به گزارش گیل خبر، سهراب سالاری دادستان رودبار جنوب از صدور حکم قصاص برای عاملان قتل امیرحافظ کودک چهارساله رودباری و پدرش در ملاء عام خبر داد و گفت:متهم ردیف اول (الف. ف) به سه بار قصاص نفس ومتهم ردیف دوم (ص. ف) به دو بار قصاص نفس برچوبه دار شده است.
وی اظهار داشت:صبح امروز از سوی دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت حکم قانونی پرونده مذکور صادر شد و بزودی حکم به محکومان علیه ابلاغ می شود و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است و پس از قطعیت در دیوان عالی کشور حکم به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی علت وانگیزه اصلی این حادثه را اختلافات و ودرگیری های طایفه ای اعلام کرد و افزود: متهم ردیف اول علاوه بر ۳ مرتبه قصاص، به ۱۰ سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف و یک سال حبس بابت تخریب لوازم منزل وخودرو محکوم شده است.
دادستان رودبار جنوب ادامه داد:متهم ردیف دوم نیز علاوه بر ۲ مرتبه قصاص، به ۱۰ سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف ویک سال حبس بابت تخریب لوازم منزل وخودرو و همچنین ۱۵ سال حبس بابت معاونت در قتل محکوم گردیده است.
این مقام قضائی در تشریح جزئیات خبر اعلام کرد:متهمان شامگاه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ پس از مراجعه به درب منزل مقتول با سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی مستقیم بر روی درب می نمایند و پس از ورود به منزل با به رگبار بستن خانه، منجر به قتل امیرحافظ کودک خردسال و بی گناه رودباری و پدرش می شوند و بلافاصله از محل حادثه متواری می گردند. 
سالاری بیان کرد: متمهان پرونده مجددا حدود ۹ ماه بعد از حادثه اول در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۴ ضمن برنامه ریزی قبلی اقدام به قتل (ی. م) و زخمی نمودن فرد دیگری در گلخانه محل کار مقتول در روستای علی آباد عمران از توابع شهرستان جیرفت می کنند.
دادستان رودبار جنوب گفت:بلافاصله پس از وقوع این حادثه رسیدگی به این موضوع در دستور کار دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قرار گرفت و طی یکسری اقدامات اطلاعاتی متهمان در چنگال قانون گرفتار شدند.
میزان