به گزارش گیل خبر ، آیت الله زین العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور مدافعان حرم در سوریه، اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند اگر در سوریه با داعش نجنگیم باید در داخل کشور با داعش بجنگیم.

وی با بیان اینکه رهبر فرمودند ما برای دفاع رفتیم و برای تعرض نرفتیم، افزود: برخی کشورهای اسلامی دیگر همدست آمریکا شده اند و با بمب های آمریکایی برادران خود را در سوریه و یمن می کشند و امسال سال پایان داعش است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تصریح بر اینکه باید برای بالا بردن افکار فرهنگی و اجتماعی جامعه تلاش شود، تصریح کرد: حجت خدا قرآن و ائمه (ع) بوده و پیامبر(ص) فرمود بهشت با کارهای سخت و مشکل پیچیده بوده و افراد برای رسیدن به مدارج پرفسور باید سال ها تحصیل علم کنند و بدون تلاش این کار محقق نیست.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده که شهدا پیشاپیش انبیا وارد بهشت می شوند، گفت: این جایگاه بسیار بالایی بوده و جمهوری اسلامی نسلی دارد که در دوران علی(ع) هم نبود، کسانی که با داشتن مشکلات معیشتی و داشتن زن و فرزند و مستأجر بودن برای دفاع از حق در جبهه ها حضور پیدا می کنند.

قربانی به برخی ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و افزود: شب های کریسمس دیدیم که چگونه عده ای در گناه غوطه ور بودند و عیسی(ع) برای اینها نیامده بود بلکه آمده بود تا روح و تن خود را پاک کند و به سوی اعلی برود.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی، اشتغال و... داریم و حتی دشمنان گاز را قطع می کنند، ما در تحریم هستیم و همکاران و همراهان ما محدود بوده و خودشان در تحریم قرار دارند و خدا لعنت کند کسانی را که غرق در شهوات هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بسیاری به دنبال خوشی و الواطی هستند، ادامه داد: جوانانی هستند که چند روز از ازدواجشان گذشته اما برای دفاع از حق به جبهه می روند و در روایات آمده که برترین مردم کسانی هستند که با عبادت عشق بازی کرده اند.

وی بهترین عبادت را عشق بازی با دستورات خدا و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: یک هزار شهید حامیان حرم در کل ایران داریم و ۱۸ شهید مدافع حرم از گیلان هستند و بنده دست مدافعان حرم را می بوسم و سردار سلیمانی شخصیتی فوق العاده است.

محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در نشست مذکور گفت: رزمندگان گیلانی در سوریه به اذعان تمام فرماندهان سپاه و سردار سلیمانی از رشادت و صلابت برخوردارند و افتخار آفرین بوده اند و با وجود تمام جوسازی های رسانه های معاند که می گویند اینها پول می گیرند و برای دفاع به سوریه می روند، این درست نیست و دروغ است و حتی کسانی هستند که تا کنون هشت مرحله برای دفاع رفته اند و تاکنون ریالی پرداخت نکرده اند.

فارس