به گزارش گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی دراین  دیدار با ابراز خرسندی از انتخاب گیلان برای سرمایه گذاری در بخش پلاسمای خون گفت : باتوجه به وجود شرکت های دانش بنیان و زمینه های دانش فناورانه در این استان قطعاً هیچگونه مانعی در اجرای این پروژه ی با اهمیت وجود ندارد.

استاندار گیلان  تصریح کرد : گیلان جزء 5 استان برتر تولید دارو در کشور محسوب می شود و زیر ساخت های آب، برق و نیروی انسانی تحصیل کرده در این مسیر بسیار موثر است.

وی  با اشاره به اعلام آمادگی شرکت آلمانی با حجم سرمایه گذاری حدود ۲۲۰ میلیون یورویی گفت : امیدواریم باتوجه به گستردگی این پروژه از حمایت های صندوق توسعه ی ملی نیز بتوانیم بهره مند شویم.

در این دیدار آقای شولتز  سرمایه گذار آلمانی ساخت پروژه ی پالایشگاه پلاسمای خون با بیان اینکه وجود مراکزی همچون سازمان انتقال خون و نیز مرکز پلاسمای ایران در دنیا زبانزد است گفت : هیچ سمینار و همایشی در سطح دنیا بدون طرح مدل خون ایران برگزار نمی شود.

وی کشور ایران و بویژه استان گیلان را مستعدترین منطقه برای اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود : باتوجه به سابقه ی بیش از 25 ساله ی همکاری با ایران در صنعت پلاسما و جمع آوری خون آمادگی لازم در این بخش را شاهد هستم.

سرمایه گذار آلمانی وجود دانش، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این بخش در ایران را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت : از انتقال چنین تکنولوژیی به کشور ایران بسیار خرسند هستم.

وی افزود : در این مسیر نیازمند همکاری تمامی مجموعه های مرتبط با این پروژه پیچیده هستیم که 400 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی وجود آب، انرژی و نیروی انسانی خبره در استان گیلان را 3 عنصر اساسی در انتخاب این استان برای اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت : با تجربه ی کافی که در تولید فرآورده های خونی و پلاسما داریم و حمایتی که از سوی مسئولین استان و کشور شاهد هستیم قطعاً مانعی در اجرای این پروژه وجود نخواهد داشت.

گفتنی است پلاسما مایعی است که 55 درصد خون را تشکیل می دهد و می تواند به عنوان ماده اولیه در صنعت پلاسما برای تولید داروهای مختلفی از جمله فاکتورهای خونی و داروهایی مانند آلبومین ایمونوگلوبین،فاکتور 8 و9 مورد استفاده قرار گیرد که جزو داروهای گرانقیمت و با ارزشی هستند که برای درمان بیماری های مختلفی از جمله بیماریهای خونی، هموفیلی ،سوختگی و نقص سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code