باقر نوبخت در این جلسه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد :ره آورد دولت یازدهم برای گیلان سفر رییس جمهور بود که در آن سفر 1300میلیارد تومان برای طرح های زیر بنایی مشکل دار استان اختصاص یافت. (گزارش تصویری)
وی ادامه داد: می شد این اعتبار را به هزاران پروژه کم اهمیت اختصاص داد اما ترجیح داده شد چند پروژه مهم اجرا شود.
نوبخت افزود: با عبور تونل از بیش از سه کیلومتر از کوههای البرز و رفع مشکلاتی که در حفاری کوه برای ایجاد تونل انجام شد تا ماه های آینده شاهد شنیدن سوت قطار خواهیم بود.
سخنگوی دولت در خصوص طرح احیای 2 رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت تصریح کرد: طرح احیای این 2 رودخانه از یک سال و نیم پیش آغاز شده و دولت 50 میلیارد تومان برای این طرح تصویب کرد که 15 میلیارد تومان آن جذب شد.
نوبخت اظهار کرد: چند مشکل اساسی درباره این 2 رودخانه وجود دارد اول مشکل شیرابه پسماندهای انباشته شده در سراوان و دیگری فاضلاب شهر که به این رودخانه ریخته می شود که باید با تکمیل سیستم فاضلاب شهر و فاضلابهای مسمومی که از بیمارستانها وارد می شود اصلاح شود.
سخنگوی دولت بیان کرد: این 15 میلیارد تومان بین آب منطقه ای و آب و فاضلاب و محیط زیست و شهرداری تقسیم شد.
گفتنی است معاون اول رییس جمهوری به منظور انجام سفری 2 روزه، عصر چهارشنبه به گیلان آمد و پیش از حضور در منطقه آزاد انزلی، از روند ساخت و تکمیل راه آهن رشت - قزوین در محدوده رودبار و منجیل بازدید کرد.
افتتاح یک پروژه در شهرستان صومعه سرا و حضور در جلسه شورای اداری گیلان با محوریت اقتصاد مقاومتی از برنامه های روز دوم سفر اسحاق جهانگیری در استان اعلام شده است.
ایرنا