به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر نجفی در این نشست با بیان اینکه مردم در انتخابات مختلف پس از پیروزی انقلاب با مشارکت پرشور خود امیدشان به آینده ی نظام را نشان می دهند گفت : هر چه انتخابات پرشورتر و با مشارکت حداکثری صورت پذیرد ، شرایط انتخابات اصلح بهتر فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات در استان موظفند با همکاری دستگاه ها و نهادهای ذیربط شرایط مشارکت گسترده ی مردم را در انتخابات پنجمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنند گفت : اعضای ستاد انتخابات از امروز در کنار وظایف  ذاتی که در سمت های خود برعهده دارند موظفند وظایف محوله را با حساسیت بالا و به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت : البته انجام وظایف انتخاباتی نباید رسالت های دیگر اعضای ستاد انتخابات در خدمات رسانی به مردم در وظایف، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و اطلاع رسانی که دارند را  کم کمرنگ کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رئیس جمهوری به  عنوان دومین مقام کشور اختیارات گسترده ای براساس قانون اساسی دارد گفت : اهمیت انتخاب ریاست جمهوری در بعد کلان ملی و انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در بعد محلی و منطقه ای موجب حساسیت بالای انتخابات سال آینده است.

وی گفت : باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب رعایت مرقانون، امنیت و آرامش، صحت انتخابات و فراهم کردن زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیش رو حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه رئیس، دبیر و مسئولان کمیته ها و اعضای ستاد انتخابات گیلان دارای سوابق و تجربه ی لازم در برگزاری انتخابات هستند گفت : آموزش های لازم به مجریان انتخابات با جدیت پیگیری شود.

استاندار گیلان همچنین رعایت اصل بی طرفی را از سوی اعضای ستاد انتخابات و برگزار کنندگان انتخابات مهم و ضروری دانست.

گفتنی است در پایان این نشست، احکام رئیس، دبیر و مسئولان کمیته ها و اعضای ستاد انتخابات استان گیلان از سوی استاندار اهداء شد.

با حکم استاندار گیلان روزگذشته ، محمد احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات ورئیس ستاد امنیت انتخابات ،  علی اکبر پراوزان مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری با حفظ سمت به عنوان عضو و دبیر ستاد انتخابات استان،  محمدحسین اصغریان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات، محمد حسینی مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته ی حقوقی ستاد انتخابات استان،نادر عبدا... پور مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری با حفظ سمت به عنوان عضو و جانشین ستاد امنیت انتخابات،علی پناهی مشاور استاندار و مدیر کل حراست استانداری با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته ی حراست و استعلامات ستاد انتخابات، یوسف گلشن معاون روابط عمومی و تشریفات دفتر استاندار با حفظ سمت به عنوان عضو و مسئول کمیته ی اطلاع رسانی ستاد انتخابات، قاسم روحانی فر مدیر کل ثبت احوال با حفظ سمت به عنوان عضو ستاد انتخابات و سعید زاهدی مدیریت فناوری اطلاعات و شبکه ی دولت استانداری را با حفظ سمت  به عنوان عضو و مسئول کمیته ی فناوری اطلاعات ستاد انتخابات منصوب کرد.

استاندار گیلان در احکام دبیر ،اعضاء و  مسئولان کمیته های ستاد انتخابات استان گیلان نیز اظهار امیدواری کرده است : با اتکال به الطاف الهی و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های دولت تدبیر و امید ضمن هماهنگی با رئیس ستاد انتخابات استان با اتخاذ تمهیدات لازم و ضروری در برگزاری انتخاباتی شکوهمند در شأن مردم ولایتمدار گیلان در فضایی امن و توأم با نشاط و آرامش که در آن به حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس و برابر مر قانون توجه لازم گردد موفق و مؤید باشید.