سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت :
۱۳۹۵/۱۱/۲۸ ۲۲:۲۰ چاپ

 به گزارش گیل خبر /علیرضا حسنی با اشاره به تبیین و تعریف درست مشارکت اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری اظهار داشت: یکی از ظرفیتهای مهم برای نهادینه کردن حس مشارکت در توسعه و نگه داشت شهر در بین شهروندان استفاده از ظرفیت سرای محلات است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت برنامه ریزی برای استفاده از پتانسیل ngo ها در سرای محلات جهت جذب مشارکت ها ی مردمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای این مهم از سوی سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری برنامه ای تعریف و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه با هدف افزایش مشارکت مردمی و ایجاد نشاط بین مردم در روزهای برفی اجرایی می شود افزود: انجام این برنامه نیازمند همکاری مناطق و سرای محلات است .

وی حضور افراد آموزش دیده در محله برای اجرای این طرح را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشکلات مردمی که از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام می شود بلافاصله به سرای محلات جهت انجام اقدامات لازم اعلام می شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در ادامه اطلاع رسانی به اهالی محل در خصوص خدمات متناسب با روزهای برفی،کمک گرفتن از اهالی محل در بازگشایی راهها و معابر، تقویت روحیه همکاری و مشارکت محلی ؛ کمک رسانی به اهالی محل در حوزه های امداد و نجات و بازگشایی معابر؛ کمک به سالمندان و آسیب دیدگان ناشی از حوادث روزهای برفی و نیز مشارکت کودکان در ایجاد یک فضای مناسب جهت بازیهای برفی در محلات را از جمله شرح خدمات تعریف شده برای سرای محلات در روزهای برفی با همکاری ngo ها عنوان کرد .

حسنی با بیان اینکه در راستای اجرای این برنامه در سرای محلات یک نفر از مجموعه خدمات شهری شهرداری حضور خواهد داشت تا ارتباط با مرکز پیام امکان پذیر باشد گفت: تعداد ۲ نفر نیز از NGO ها تحت عنوان مسئول گروه در سرای محله حضور خوهند داشت و پس از بارش برف ، از NGO ها از سوی شهرداری های مناطق تقدیر به عمل می آید .

وی با اشاره به سراهای محلات فعال در سطح شهر رشت گفت: سرای محلات استادسرا؛ چهل تن، شالکوه، چمران، حمیدیان و بیانی در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در پایان با تشکر از شهردار رشت و اعضای شورای اسلامی جهت برگزاری جلسات مستمر ستاد حوادث غیر مترقبه گفت: در این جلسات تمهیدات لازم برای مقابله با بارش برف اندیشیده شد