به گزارش گیل خبر، منوچهر جمالی در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی امید در جان آزادی خواهان ایجاد کرد و در این راستا دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام بیکار ننشسته و هر روز دست به توطئه زدند؛ در آستانه جوانی انقلاب جنگ ناخواسته ای را تحمیل کردند که با پایمردی و مجاهدت ملت بزرگ ایران و رهبری امام راحل (ره) دشمنان راه به جایی نبردند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمنان ترورها، خشونت ها و توطئه های مختلفی را طراحی کردند که همه آنها خنثی و نیرنگ آنها به خودشان بازگشت؛ تحریمها، تهدید ها و تصویب قطعنامه های مختلف علیه ملت ایران یکی دیگر از دسیسه های دشمن بود که با تدبیر ریاست جمهوری و پشتیبانی و حمایت مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)و هوشیاری مردم نقش بر آب شد و بدخواهان خلع سلاح شدند و سخنان اخیر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در این زمینه، روشن کننده این مطلب است.

وی تصریح کرد: علی رغم تبلیغات رسانه های صهیونیست ها، دنیا متوجه تفکر استراتژیک و راهبردی عزتمندانه ایران شد و می توان ادعا کرد که ایران اسلامی امن ترین کشور در منطقه است؛ داعش و گروه های تروریستی دست ساخته استکبار امروزه مسلمانان و انسان های بی دفاع را سر می برند و در صدد زشت نشان دادن چهره اسلام هستند.

جمالی ادامه داد: در این راستا رسالت علماء، اندیشمندان، دانشگاهیان، فرهیختگان و صاحبان رسانه خطیر است که با نوشتن کتاب، مقاله، سخنرانی و ارتباط با علماء و اندیشمندان دیگر کشورها به روشنگری پرداخته و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به تغییرات کابینه دولت، گفت: صلاح است که همکاران وزرایی را برگزینند تا در فرصت باقی مانده کارهای باقی مانده را به خوبی به پیش ببرند و بهتر است دولت با همفکری مجلس موفق تر عمل کند.

وی افزود: با عنایت به مشکلات موجود، مردم انتظار دارند تا گشایش و رونق اقتصادی را در مدت باقی مانده در عمل مشاهده کنند؛ برخورد قوه قضاییه و دولت با فساد اقتصادی و اداری و دریافت های نجومی و ناحق لازمه برون رفت از مشکلات و رفع نگرانی مردم است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چه کسی است که نداند بازوی اصلی توسعه، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده است؛ جوانان ارزشمند و متخصص بیکار هستند و نیروی آنها هر روز هدر رفته و از بین می رود؛ آیا وقت آن نرسیده با عزم ملی و حاکمیتی چاره ای جدی در این زمینه اندیشیده و عملی شود.

وی تصریح کرد: این روزها شاهد استغاثه و خواسته بازنشستگان فرهنگی و تجمع عزت مندانه همراه با سکوت و اخلاق در مراکز استان ها بوده ایم؛ آنها جوانیشان را صرف تعلیم و تربیت ما کرده اند تا در اینجا بنشینیم ولی امروز با قدی خمیده و اعصا بدست مشکل بیمه و معیشت دارند. سالمندان و طبقه ضعیف اقتصادی، مشکل جدی دارند؛ کشاورزان، روستاییان و عشایر که سالها برای کشور زحمت کشیده اند دستشان به سمت دولت دراز است لذا از دولت انتظار می رود فکری در شأن آنها بیاندیشد.

جمالی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، ادامه داد: شهرستان رودبار، شامل هفت شهر و چهار بخش است که جوانان سخت کوش ان به دلیل بیکاری دست به مهاجرت زده اند و به شهرهای مختلف پناه برده اند و خانه خود را رها کرده اند؛ این شهرستان هنوز مشکلات ناشی از زلزله مخرب سال 69 را به همراه دارد و مردم این دیار یاد و خاطره عزیزان از دست رفته خود را فراموش نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی بیان کرد: معادن، کارخانجات، شهرک های صنعتی بعضا تعطیل و نیمه تعطیل هستند؛ زیتون که تنها محصول مهم و استراتژیک رودبار است و برند و نشانه زیتون و مرکز خرید و فروش محصولات آن در رودبار است، سالها با مشکلات فراوان مواجه است؛ آفات مگس زیتون که کنترل آن نیازمند اقدام به موقع ملی و فوری است مشکل ایجاد کرده و اصلاح باغات قدیمی با درختان کم ثمر و محل تکثیر مگس زیتون و جایگزینی با نهال های اصلاح شده و روش های علمی ضروری است.

وی در ادامه گفت: دفتر زیتون بجای اینکه پیشرفت کند، محدود تر شده و این موضوع در وزارت جهاد کشاورزی می تواند جایگاه زیتون در کشور و iuc را تضعیف کند؛ جایگاهی که برای تثبیت آن زحمت های زیادی کشیده شده است؛ در این رابطه افزایش سطح زیر کشت زیتون در کشور و تولید بیشتر روغن زیتون و واردات کمتر روغن، نامه ای با امضای بیشر از 23 نماینده مجلس برای وزیر جهادکشاورزی ارسال شد که به نظر می رسد مورد توجه قرار نگرفته لذا از وزیر می خواهم پیگیری موثر به عمل بیاورد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرها و روستاهای مختلف رودبار با عنایت به داشتن دو سد سپید رود که بخش اعظم آب کشاورزی استان را تامین می کند و سد آیت الله بهجت که بخشی از آی شرب استان را تامین می کند، از نظر آب کشاورزی و آشامیدنی در مضیقه است که نیاز به چاره جویی دارد.
جمالی تصریح کرد: میزان بالای بیکاری جوانان و مردم شهرستان رودبار ناامید کننده است؛ با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) که سال 95 را اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نام گذاری کرده اند انتظار می رود مسئولان با برنامه ریزی دقیق در این خصوص اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان لازم است جهت بهسازی و آسفالت راه های ارتباطی بین روستا و بین شهری و بخشی اقدام لازم انجام شود؛ لازم می دانم در خصوص تسریع گازرسانی و تلاش های صورت گرفته برای فعال شدن واحد های صنعتی و تولیدی که با مشکل جدی روبرو بودند از مسئولان تشکر کنم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکل عدم دریافت شبکه های تلویزیون در بسیاری از حوزه های روستایی و بعضا شهری، عدم انتن دهی مناسب تلفن همراه و غیره از دیگر مشکلات است؛ شهرستان رودبار علی رغم داشتن 3 بیمارستان به دلیل کمبود پزشکان متخصص و کادر درمانی کارامد در بسیاری از موارد مشکلات جدی برای مردم بوجود آمده است.

خانه ملت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code