همیشه از آموزش وپرورش  بعنوان نهادی انسان ساز یادمیشود که رسالت خطیر ساختن انسانها را دربرهه ای ازززمان برعهده دارند وتمتمی خانواده ها چه بطورمستقیم وچه غیرمستقیم بااین نهاد ارتباط دارند وهمچنین تمامی مسولین رده بالای کشوری ولشکری روزهایی زیادی رانیز درروی میزونیمکت های کلاسی نشسته اندمعلمان بعنوان رسولان وپیام اوران جامعه نقش بسیار زیادی درساختن جامعه داشته ودارند وخواهند داشت معلمی شغل مقدسی هست ومعلمین واقعی قطعا به این شغل وهنر افتخارمی کنند
اینجاب با مطالعه یادداشتی باعنوان آموزش وپرورش خشن بران شدم که جهت تحلیل این یادداشت قلم فرسایی نمایم
پرسش مهر رییس جمهورعزیزمان باعنوان خشونت وریشه های خشونت بود متاسفانه خشونت درجامعه روزبه روز بیشتر میشود وهمچنین تنوع خشونت ها نیز درگذرزمان متنوع ترمیشوند که باید کارشناسان متخصص ومتبحر وتجرب به دنبال ریشه یابی این معضل اجتماعی باشند ولی اینکه صرفا بایک تنبیه بدنی معلمی که ازنظر همه فرهنگیان این عمل مذموم پسندیده نیست فتوابدهیم وبگوییم که ریشه خشونت درکلاس درس وآموزش وپرورش هست منصفانه نیست ویا اینکه استنادکردن به حرف یک دانش آموز ابتدایی که معلم اجازه خواندن کتاب داستان رانمی دهد وتعمیم دادن به جامعه فرهنگیان وقلمداد کردن اینکه آموزش وپرورش خشن !!!!کارپسندیده ای نیست
درخصوص این مسله ومسایل مشابه این باید متخصصان ومتجربان این حوزه اظهارنظر فرمایند تا به نتیجه ای قابل قبولی منتج شود
درشکل گیری خشونت درجامعه عامل اصلی واولین عامل خانواده هست خانواده بعنوان اولین نهاداجتماعی درجامعه  نقش بسزایی درساختن شخصیت افراد دارد بعدازنهادخانواده به نهاد مقدس آموزش وپرورش میرسیم نهادی که الحق رسالت خطیری دارد واکثرنیروی انسانی این وزارتخانه بزرگ سعی وتلاش زیادی درساختن شخصیت فراگیران داردولی قطعا رضایت مطلقی حاصل نمیشود
متاسفانه دربررسی عملکرد وزارتخانه آموزش وپرورش ویا سایرنهادها همواره مابدنبال قسمت خالی لیوان بوده ایم وهیچ وقت حنبه های مثبت را بزرگ نکردیم ودرخصوص ان تحلیل نکرده ایم درنهادبزرگ اموزش وپرورش معلمانی بسیار زیادی هستند که با ایثاروجانفشانی خود با خشونت وخشونت طلبی دانش آموزان مبارزه میکنند وچه بسا که گاها این عزیزان قربانی خشونت والدین دانش آموزان میشوند که نمونه اش را همه ساله مشاهده میکنیم
آموزش وپرورش هیچ وقت خشن نیست وهمیشه پرچمدارمبارزه باخشونت بوده است وگاها اگر معلم نماهایی نمادخشونت میشوند رامحکوم میکنیم وخواهان برخورد قانونی با این افراد هستیم هرچند بنظر اینجانب این معلم نماها نشانه بی تدبیری دولت بی تدبیر وجنگ طلب وخشونت طلب احمدی نژادبوده هست که افرادی زیادی را بدون اینکه یک روز آموزش معلمی رادیده باشند روانه کلاسهای درس نمود
دراینجا بهتر یادی کنیم از معلمانی که با ایثارخود ثابت نمودند که آموزش وپرورش رسالت خطیر خودرا بخوبی انجام داده است وبدنبال نفی خشونت است ولفظ واصطلاح خشن برازندهی آموزش وپرورش وفرهنگیان نجیب نیست
1-خانم ثریا مطهرنیا از استان کردستان به واسطه شناسایی و حمایت از 90 دانش آموز و تامین هزینه درمان، شناسایی 220 دانش آموز بی بضاعت و پرداخت 60 مورد کمک هزینه، پیگیری 42 مورد جراحی فوق تخصصی برای دانش آموزان تا انجام کامل درمان و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان نیازمند جراحی های ترمیمی استان در سال 94

2-خانم زهرامعافی از استان قزوین به واسطه نجات 40 دانش آموز از مسمومیت شدید حاصل از گازگرفتگی که منجر به مسمومیت خود معلم شد و بازگشت به محل خدمت پس از یک هفته درمان
3-خانم فاطمه  مولوی از استان همدان به واسطه نجات دانش آموز از کانال آب رودخانه و جلوگیری از غرق شدن که منجر به بی هوش شدن معلم در رودخانه و نجات او توسط فرد دیگری شد.

4
-خانم هاجر مفیدی محمودآبادی که با وجود شکستگی پا و مرخصی استعلاجی به دلیل نبود معلم جایگزین 3 ماه آخر سال به دانش آموزانش در منزل خود درس داد.

5- علیرضا هادی نژاد از استان یزد به واسطه حضور در دبستان توحید در 90 کیلومتری مرکز استان و بردن دانش آموز معلول به کلاس درس و قبول مسئولان امور شخصی، آموزشی، پرورشی و بهداشتی دانش آموز درمدرسه

6-عسگر زاهد انزانی از استان اردبیل به واسطه نجات دو دانش آموز از غرق شدن در رودخانه

7-عبدالله اسلامی از استان چهارمحال و بختیاری به واسطه ساخت یک آموزشگاه دارای 15 کلاس با نام دبیرستان متوسطه یک (مهین کریمی) به نام همسر مرحومش که فرهنگی بود.

به امید اینکه هیچ وقت هیچ خشونتی در جامعه عزیزایران اسلامی وجود نداشته باشد. 
گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.