به گزارش گیل خبر، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی گفت: آمریکایی ها بزرگ ترین مدعیان دموکراسی هستند اما پشت ظاهر پرزرق و برق ایالات متحده دیکتاتوری حاکم است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:  واشنگتن همواره با ادعای توسعه دموکراسی در کشورهای مختلف مداخله نظامی کرده است اما از درون نه تنها شاهد تبعیض نژادی سیستماتیک است بلکه مردم نقشی در انتخاب رئیس جمهوری آمریکا ندارند.

وی با بیان این که آمریکا برای پنهان سازی واقعیات حاکم بر سیستم سیاسی ایالات متحده همواره تلاش کرده است با هیاهو به رقابت های انتخابات الکترال می پردازد گفت: سال 2016 نقطه عطفی در تاریخ سیاسی آمریکا است که ترامپ دست به افشاگری درباره تقلب سیستماتیک در انتخابات الکترال زده است.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: سیستم انتخابات آمریکا به گونه ای است مردم رای مستقیم ندارند و با راهکار الکترال سازوکار تقلب فراگیر وجود دارد.

وی در ادامه گفت: ظاهرا واشنگتن همیشه نگران سلامت انتخابات و دموکراسی در کشورهای دیگر است اما امروز تهران نگران سلامت انتخابات الکترال 2016 است.

این نماینده مجلس دهم گفت: نظارت های بین المللی به عنوان یک  راهکار همیشه از سوی آمریکا پیشنهاد شده است و حالا باتوجه به مسائل مطرح شده توسط ترامپ باید بر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نظارت صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به سابقه خوبی که در برگزاری انتخابات های متعدد در طول بیش از 3 دهه کسب کرده اند توانایی نظارت بر سلامت انتخابات الکترال2016 ایالات متحده را دارند.

جعفرزاده ایمن آبادی در انتها گفت: فساد سیاسی آمریکا مسئله ای است که همواره بر رفتارهای ایالات متحده سنگینی کرده است و مردم این کشور همواره در معرض نژادپرستی سیستماتیک و دیکتاتوری پنهان نظام سرمایه داری قرار دارند.

گفتنی است که بنابه نوشته نیویورک تایمز، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا که در مورد تقلب در انتخابات خبر داده بود از هواداران خود خواست تا به نوبه خود ازدحام افراد در روز انتخابات و در اماکن انتخاباتی را به دقت مورد بازبینی و بررسی قرار دهند. ترامپ گفت هوادارانش باید در قبال تقلب شایع میان رای دهندگان و نتیجه دستکاری شده انتخابات هشیار باشند.

ترامپ در کلرادو اسپرینگ گفته است که «تقلب در آرای رای دهندگان کاملا رایج است و مسئولین، ما را به دلیل گفتن این موضوع مورد انتقاد شدید قرار می دهند. اما بیایید نگاهی به فیلادلفیا بیاندازیم چه اتفاقی در آنجا دارد رخ می دهد؟ نگاهی به شیکاگو و سن لوئیس بیاندازید. نگاهی به این شهرها بیاندازید و خواهید دید که چه اتفاقات وحشتناکی در حال رخ دادن است.»

ترامپ از این موضوع می ترسد که اقلیت های درون اماکن انتخاباتی که صلاحیت رای دادن ندارند در انتخابات مهندسی غیر قانونی انجام داده و تقلب کنند.اما همزمان که ترامپ انتخابات را زیر سوال می برد و احتمال تقلب را بالا می بیند هنوز هیچ نشانه ای از بازگشایی اماکن مربوط به مراقبین انتخاباتی وی وجود ندارد.

نکته جالب اینجاست که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز در مورد اظهارات ترامپ در مورد تقلب در انتخابات گفته بود تلاش ترامپ برای نامشروع جلوه دادن انتخابات و نتایج آن قبل از اینکه انتخاباتی صورت بگیرد کاملا بی سابقه است.

گفته می شود که همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 تعداد زیادی از بی نظمی ها و موارد غیر قانونی روی داد در این انتخابات نیز این اتفاقات روی خواهد داد. اما چیزی که ترامپ از تقلب می گوید بسیار گسترده تر از انتخابات گذشته است و تلاشی هماهنگ شده برای تغییر نتیجه انتخابات است.

خانه ملت

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code