به گزارش گروه دریافت گیل خبر، فرماندار شهرستان لاهیجان با تاکید بر اینکه ۱۶ خانوار از میزان منازل مذکور مبلغ ۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض را برای بازسازی منازل تحویل گرفتند افزود: رانش زمین به دلیل بارندگی شدید در آبان ماه امسال تشدید شد.

ایشان با اشاره به اینکه جلسات متعددی در شهرستان و استان از سوی ستاد بحران در خصوص مسئله مذکور تشکیل شده است خاطرنشان کرد: راه دسترسی ۲۰ روستا در لاهیجان به طور مداوم از سوی اداره کل راه و شهرسازی گیلان پایش شده و با زیرسازی و شن ریزی در مقاوم سازی این راه ها تلاش شده است.

مهندس احمدی حوزه رانش زمین در این روستا را بالغ بر ۳۰۰ متر عنوان و با بیان اینکه طرح مطالعاتی محدوده مذکور از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال انجام است تاکید کرد: اعتبارات این پروژه از محل مدیریت بحران مصوب شده است.

فرماندار شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه سه قطعه زمین از سوی اداره کل منابع طبیعی شهرستان  برای محدوده رانش تعرفه شده است اعلام کرد: اختصاص یک قطعه زمین از سه قطعه مذکور بر اساس ضوابط و آیین نامه ها به ۳۴ خانوار آسیب دیده در دستور کار است.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه ۵ میلیون تسهیلات بلاعوض و ۲۰ میلیون تسهیلات بازپرداختی به خانوارهای آسیب دیده تعلق می گیرد افزود: مشکلات و معضلات خانوارهای آسیب دیده لاهیجانی در حادثه طبیعی مذکور به صورت ویژه در حال پیگیری است.

سید محمد احمدی با اشاره به ساخت پل غیر هم سطح میدان گیل در لاهیجان و با بیان اینکه کلنگ ساخت پروژه مذکور به جهت مدیریت ترافیکی در سال ۹۴ به زمین خورده است اعلام کرد: تاکنون پروژه پل غیرهم سطح میدان گیل لاهیجان کمتر از ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه قرارداد منعقد شده برای ساخت و تحویل پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در مدت زمان ۳۶ ماه بوده است تصریح کرد: با پیگیری و هم فکری های مدیران استان و شهرستان پروژه در بهمن ماه امسال شروع به کار می کند.

وی با بیان اینکه شهرستان لاهیجان در حال حاضر ۳۱۷ تخت درمانی در بیمارستان های سطح شهرستان دارد تاکید کرد: بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان قطب درمانی شرق گیلان تعریف می شود و این بیمارستان در ماه بیش از ۱۲ هزار پذیرش بیمار دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان، تجهیزات و تخت های CCU و ICU بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان را محدود عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تجهیزات و خدمات شایان توجهی به این بیمارستان وارد شده اما تا حد مطلوب فاصله داریم.

مهندس احمدی با اشاره به پرداخت وام بهزراعی به باغات چای لاهیجان و با تاکید بر اینکه این وام از تسهیلات خوب و ویژه سازمان چای کشور است خاطرنشان کرد: این تسهیلات در دو مقطع ۶ و ۳ میلیون تومان به چایکاران پرداخت می شود.

فرماندار شهرستان لاهیجان متقاضیان دریافت تسهیلات بهزراعی باغات چای در لاهیجان را ۱۰۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲۰ نفر از این متقاضیان تسهیلات بهزراعی باغات چای تکمیل پرونده شده و ۲۶ پرونده به بانک معرفی شده است.

ایشان با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در تعداد پرداخت تسهیلات بهزراعی به چایکاران در شهرستان لاهیجان وجود ندارد تصریح کرد: آمادگی پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای به صورت ویژه در شهرستان لاهیجان فراهم است.