به گزارش گیل خبر، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  با اشاره به برخی حواشی در خصوص نطق خود دردفاع از وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش دولت یازدهم گفت:با توجه به پیشرفت های حاصله در ارتباطات وضبط وثبت امورتقریباً هیج رویدادی از چشم و گوش مردم ومسئولین مخفی نمی ماند و فایل تصویری سخنرانی بنده موجود است .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: وقتی به محتوای سخنرانی اینجانب توجه نمایید ملاحظه خواهید کرد در اثرفضایی که آن روز در مجلس ایجاد شد وسابقه نیز داشت احساس کردم ظلمی دارد اتفاق می افتد واز مقوله فتنه سوء استفاده ابزاری میگردد تا جایی که فرد پیشنهادی رییس جمهورمحترم در اثر این فضا ممکن است از خدمت رسانی محروم گردد لذا به مدت حدود هفت دقیقه نطق دفاعیه ای ایراد نمودم

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تصریح کرد: منطق ومحوراین نطق بر تقبیح سوء استفاده از مقوله فتنه وتاکید برعدم توسعه و شمول آن به افرادی است که مراجع نظارتی به تایید ایشان نظر داده اند از این منظر عبارات  سوالی " داستان فتنه کی میخواهد در این مملکت تمام شود ؟" و"فتنه تا کی؟ " در بطن اظهارات بیان شد.

تقطیع گزینشی جملات و تمسک ظاهری عبارات معارض تقوی سیاسی است

وی ادامه داد:اگر میخواهیم در کشور قانون حاکم باشد بایستی به چارچوب ها وموازین قانونی موضوعه احترام بگذاریم واین خود ارزش است نمایندگان مجلس نیز که عصاره ملت هستند به رعایت آن اولی ترند، بنابراین اگرعده ای با تقطیع گزینشی  جملات وتمسک ظاهری عبارات ، بدون درنظرآوردن محتوی ومقصد دفاعیه به مخالفت وتخریب وهتک حیثیت شخصیت یک نماینده منتحب مردم بپردازند معارض تقوی سیاسی است .

نایب رییس فراکسیون مستقلین تصریح کرد: این گونه اظهارات ضمن برخورداری از وصف کیفری ، روش ودیدگاهی خطرناک است که سرنوشت جالبی را به دنبال نخواهد داشت .

تشریح محدوده نظارتی قانونی نمایندگان مجلس / بر اساس قانون نمایندگان " کاملاً آزادند " 

جعفرزاده ایمن ابادی با اشاره به بیان صریح قانون اساسی در اصل 84 درباره محدوده نظارتی نمایندگان گفت:" اصل 84 تاکید دارد هرنماینده ای در برابر تمام ملت مسئول است وحق دارد در همه مسایل داخلی وخارجی اظهار نظر نماید، پس نماینده علی الاطلاق در همه مسایل میتواند اظهار نظرکند وبه قول حقوق دانان قیدی هم ندارد اما نکته مهم وقابل تامل، کیفیت این اظهار نظر است که در اصل 86 به آن اشاره شده وبیان داشته " نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده اند تعقیب یا توقیف کرد" ملاحظه میفرمایید نمایندگان " کاملاً آزادند " که اظهارنظرکنند لذا اینکه برخی اراده کنند ویا بخواهند این حق را تحدید کنند ویا با تندروی های به ظاهر خیرخواهانه نمایندگان را ازاین حق منصرف نمایند مخالف قانون اساسی که ثمره انقلاب  امام وامت وخون شهیدان است عمل نموده اند .

مرور بیانات امام راحل درباره اظهارنظر و یا مداخله نظامیان در امر سیاسی؛ آزادی ابراز درخصوص نظامیان نظر درمسایل سیاسی محدود وممنوع

وی درباره اظهارنظرهای برخی افراد در کسوت های نظامی نیز گفت: همه افراد آزادند که برای خود تفکر ودیدگاه داشته باشند واظهارنظر کنند خصوصاً در فرهنگ اسلامی که همه مسلمانان برابر حدیث نبوی مشهور کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مسؤول عَنْ رَعیتِه  در قبال یکدیگر مسئولند واظهارنظر وحتی مخالفت واعتراض به یک تعبیر ،از مصادیق ابراز این مسئولیت است .

جعفرزاده ایمن آبادی خاطر نشان کرد: وفق موازین شرعی واصل هشتم قانون اساسی امربه معروف ونهی از منکر به عنوان تکلیف برهمگان واجب ومنصوص شده بنابراین تا اینجا شکی در حق انتقاد واعتراض پیش نمی آید اما در خصوص نظامیان عزیز حسب حساسیت و خطیر بودن مسئولیت های محوله ، محدودیت ها وملاحظاتی وجود دارد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس خاطر نشان کرد:بیانات صریحی از سوی امام راحل از بدو انقلاب تا نگارش وصیت نامه ثبت وضبط شده که نظامیان را از مداخله در امور سیاسی پرهیز میدهندبه عنوان مثال حضرت امام (ره) می فرمایند  "شما همه آقایان پاسدار اسلام هستید، مجلس پاسدار اسلام است، و دولت همین طور و ارتش همین طور و سپاه همین طور. برای سپاهیها جایز نیست که وارد بشوند به دسته بندی، و آن طرفدار آن یکی، آن یکی طرفدار آن یکی. به شما چه ربط دارد که در مجلس چه می گذرد؟ در امر انتخابات باز هم به من اطلاع دادند که بین سپاهیها هم باز صحبت هست. خوب! انتخابات در محل خودش دارد می شود، جریانی دارد، به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلاف پیدا کنند؟ برای سپاه جایز نیست این. برای ارتش جایز نیست این. سپاهی را از آن تعهدی که دارد، از آن مطلبی که به عهده اوست باز می دارد و همین طور ارتش را."( صحیفه امام ج 19 ،ص 12) .

وی ادامه داد: در زمان دیگری می فرمایند :"شما باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود، جهات نظامی آن از بین می رود. همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگندۀ خدمتگزار مردم بدانند، نه یک جنگندۀ غیر خدمتگزار، و با ارتشی ها با برادری رفتار کنند. مقصد یکی است؛ حفظ اسلام و کشور است، باید این مقصد را به پایان برسانید و بین خودتان و مردم و ارتش رفتار خوب داشته باشید" (صحیفه امام ج 18 ص 45)  و بیانات دیگر که به جهت پرهیز از اطناب کلام از ذکر آن خود داری میکنم

مضافااز نقطه نظر قوانین موضوعه برابر ماده ((40 قانون مجازات نیروهای مسلح  مداخله وفعالیت درمناقشه های سیاسی جرم تلقی و واجد مجازات است .

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: پس بنا به این مراتب آزادی ابراز درخصوص نظامیان نظر درمسایل سیاسی محدود وممنوع بوده وآنگونه که برخی درمقام قضاوت نشسته وبه گونه ای اظهار نظرنمایندکه معنای صدورحکم ازان متبادر گرددصرف نظر از اینکه این امر از شئون قوه قضاییه و قضات ذی صلاح است دخالت درامورقوه قضاییه نیز تلقی میگرددحال چه رسد به توهین وهتک حیثیت که اگربه محکوم وزندانی نیز توهین شود جرم وموجب تعقیب کیفری است .

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس خاطر نشان کرد: علی ای حال به نظر میرسد برخی از این برادران ایثارگر در مقام مخالفت واعتراض باغفلت نسبت به محدودیت وممنوعیت موضوعه ازقاعده اخلاق وانصاف وقانون خروج کرده اند که امیدوارم خداوند همه ما را هدایت فرماید.

آیا برای احقاق حق وتظلم خواهی به مراجع قضایی مراجعه خواهید کرد

من از بیگانگان هرگزننالم که با من هرچه کردآن آشنا کرد.