%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c_0

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی در نشست با  معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفتر کار وی در استانداری برگزار شد گفت : به جهت توسعه اقتصاد گیلان در حوزه ICT ، 15پروژه در قالب یک بسته تدوین شده است که  با اجرای این طرح ها سهم ایجاد اشتغال و تولید ثروت استان از صنعت ICT ارتقا خواهد یافت.img_9873

وی گفت : مراکز تولید خدمات ارزش افزوده ،توسعه کسب وکار الکترونیک ، تولید محتوا ،شهر هوشمند ،شبکه هوشمند انرژی ،طرح توسعه اقتصاد گردشگری و صنایع دستی ،مرکز داده به عنوان هاب منطقه ،مرکز تماس بین المللی و ارائه خدمات الکترونیک در روستاها از مهم ترین موضوعات این بسته سرمایه گذاری است.

دکتر نجفی همچنین پیشنهاد داد در گیلان مجتمع سرمایه گذاری ICT  با کمک استانداری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه انداری شود و گفت : این مرکز به توانمندسازی کسب و کارهای نو پا و شرکت های دانش بنیان، حضور سرمایه گذاری حوزه ICT در زمینه تولید محتوی و محصولات نرم افزاری در  گیلان و ایجاد فرصتی برای شکوفایی  شرکت های بومی و حضور شرکت ها وهلدینگ های بزرگ است .

استاندار گیلان  انتظارات استان در بخش توسعه فناوری و ارتباطات را فراتر از وضعیت فعلی دانست و افزود :مجموعه استان در اجرای طرح های توسعه فناوری اطلاعات  همراه هستند و سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری دهد.

وی با بیان اینکه انسانهای هوشمند با نوآوری و ابتکار خود قادر خواهند بود تا برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کنند افزود : الحمدا... گیلان در بخش نیروی انسانی تحصیلکرده و توانمند از ظرفیت بالایی برخوردار بوده که باید با فراهم کردن فرصت شغلی مناسب برای این عزیزان در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش کنیم .

وی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را مکمل رشد و شکوفایی استان دانست و افزود : تحقق دولت الکترونیک از جمله اولویت های استان به شمار می رود که باید به جدیت دنبال شود .%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c_0

استاندار گیلان  بهره گیری از تکنولوژی نوین و فناوری های روز را از جمله نیازهای توسعه  دانست و افزود : بهره گیری صحیح از تکنولوژی و تولید محتوی مناسب موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را در پی داشته و استفاده  از ابزارهای علمی را جهت  خواهد داد .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره گیری از فناوری و بهره گیری از تکنولوژی روز در کنار توسعه بخش های کشاورزی ، صنعت ، گردشگری تاکید کرد و افزود : باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی استان در جهت شکوفایی هر چه بیشتر گیلان تلاش کنیم .

دکتر نجفی  با اشاره به روند رو به رشد استان در بخش های مختلف ، فضای کشور  در دولت یازدهم را فضایی امن و آرام توصیف کرد و افزود : باید با بهره گیری از این فرصت در جهت توسعه استان و کشور و حل مشکل اشتغال جوانان گام برداریم .

استاندار گیلان ادامه داد : عده ای از ما برای بازگو کردن آمارهای مراکز رسمی کشور، سند و مدرک می خواهند این افراد بهتر است اسناد این گزارش ها از مرکز آمار ایران بگیرند.

وی گفت : برخی افراد در حالیکه می دانند مرجع انتشار این گونه گزارشات، مرکز آمار ایران است آگاهانه صحت آمار را زیر سئوال می برند.

استاندار گیلان گفت : زمانیکه مرکز آمار ایران، رتبه ی بیکاری گیلان را دوم تا پنجم اعلام می کرد چرا این آقایان دنبال سند و مدرک نبودند؟ برخی افراد از موفقیت های دولت عصبانی هستند.

دکتر نجفی گفت : تأکید همیشگی من به همه ی مدیران کل و فرمانداران این است که به آمارهای رسمی کشور تکیه کنند و آمار غیرواقعی ندهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه به رغم  توفیقات حاصل شده در بخش اشتغال استان اما هنوز بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان از جمله مشکلات اساسی به شمار می رود  افزود : باید فضایی را فراهم کنیم تا تمامی جوانان علاقمند به تکنولوژی و فضای مجازی بتوانند در این بخش فعالیت کنند .

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این دیدار از وجود زیر ساخت های لازم در بخش فناوری استان خبر داد و افزود : از لحاظ فنی و نیروی انسانی زیر ساخت های لازم برای خلق در آمد در گیلان وجود داشته و این هنر ما است که بتوانیم از این زیر ساخت ها خلق ثروت کنیم

مرتضی براری با بیان اینکه باید حضور حداکثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشیم افزود : در برنامه ششم توسعه 100 هزار میلیارد تومان حجم گردش مالی بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور  در نظر گرفته شده است که گیلان حداقل می بایست 3 درصد از این رقم را به خود اختصاص دهد .

وی گفت :وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : با پیشرفتهای انجام شده بخشی از سبد درآمدی خانوارها به فناوری های نوین اختصاص یافته است.