به گزارش گیل خبر,فعالیتها و عملکرد مهندس کوچکی نژاد در طی سالهای متمادی خدمت و خاصه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بر مردم شهرستان رشت پوشیده نیست . مهندس کوچکی نژاد در بهترین سالهای عمرش ندای امام را لبیک گفت و 78 ماه در سنگرهای نبرد حق علیه باطل به انجام وظیفه پرداخت.در عرصه آموزشی در آموزش و پرورش استان گیلان نیز فعالیت های ارزنده ای را به جامعه فرهنگیان و آموزش گیلان از خود ارایه داد و در دو دوره با رای اکثریت مردم رشت به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی به فعالیت پرداخته است. کوچکی نژاد مصاحبه ای اختصاصی با رشت پرس انجام داده است که بخشهایی از این مصاحبه که مرتبط با حقوق شهروندی است  را منتشر می کنیم. نظر شما در بحث آموزش شهروندی چیست و سازمانهای متولی این امر را چگونه می بینید ؟ آموزش به اعتقاد بنده باعث خواهد شد که مردم در هزینه و اصلاح فرهنگ و رفتار و به هدف رساندن مردم است . به خود افتخار می کنم که در زمینه آموزش استان سالها کار و فعالیت داشته ام و اکنون نیز نایب رییس کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی می باشم . در استان ما نیز آموزش عالی بسیار مظلوم واقع شده است ، بزودی پس از انتخاب وزیر جدید علوم ، ضعف استان در مورد آموزش عالی را به گوش وزیر خواهم رساند . در استان گیلان تنها یک دانشگاه دولتی وجود دارد در حالیکه در استانهای مجاور نظیر استان مازندران 7 دانشگاه دولتی و یا در سمنان 5 دانشگاه بزرگ دولتی موجود است . متاسفانه مدیران آموزشی استان همچنان مدیرانی هستند که کوته فکرند و به وضعیت آموزش عالی در گیلان کمتر توجه دارند . درخواست تحصیل در رشته های پزشکی در استان گیلان از سوی افرادی که علاقمند به ادامه تحصیل هستند زیاد است اما متاسفانه تنها یک دانشگاه پزشکی با ظرفیت محدود وجود دارد حتی جا خالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مورد حس می گردد . انتظار داریم که دانشگاه های صنعتی ، گردشگری ، داروسازی و طب سنتی را در گیلان داشته باشیم و ظرفیت زیادی از آموزش عالی که می تواند از استانهای دیگر افرادی را به گیلان جذب کند خالی است .

در خصوص آموزش شهروندی ، در حال حاضر 350 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند و این تعداد افراد در آینده وارد چرخه اجتماعی خواهند شد آموزش های تکمیلی و شهروندی در زمینه محیط زیست ، پلیس شهر ، حقوقی ، مشاوره واصولا آموزش های عمومی صرفا به آموزش و پرورش توجه می شود این در حالی است که نهادهای مختلف خصوصا صدا و سیما باید در این زمینه فعال باشند .IMG_1524

آیا برنامه ای برای دوره آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی دارید ؟ حدود یک سال و چهار ماه به پایان عمر نمایندگی اینجانب مانده است و اعتقاد دارم که باید این امانتی را که مردم به ما سپرده اند را با تلاش و همت پیش ببرم . کاندیداتوری در انتخابات آینده را به افکار عمومی مردم می سپارم  ، اگرنمره قابل قبولی از سوی مردم داشته باشم ورود می کنم . این کارنامه قبولی نیز با توجه به سیستم های گزارش گیری در سطح شهرستان و توسط همکاران اینجانب رصد می شود . اگر جنابعالی بخواهید به دو دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی امتیازی بدهید چه نمره ای را لحاظ می کنید ؟ از نظر تلاش و پیگیری در عرصه قانونگذاری و وقتی که به این حوزه اختصاص داده ام به خود نمره قبولی می دهم . اما در زمینه رفع معضلات مردم و دیدگاههایی که مردم داشته اند متاسفانه نتوانسته ام آنطور که باید فعالیت کنم چون بسیاری از این تلاش ها به نوعی مرتبط با ضعف های موجود در سیستم است . در هفته های اخیر ، مشاجرات لفظی بین شما و رییس سابق شورای اسلامی شهر رشت در خصوص عدم هماهنگی بین نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر رشت رخ داد ، نظر شما در این مورد چیست ؟ اینجانب از فرافکنی این عضو شورا متاسف هستم . شورای شهر بازوی مشورتی شهردار است و اگر مکاتباتی از سوی شورای شهر انجام می شود باید شهردار نیز در جریان این امر باشد چون شهردار مجری این امور و مکاتبات است نه شورای شهر . بعضی از دوستان شورای شهر به این امر توجه ندارند و گمان می کنند که شهردارهستند ! رییس اسبق شورای شهر رشت در جوابیه خود آنطور که بنده مشاهده کردم دیدگاههای سیاسی را عنوان کرده و در جایی استیضاح شهردار را با استیضاح وزیر علوم مقایسه نموده اند . اعتقاد من این است که اگر وزیر علوم در مسند وزارت باقی می مانند بسیاری از هزینه ها به مردم تحمیل می شد مثل جریانات خاص سیاسی و به نوعی ما دلواپس مردم بودیم . یا در جایی ایشان عنوان کردند که در بحث طرح جامع حمل و نقل شهری به چه دلیل نمایندگان شهر رشت از وزیر سوال پرسیده اند چون این کار ، کار فنی است ، جای بسی تاسف است که ایشان با تحصیلات دانشگاهی این مورد را مطرح می کنند . در شهرهای دیگر کشور طرح جامع حمل و نقل شهری تدوین و اجرا شده است در حالیکه در شهر رشت هنوز فعالیتی در این خصوص انجام نشده و مطالعات این طرح توسط شورای شهر و شهرداری به اتمام نرسیده است . سوال اینجانب از وزیر کشور این بود که چرا در شهر رشت با ترافیک آزار دهنده گرفتار هستیم و پاسخ وزیر کشور به بنده این بود که ضعف از استان ، شهردار و شورای شهر رشت است . اعتراض ما به وزیر کشور این بود که این افراد توسط وزارت کشور انتصاب می شوند و وزیر باید پاسخ گو باشد .پس از آن چهار جلسه تا کنون برگزار شده تا نمایندگان را قانع کنند که این رضایت صورت نگرفته است . رییس اسبق شورای شهر رشت که ادعا می کنند که چرا از وزیر سوال پرسیده می شود یا به قوانین آشنایی ندارند و یا از بحث استیضاح سیاسی نگران هستند توصیه شما به ریاست جدید شورای اسلامی شهر رشت چیست ؟ توصیه من این است که امورات مردم را به بحث های انحراف سیاسی گره نزنند و بدانند که ان بحث های انحرافی سیاسی در کشور مرده است . در هشتم دی ماه مردم ما اثبات کردند که این تشنج های سیاسی جایگاهی ندارد.
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code