باید بدون تعارف و منصفانه از دولت حمایت کنیم/  گیلان جزء معدود استان هایی است که 100درصد  سهم خود را در تسهیلات رونق تولید جذب کرد

به گزارش گروه دریافت گیل خبر،  محمدحسین اصغریان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از خدمات مجموعه دستگاه های اشتغالزا و بانک های عامل استان تأکرد کرد : دولت قدم های بزرگ و موثری در تقویت بخش خصوصی و رونق تولید در استان ها برداشته است و نادیده گرفتن این خدمات با اغراض سیاسی و نا امید کردن مردم در بلند مدت به صلاح نظام و آحاد مردم نیست.

 اصغریان با بیان اینکه افراد گمنام بسیاری خالصانه در جهت توسعه کشور مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: متاسفانه عده ای با دیدگاه سیاسی خدمات دولتی را نادیده می انگارند و منافع حزبی را بر منافع عمومی ترجیح می دهند.

 وی تاکید کرد: کاستی و مشکلات وجود دارد اما انصاف نیست خدمات انجام شده نادیده انگاشته شود.

 وی با تاکید اینکه باید بدون تعارف و منصفانه از دولت حمایت کنیم گفت: نباید بهانه به دست سودجویان و کسانی که به دنبال منافع سیاسی و حزبی خود هستند، بدهیم.

محمد حسین اصغریان  با اشاره به این که در سال جاری براساس گزارش عملکرد دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری (اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی) مجموعاً 20947 شغل در سامانه متمرکز رصد اشتغال در استان ایجاد ثبت شده است افزود : کمی بیش از این تعداد نیز شغل ثبت نشده در استان وجود دارد که باید در سامانه ثبت گردد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان این که استان گیلان جزء معدود استان هایی است که 100درصد  سهم خود را در تسهیلات رونق تولید جذب کرد افزود : علاوه بر ین تسهیلات در بخش های مختلف تسهیلات خود اشتغالی، اشتغال خانگی، تسهیلات حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و صندوق کارآفرینی و امید نیز کل سهم استان جذب گردیده است.

ایشان با اشاره به این که در سال 95 کل سهم صندوق کارآفرینی امید استان جذب شده است خاطر نشان کرد : 568 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا، ازدواج، ضروری از طریق این صندوق به 3382 نفر پرداخت شده  است.

وی ایجاد 4 روستای بدون بیکار دهنه سرخمام، اسطلخ جان و حلیم جان رودبار و صوفیان ده صومعه سرا را در این راستا دانست.

اصغریان با اشاره به سهم 3.3 میلیارد تومانی مشاغل خانگی استان در سال 95 افزود : 537 طرح با اعتباری بالغ بر 2.7 میلیارد تومان تاکنون توسط دستگاه هایی نظیر میراث فرهنگی، صنایع، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به بانک عامل معرفی شده اند.

معاون اقتصادی استاندار اجرای تبصره 35 اصلاح قانون بودجه درخصوص بخشش سود تسهیلات زیر 100 میلیون تومان را فرصتی برای بدهکاران خرد استان در راستای تعبین تکلیف بدهی خود با بانک ها دانست که بانک ها نیز در راستای کاهش حجم مطالبات معوق می توانند از آن بهره ببرند.

در این جلسه 58 طرح پشتیبان شاغل خانگی به تصویب کارگروه رسید.

همچنین مجری طرح ملی تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در استان نیز به بیان چگونگی اجرای طرح و انتظارات از دستگاه های اجرایی استان پرداخت.