نماینده فومن و شفت در مجلش شورای اسلامی؛
۱۳۹۶/۰۴/۰۴ ۲۱:۲۵ چاپ

به گزارش گیل خبر /نماینده فومن و شفت در جلسه شورای آموزش و پرورش که ظهر یکشنبه در دفتر آموزش و پرورش شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: تعامل و همکاری تنها راه حل مشکلات در حوزه اموزش و پرورش است.

حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش تحرک و پویایی لازم را ندارد، افزود: برای حل این موضوع نیازمند نگاه کارشناسی مدرن به این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه ورود برخی حوزه به مسائل سیاسی سبب ایجاد آسیب در آن حوزه می شود، گفت: آموزش و پرورش باید از حوزه مسائل سیاسی خارج و به بیشتر تمرکز خود را بر روی مسائل آموزشی و پرورشی گذاشته و به آن سمت حرکت کند.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بیان مشکلات و مسائل حوزه آموزش و پرورش شهرستان در جلسات شورای آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بیان این مشکلات سبب آگاهی مسئولان از وجود این مشکل بوده و نهایت به پیگیری و سپس حل مشکل منجر می شود.

وی  با بیان اینکه متاسفانه اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از کارایی لازم برخوردار نیست، تصریح کرد: برای ارتقا و تقویت حوزه آموزش و پرورش نیازمند تهیه و تدوین برنامه یکساله مناسب هستیم.

اختصاص نیافتن اعتبارات حوزوه آموزش فومن تا اطلاع ثانوی به دلیل پاسخگو نبودن

فرماندار فومن نیز در ادامه این جلسه با گلایه از پاسخگو نبود آموزش و پرورش شهرستان به مکاتبات شورای آموزش و پرورش، اظهار کرد: به همین دلیل تا زمانی که این اداره به مکاتبات پاسخ درستی ندهد هیچ گونه اعتباری به این حوزه اختصاص نمی یابد.

حسین اسماعیل پور با اشاره به دریافت مجوزات لازم برای جذب دانشجو در دانشگاه گردشگری فومن، افزود: متاسفانه به دلیل نبود امکانات مناسب اعم از ساختمان دانشجوهای جذب شده در دانشگاه رشت تحصیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی گیلان به تعهدات خود درباره بازسازی مدرسه نرجس جهت واگذاری به دانشگاه گردشگری عمل نکرده است.

فرماندار فومن در ادامه به حرکت محیط زیستی در مدرسه معین اشاره کرد و گفت: اعتبارات لازم برای حمایت از این گونه فعالیت ها صورت خواهد گرفت.

وی با تأکید براینکه هیچ اراده ای در آموزش و پرورش در جهت تغییر وضعیت حال حاضر وجود ندارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان فومن آگاهی و اطلاعات کافی از مشکلات و مسائل حوزه آموزش ندارد.

به گفته این مسئول یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه آموزش و پرورش نبوده کارهای کارشناسی شده است و بسیاری از اماکن ورزشی آموزش و پرورش شهرستان بلا استفاده بوده و از ارائه خدمات به مردم نیز ممانعت می شود.

 مهر