به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی با تسلیت ایام اربعین شهادت حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت به تأکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی بودن برگزاری مراسم های این ایام اشاره کرد و افزود : شکل گیری این انقلاب صرفاً با حضور مردم  برای استقلال و آزادی بود و تلاش شود تا جلوه گاه مردمی این حضور حفظ گردد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه اعتقاد ما بر این است احترام به شهدای انقلاب با هر اندیشه ای منجر به ماندگاری این انقلاب می شود گفت : موظف هستیم اجازه ندهیم انقلاب اسلامی محدود به یک عده ی خاص باشد بلکه این انقلاب مربوط به همه ی اندیشه ها، جناح ها و گروه ها است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی در ویژه برنامه ها و بزرگداشت ها به عنوان هماهنگ کننده پای کار هستند اظهار داشت : نماد بارز این حضور و انسجام در هماهنگی در اعزام زائرین اربعین حسینی تجلی پیدا کرد و حضور معاون اول رئیس جمهور در مسیر راهپیمایی نشانگر این اهتمام است.

استاندار گیلان بر ضرورت تشکیل فعال جلسات شهرستانی ستاد بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد  و افزود : مجموع برنامه های دهه مبارک فجر باید فراگیر ، مردمی و امید افرین باشد.

وی ادامه داد مراسم جشنهای سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید مظهر شکوه ملی و تجلی اراده ی مردم برای پاسداشت سالروز انقلابی باشد که خود در آن نقش آفرین بوده اند و  از تمامی ظرفیت ها برای نقش آفرینی مردم در جشن های پیروزی انقلاب بهره گیری شود.

وی بر لزوم بهره مندی از حضور سمن ها، اصناف، بازاریان و بخش خصوصی در برگزاری مراسم این ایام تأکید و اظهار داشت : حضور خود جوش مردم در برگزاری چنین مراسمی شور و نشاط خاصی به انقلاب می بخشد.

دکتر نجفی با تأکید بر تبیین اندیشه ی والای انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه گفت : در شرایط مسمومی  که دشمن به صورت هنرمندانه برای انحراف جوانان در فضای مجازی فراهم می کند باید تلاش مضاعفی در جذب  جوانان انجام دهیم.

وی بر ضرورت حفظ اصالت و ارزش های فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان وظیفه ی مدیران دستگاه های اجرایی و نیز سازمان برنامه و بودجه تأکید و تصریح کرد : برای مقابله با هجمه های فرهنگی وارداتی و غربی نیازمند پرداختن به اصالت و اندیشه های ماندگار انقلاب و سرمایه گذاری بر روی آن هستیم.

وی با بیان اینکه نظام انقلاب اسلامی ما بر پایه ی نفی استکبار شکل گرفته است افزود : شعار امسال که در برگیرنده ی موضوعاتی همچون گفتمان انقلاب اسلامی و اقتصاد مقاومتی است تداعی کننده اقدامات صورت گرفته در ایام انقلاب است.

وی خاطر نشان کرد : یادمان انقلاب ما با موضوع مقاوم سازی درونی گره خورده است و امروز نیز در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید همانند دوران پیروزی انقلاب از اندیشه های داخلی بهره لازم را ببریم.

نماینده عالی دولت در گیلان اقتصاد مقاومتی را همان مقاوم سازی اقتصاد و بهره گیری از جوانان و اندیشه ی آنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد و افزود : باتوجه به شرایطی که رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال حول محور اقتصاد مقاومتی ایجاد کردند و تأکیداتی که رییس جمهور در این حوزه دارند باید با تمرکز بیشتری گام برداشت.

وی افزود : گیلان در طرح های اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده و تمام تلاش ما برای پیشبرد اهداف در این بخش است.