وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه  جماران/ خاکسپاری در حرم مطهر امام خمینی(ره)/ اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط رهبری انقلاب/ اطلاعیه خانواده آیت الله

به گزارش گیل خبر،  در این مراسم که دقایقی پیش آغاز شد، چهره هایی چون دکتر حسن روحانی رئیس جمهورر،  محسن هاشمی رفسنجانی، مرتضی اشراقی، آیت الله امامی کاشانی، حسینعلی امیری، علی اکبر صالحی، رحمانی فضلی، اکبر ترکان، غلامعلی رجایی، محمدرضا و علیرضا بهشتی، سرلشکر فیروزآبادی، محسن رفیق دوست، اسدالله بادامچیان و جمعی دیگر از فعالان سیاسی و مردم حضور دارند.

آخرین اخبار درگذشت با آیت الله هاشمی را در زیر دنبال کنید.

خاکسپاری پیکرآیت الله هاشمی در حرم مطهر امام خمینی(ره)

 به نقل از سایت جماران با تصمیم خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیکر ایشان در حرم مطهر امام خمینی(ره) در جوار مرادش به خاک سپرده می شود.

اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط رهبری انقلاب

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی که فردا 10 صبح در دانشگاه تهران برگزار می شود، آیت الله خامنه ای بر پیکر این یار دیرین امام و رهبری نماز می خوانند.

بر مبنای این گزارش پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از برگزاری مراسم تشییع در داخل ضریح مطهر امام راحل آرام خواهد گرفت.

واکنش ها *اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: آیت الله هاشمی تکیه گاه و پشتوانه محکمی برای نظام و رهبری بودند و دولت احساس می کند که امروز پشتوانه بزرگ و شجاع خود را از دست داده است. *محمد باقر نوبخت گفت: از ویژگی های آیت الله هاشمی این است که همواره از امام و رهبری حمایت کردند و یکی از پشتوانه های اصلی تقویت نظام بودند و این قابل کتمان نیست. سخنگوی دولت نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بر این باورم که آیت الله هاشمی یکی از فرزندان فهیم، صبور و هوشمند انقلاب بودند و ویژگی های این شخصیت ممتاز انقلاب که همواره از امام و رهبری حمایت کردند و یکی از پشتوانه های اصلی تقویت نظام بودند قابل کتمان نیست.   * وزیر امور خارجه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای سیاست خارجی نظراتی راهگشا ارائه می کرد و از دست دادن این شخصیت بزرگ همه ما را غمگین کرد. محمدجواد ظریف، نیز در مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت الله هاشمی به واقع از استوانه های بزرگ انقلاب بودند و هموار در کنار رهبری به عنوان یاری دلسوز حضور داشتند. *معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آیت الله هاشمی جزیی از تاریخ انقلاب اسلامی است و از یاران حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در روزهای سخت و صبر محسوب می شد. حسینعلی امیری در حاشیه مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی درجمع خبرنگاران، گفت: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی مصیبت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
*سید حسن نصرالله در پی در گذشت ایت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره پشتیبان و حامی مقاومت در لبنان بود. *220 نماینده مجلس در بیانیه ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند. *صفایی فراهانی در مصاحبه با عصر ایران:- هاشمی رفسنجانی از اینکه خود را در معرض انتخاب مردم بگذارند، واهمه نداشتند. شرکت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 هم یکی از نشانه های همین مساله بود. به جمهوریت بها می داد و هیچگاه علی رغم فشارها و هجمه هایی که به ایشان وارد شد قهر پیشه نکرد. *سیدمحمدرضا خاتمی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آینده کمبود آقای هاشمی برای این انقلاب و مملکت روشن می شود. شاید کمتر کسی را با شخصیت آقای هاشمی داشته باشیم که از همه جهات قابل توصیف است.

تسلیت آیت الله مصباح یزدی 

تسنیم/  آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در همایش «بررسی اخلاقی آثار غفلت در پیدایش فتنه» که صبح امروز با حضور طلاب و دانشجویان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهدمقدس برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده آن مرحوم، تصریح کرد: در ابتدا باید درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را که یار صدیق برای حضرت امام و همراه مقام معظم رهبری بودند را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت عرض کنم. وی در ادامه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در خدمت نظام اسلامی بوده و خدمات فراوانی نسبت به نظام اسلامی داشتند که دعا می کنیم خداوند ایشان را به اولیای خود، امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی محشور بفرمایند. احمدی نژاد بالاخره پیام داد در پیام رئیس جمهور سابق ایران آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ▪️خبر درگذشت ناگهانی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای هاشمی رفسنجانی از مبارزین صدر نهضت امام خمینی (ره) و یار دیرین رهبری معظم انقلاب اسلامی و از جمله موثرترین چهره های سیاسی دهه های اخیر کشور که در صحنه های گوناگون و حساس انقلاب و در مناصب مختلف نقش آفرینی گسترده ای داشته اند موجب تآسف و تاثر گردید. ▪️اینجانب درگذشت ایشان را به مقام معظم رهبری ، خانواده محترم و علاقه مندان به ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.  
607778_328 اطلاعیه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت رحلت ایشان بسم الله الرحمن الرحیم روح بلند بزرگمرد تاریخ معاصر ایران به مرادش خمینی کبیر پیوست. آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی امشب و در شب شهادت امیرکبیر دار فانی را وداع کرد که طی 60 سال مبارزه و مجاهدت، عمر خود را صرف مردم ایران نمود؛ مردمی که اینک با احساسات پاک خود تسلی خاطر بستگان و علاقه مندان ایشان هستند. خمینی کبیر مراد هاشمی فرمود: «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است» و امروز باید گفت هاشمی زنده است چون خمینی زنده است. امروز اگرچه جسم خسته هاشمی که یادگارهای فراوانی از شکنجه های دوران مبارزه در خود دارد آرام گرفته است، اما تفکر هاشمی و نگاه بلند او در میان میلیون ها ایرانی سرافراز جریان دارد و کدام حیاتی بالاتر از تداوم بینش این شخصیت بزرگ. هاشمی در حالی به همرزمانش بهشتی، مطهری و باهنر پیوست که ماموریت خود را در دفاع از انقلاب و حراست از آینده ایران به بهترین نحو برآورده ساخت و در این راه چه پیش از انقلاب و چه در طول چهار دهه سپری شده از انقلاب آماج تیرهای زهرآگین بود. هاشمی برای مردم زیست و برای مردم کوشید و مردم چه زیبا قدر این بزرگمرد را دانستند و با حمایت های بی دریغ خود عزتی کم نظیر را در میان همه بی مهری ها برایش رقم زدند. جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب اگرچه یاوری دیرینه و رکنی رکین را از دست داد، اما راه هاشمی ادامه خواهد داشت و جوانان این کشور آینده ای درخشان را همان گونه که هاشمی آرزوی دیرینه اش را داشت رقم خواهند زد. مراسم تشییع پیکر پاک آیت الله هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه 21 دی ماه از ساعت 10 صبح از دانشگاه تهران آغاز و پیکر این مبارزه نستوه در کنار مرقد مطهر فاطمه معصومه(س) در قم، مبدا مبارزه آرام خواهد گرفت. در پایان ضمن تسلیت این ضایعه به ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید امید دارد روح این بزرگمرد با ارواح طیبه، اولیای الهی، شهدای انقلاب و امام شهدا محشور گردد. 57414431 روحانی در حسینیه جماران و در جمع خبرنگاران: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بی بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی بودند رییس جمهوری با تسلیت مصیبت بزرگ ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ملت عزیز ‏‏ایران و بویژه مقام معظم رهبری که همسنگر و یار دیرین بودند، تأکید کرد: حضرت آیت الله هاشمی ‏‏رفسنجانی شخصیتی بی بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی بودند به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم وداع با پیکر آیت الله ‏‏هاشمی رفسنجانی که در حسینیه جماران انجام شد، در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران، با بیان ‏‏اینکه در طول دوران نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی، امور اساسی و بسیار سخت بر دوش ‏‏این شخصیت بزرگ و مبارز بود، گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران مبارزه رابط ‏بین ‏ایران و نجف و نیز ایران و پاریس بودند و در زمان بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ‏همواره از ‏یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بشمار می آمدند. خبر رحلت آیت الله هاشمی در صفحه اول روزنامه وال استریت ژورنال: «ایران یک صدای میانه رو را از دست داد»   photo_2017-01-09_11-26-54
 فرزندان آیت الله هاشمی در مراسم بزرگداشت پدر/ایلنا
photo_2017-01-09_13-12-08
استاندار گیلان ظهر دوشنبه با حضور در حسینه ی جماران در مراسم وداع با پیکر مطهر حضرت آیت ا… هاشمی رفسنجانی شرکت کرد. دکتر نجفی همچنین پس از حضور در حسینه ی جماران در بیت یار دیرین امام، رهبری و انقلاب حضور یافت و از درگاه پروردگار منان برای ‏آن عالم نستوه و خستگی ناپذیر علو درجات و برای بازماندگان صبر و أجر مسألت کرد.‏