جزیره ای عمل کردن نه تنها تاثیرگذار نیست بلکه اثرات نامطلوبی دارد
به گزارش گروه دریافت گیل خبر، یونس رنجکش در اولین جلسه کارگروه مناسبت های ویژه شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: در طول سال، دستگاه های اجرایی برنامه های مختلفی را در مناسبت های خاص اجرا می کنند که گاهی به دلیل خوب نپرداختن به ان نمی توانند جامعه هدف را پوشش دهند و تاثیرگذار باشند. unnamed (1)
وی افزود: به همین دلیل کارگروه مناسبت های ویژه در فرمانداری تشکیل شد تا آنچه قابلیت اجرایی دارد مصوب شود و با تجمیع کردن امکانات همه دستگاه های اجرایی، بهترین عملکرد را در برگزاری یک ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و یا ورزشی داشته باشیم.
وی با اشاره به مناسبتهای مختلف در سال جاری گفت: باید از این فرصت ها برای احیا ارزش های دینی و اجتماعی استفاده کنیم و اجرای برنامه ها فقط هم مختص به شهر نباید باشد بلکه باید آن را به روستاها هم کشاند و روستاییان را نیز در برگزار این برنامه ها سهیم کرد.
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا تاکید کرد: در برگزاری جشنواره و همایش ها و مناسبت های ویژه، جزیره ای عمل کردن و پراکنده کاری نه تنها تاثیرگذار نیست بلکه به دلیل نداشتن امکانات و بهره گیری از ظرفیت ها اثرات سوئ نیز دارد و دستگاه متولی را از اهداف خود دور می کند.
وی با تاکید بر ضرورت واگذاری برنامه های عمومی به مردم و پشتیبانی های لازم از حرکت ها و مشارکت های مردمی اظهار داشت: تجربه های بسیار خوبی در واگذاری برنامه ها به مردم داریم که از این تجربه باید به خوبی استفاده کنیم.
رنجکش یادآور شد:  دستگاه های اجرایی باید از هنرمندان و صاحبان اندیشه در برنامه سازی ها استفاده کنند و هر دستگاه نیز می بایست در حوزه فعالیت خود برنامه ریزی کند و از اجرای برنامه های موازی و دخالت در حوزه های دیگران بپرهیزد.
وی تنوع بخشی به برنامه و ایجاد جاذبه در اجرای آن را یک ضرورت دانست و یادآور شد: برنامه ها باید متناسب با ذائقه مردم طراحی و اجرا شود.
وی خواستار ارائه برنامه های اجرایی دستگاه های اجرایی در زمینه مناسبت های مختلف شد.
گفتنی است در اولین جلسه کارگروه مناسبت های ویژه شهرستان مرزی بندر آستارا تنی چند از روسای ادارات این شهرستان به ارائه برنامه برای روزهای آتی و تشریح چگونگی برگزاری آن پرداختند.