به گزارش گیل خبر و به نقل از لاهیجان، حجت الاسلام احمدپروایی در یادواره شهدای روستای بارکوسرا بخش رودبنه با بیان اینکه با بیان اینکه مسئله فتنه مرز بین حق و باطل است گفت: عده ای در کشور و استان گیلان به دنبال پاک کردن فتنه هستند؛ عده ای می خواهند فضا را گل آلود کنند و البته بعضی ها می گویند تا کی؟

وی در ادامه افزود: تا زمانی که عده ای، مریض در کشور باشند مسئله فتنه و روشنگری درباره فتنه گران ادامه خواهد داشت.

پروایی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که ندای رهبر جامعه ما فتنه است و تا زمانی که ما می فهمیم فتنه گران چه نقشه هایی برای ناموس،کشور و دین ما می کشند این روشنگری ها ادامه خواهد داشت گفت: تا زمانی که رهبر جامعه اسلامی، فتنه را محکوم می کند ما هم فتنه را محکوم می کنیم، حال این فتنه گران هرکسی باشند؛ ما از کسی هراس نداریم و الگوی ما شهدای مدافع حرم هستند.

**برخی افراد خودشان را به نادانی یا به خواب زده اند

حجت الاسلام پروایی با بیان اینکه دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا را در پیش روی خود داریم و باید مواظب باشیم انقلاب به دست نااهلان نیفتد افزود: نااهل می تواند «عمامه به سری» باشد که دم از ولایت میزند، ولی در عمل عکس منویات ولی فقیه رفتار می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه هرجا حمایت از فتنه باشد، باید فتنه را محکوم کرد تصریح کرد: نمیدانم چرا برخی افراد خودشان را به نادانی زده اند و یاشاید نادان هستند، شاید هم خودشان را به خواب زده اند. سوال من از این افراد این است که آیا فتنه آبروی کشور را نبرد، دل رهبر را خون نکرد، دل شهدا و خانواده های شهدای را خون نکرد، به بیت المال آسیب نزد، به مساجد آسیب نزد، فتنه گران قرآن و پرچم سیاه امام حسین(ع) را آتش نزدند.

وی افزود: دیگر چه می خواستید، اعتبار کشور ایران را پایین آوردید و شیرینی انتخابات را به کام مردم و نظام تلخ کردید.

**برگزاری یادواره برای شهیدان کمترین کار در حق شهداست

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهداء تنها به معنای یادبود نیست و باید دین خود را به صورت عملی به شهدا اداکنیم گفت: اولین مرام شهدا این بود که از جان خود گذشتند تا اسلام، ولایت، امنیت و بسیاری از ارزش های دیگر بر جامعه حاکم باشد.

وی با بیان اینکه معنای از خود گذشتن این است که باید در انتخاب بین مال و دین، جان خود را فدای دین کنیم گفت: برای حفظ ارزش ها، اگر می توانیم با سرمایه و مال خود قدم برداریم باید این کار را انجام دهیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از خود گذشتنی یعنی اگر احساس کردی انسان لایق تری وجود دارد باید جایگاه خود را برای وی خالی کنی افزود: انقلاب ما با مذهب اهل بیت(ع) و ولایت عجین شده است و اگر در این راه کوتاهی از مسئولین صورت پذیرد، مردم از دین و ولایت زده خواهند شد.

**بصیرت به معنای شناخت زمان است

حجت الاسلام احمدپروایی با بیان اینکه اگر از خود گذشتگی شهدا نبود، امروز مسئول و غیر مسئولی وجود نداشت گفتک بصیرت مردم، شهدا و ولایت سه عامل مهم در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه بصیرت یعنی زمانی که نیاز به «اقدام و عمل» است باید اقدام و عمل صورت پذیرد گفت: بصیرت به معنای شناخت زمان است.

حجت الاسلام پروایی در ادامه با اشاره به پیاده روی اربعین و حضور پرشور زائران حسینی با بیان اینکه حرارت امام حسین(ع) از دل و جان شیعیان کم نخواهد شد گفت: سال آینده قطعا بیش از چهل میلیون نفر زائر خواهیم داشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده ای میخواهند با قلم و زبان خود، نور خدا و شهدا را خاموش کنند افزود: ما که زمان جبهه و جنگ را درک نکردیم، ولی از رزمندگان شنیده ایم که هر زمان توکل به خداوند داشتیم، خداوند نیز مشکلات ما را حل میکرد و بسیاری از مشکلات با اطمینان نفس و توکل به خداوند حل میشد.